Nogen der har prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2019

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen

Lad dem der har travlt med at dømme dig, blive siddende på deres piedestaler, mens de pudser deres glorie  

I kender jeres barn bedst og I ved han/hun kommer til at hygge sig hos bedsteforældrene. 

I kan jo prøve, at facetime en dag og se hvordan jeres barn reagerer. 

Hav den dejligste ferie og nyd hinanden og tosomheden ❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2019

Anonym trådstarter

Michfich skriver:

Min mand overraskede mig med en bryllupsrejse (der ellers ikke var planen) til vores bryllup og vi var afsted mandag-fredag (tidligt mandag, kan ikke huske fredag, tror vi var hjemme midt på dagen). Vores søn var også hos bedsteforældrene som han var og er tæt knyttet til og der var absolut ingen reaktion andet end at være glad for at se mor og far igen. Han var cirka samme alder. Vi ringede ikke hjem, men fik billeder og opdateringer hjemmefra. Det er hårdt at være væk fra sit barn så længe og vi savnede ham helt vildt, men en bryllupsrejse handler jo også om at fejre jer og kærligheden, så jeg synes ikke I skal have dårlig samvittighed. 

Jeg ved ikke hvor god en idé facetime er - i den alder har de svært ved at forstå hvorfor mor og far er i filmen, men ikke hjemme. Så der kan jeg desværre ikke komme med en erfaring andet end at vi ikke gjorde det. 

God tur 

Tak for dit svar.

dejligt med et konstruktivt svar jeg kan bruge til noget.

det er også min mand det har overrasket mig med ferien og glæder mig helt vildt og er sikker på mit barn vil have det super godt hos bedsteforældrene hvor hun i forvejen føler sig hjemme

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym trådstarter

iMama skriver:

Kære TS, 

Ingen kan garantere om der kommer en reaktion eller ej. Men her er min historie.

Jeg var afsted da min dreng var knap 2,5. Blev inviteret til London af min mand, som fødselsdagsgave. Var i chok da jeg fandt ud af at det er 5 dage vi skulle være væk fra vores dreng. Han blev passet af bedsteforældrene som han ellers ser hver dag næsten og er tryg ved. 

Vi face timed en gang om dagen og fik ellers tilsendt videos og billeder. 

Jeg troede han ville blive ked af det, når han så os på face time, men nej, han blev glad. Han har på intet tidspunkt været ked af det.

Også da vi kom hjem var der ingen reaktion. Udover glæde for at se os.

Rigtig god tur og nyd det.

Dejligt at høre din hostorie

tænker vi prøver med facetime og hvis det ikke dur så må vi lade være. 

Det lyder lidt som om begge vores børn har et helt vildt godt bånd til bedsteforældrene og det tænker jeg er alt afgørende når man skal være væk i længere tid 

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym trådstarter

Kærlighedskartoflen skriver:

Lad dem der har travlt med at dømme dig, blive siddende på deres piedestaler, mens de pudser deres glorie  

I kender jeres barn bedst og I ved han/hun kommer til at hygge sig hos bedsteforældrene. 

I kan jo prøve, at facetime en dag og se hvordan jeres barn reagerer. 

Hav den dejligste ferie og nyd hinanden og tosomheden ❤️

Lige mine ord.

Mange tak

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym

Stakkels dig! Som folk er voldsomme i deres kommentarer! De fleste børn tager altså ikke skade af at være sammen med folk de elsker i en uges tid. Det ville være noget andet hvis de næsten ikke var sammen med dem. Det er da også ren frokælelse at være sammen med bedste. Mine forældre ville blive kede af det hvis de ikke fik lov til at være sammen med børnebørnene uden mig i en uges tid. I ønskes en god tur Men det kan være I får et barn der hænger lidt mere rundt om halsen når I kommer hjem igen, men selvfølgelig har han/hun savnet jer

Anmeld Citér

26. maj 2019

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Dejligt at høre din hostorie

tænker vi prøver med facetime og hvis det ikke dur så må vi lade være. 

Det lyder lidt som om begge vores børn har et helt vildt godt bånd til bedsteforældrene og det tænker jeg er alt afgørende når man skal være væk i længere tid 

Mit barn har også et fantastisk og uundværligt  bånd til sine bedste forældre, som vi ses med minium 3 gange om ugen - men derfor ville jeg aldrig rejse fra mit barn! 

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Lige mine ord.

Mange tak

Det er jo ikke for at fordømme dig. Men du oplyser selv, at du synes det en lidt usikker situation og derfor gerne vil have viden (om gode oplevelser kan jeg så se) 

Men der er nu engang evidens for, at det er skadeligt at være være fra sine primære omsorgspersoner så længe i den alder. Præcis som der er evidens for, at vold KAN give traumer og alkohol og misbrug af hash og psykisk vold.

