Ny eller ej ? Lidt for sjov :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
6 svar
4 synes godt om
28. maj 2019

Rundtpågulvet

Jeg har et totalt skørt dilemma:-)

Jeg er ikke fan af brug-og-smid-væk kulturen. 

Men nu står jeg med min computer der er 6 år gammel. Egentlig virker den stadig, men den er blevet ualmindelig langsom og usamarbejdsvillig, trods forsøg på optimering osv

Dilemmaet er at jeg ikke kan beslutte mig om jeg skal købe en ny :-)

Jeg er i gang med uddannelse og skal skrive bachelor om et års tid, så jeg er lidt bange for om den pludselig står af og jeg mister noget. Jeg kan jo ikke lave back up konstant:-) men alt det jeg har lige nu på computeren er jo oceaner af sager og jeg ville også skulle lære en ny at kende. 

Nå, så spørgsmålet er ...

Skal jeg købe ny computer?

Og hvad tænker du om brug og smid væk kulturen ? Smider du noget væk med lidt dårlig samvittighed? Som jeg måske ville gøre med computeren? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2019

B&J

Jeg vil give den væk til en der ingen penge har og står og mangler en der lige kan bruge det sidste den har.

også vil jeg selv købe en ny 

Anmeld Citér

28. maj 2019

kamikaze

Hold din rapport i Dropbox eller lignende, så har du konstant backup :-)

Anmeld Citér

28. maj 2019

Sprit25

Datamarked.dk

De sælger brugte computere, de har istandsat 

Anmeld Citér

29. maj 2019

HapsHapsHaps

Med en 6 år gammel computer der begynder at stå af, og udsigt til at skulle skrive en større opgave ville jeg uden tvivl ansakffe mig en ny/anden computer! Jeg har stor respekt for at du tænker dig grundigt om inden du gør det, det er klart at foretrække - men jeg tror du vil blive glad for en computer det bare fungerer i skriveprocessen. Som en anden skriver, så kan man sagtens finde brugte computere der fungerer rigtig godt, eller måske findes der efterhånden gode billige computere som er produceret med hensyn til mennesker og miljø? Det er værd at undersøge

Og så kan du evt finde et sted der kan genbruge dele fra den gamle computer til at bygge "nye".

Anmeld Citér

29. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Når du står foran at skulle bruge den til studie ville jeg ikke tøve med at købe en anden. Evt ny men du kan jo også købe en brugt som er istandsat som en længere oppe skriver. Refurb.dk gør sig også i salg at istandsatte computere. 

Anmeld Citér

2. juni 2019

Den er på vej

Jeg har også altid brugt mine computere til de gik helt i stå, men det gik ud over mit studie, da jeg skulle til eksamen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.