Og det er da en meget relevant information at have med, når man nu vælger at gøre noget, som modstrider anbefalingerne især med så mange dage væk. Bare 5 dage er noget helt andet. Stadig for længe - da et barn på 2 1/2 år ikke har tidsfornemmelse. Det har man i øvrigt først mellem 7-10 år, hvor frotallapperne er udviklede nok til at forstå tidskonceptet. Det er derfor tiden føles så lang/kort som barn. 

https://www.baby.dk/debat/252725pi1/ordet-er-frit/eksperthjaelp-til-spoergsmaalet-om-hvor-laenge-man-kan-rejse-fra-smaa-boern-og-hvorfor-.aspx

https://www.psykiatrifonden.dk/viden/diagnoser/depression/den-vigtige-tilknytning.aspx

I skal selvfølgelig gøre, hvad der passer i jeres liv. Men det skal vel være på et oplyst grundlag? :-) 

Jeg tror da helt sikkert på, at du er en skide god mor! Virkelig! Men når folk gør noget, som strider mod anbefalinger, er det okay at sige “hey, bare lige så du ved, at man ikke anbefaler det, og det her er hvorfor”  og især fordi jeg som fagperson faktisk har en del viden om netop den viden, som du efterspørger. (Altså tilknytning og hjerneudvikling og pædagogik)

Jeg er aldrig ude på at shame nogen. Jeg er ude på at informere. 

Anmeld Citér

26. maj 2019

Anonym

Stakkels dig! Som folk er voldsomme i deres kommentarer! De fleste børn tager altså ikke skade af at være sammen med folk de elsker i en uges tid. Det ville være noget andet hvis de næsten ikke var sammen med dem. Det er da også ren frokælelse at være sammen med bedste. Mine forældre ville blive kede af det hvis de ikke fik lov til at være sammen med børnebørnene uden mig i en uges tid. I ønskes en god tur Men det kan være I får et barn der hænger lidt mere rundt om halsen når I kommer hjem igen, men selvfølgelig har han/hun savnet 

fejl

Anmeld Citér

26. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er jo ikke for at fordømme dig. Men du oplyser selv, at du synes det en lidt usikker situation og derfor gerne vil have viden (om gode oplevelser kan jeg så se) 

Men der er nu engang evidens for, at det er skadeligt at være være fra sine primære omsorgspersoner så længe i den alder. Præcis som der er evidens for, at vold KAN give traumer og alkohol og misbrug af hash og psykisk vold.

Og det er da en meget relevant information at have med, når man nu vælger at gøre noget, som modstrider anbefalingerne især med så mange dage væk. Bare 5 dage er noget helt andet. Stadig for længe - da et barn på 2 1/2 år ikke har tidsfornemmelse. Det har man i øvrigt først mellem 7-10 år, hvor frotallapperne er udviklede nok til at forstå tidskonceptet. Det er derfor tiden føles så lang/kort som barn. 

https://www.baby.dk/debat/252725pi1/ordet-er-frit/eksperthjaelp-til-spoergsmaalet-om-hvor-laenge-man-kan-rejse-fra-smaa-boern-og-hvorfor-.aspx

https://www.psykiatrifonden.dk/viden/diagnoser/depression/den-vigtige-tilknytning.aspx

I skal selvfølgelig gøre, hvad der passer i jeres liv. Men det skal vel være på et oplyst grundlag? :-) 

Jeg tror da helt sikkert på, at du er en skide god mor! Virkelig! Men når folk gør noget, som strider mod anbefalinger, er det okay at sige “hey, bare lige så du ved, at man ikke anbefaler det, og det her er hvorfor”  og især fordi jeg som fagperson faktisk har en del viden om netop den viden, som du efterspørger. (Altså tilknytning og hjerneudvikling og pædagogik)

Jeg er aldrig ude på at shame nogen. Jeg er ude på at informere. 

Det indlæg er jo også den rigtige måde at gøre det på. Man kan sagtens komme med sin mening og noget information uden at ty til shaming og "I burde skamme jer" som det er sket tidligere i tråden. 

Anmeld Citér

26. maj 2019

M O R til J Vega

IenFart skriver:

Det indlæg er jo også den rigtige måde at gøre det på. Man kan sagtens komme med sin mening og noget information uden at ty til shaming og "I burde skamme jer" som det er sket tidligere i tråden. 

Jeg har personligt ikke skrevet, “I burde skamme jer”

men synes du ikke selv, at det er dumt eller vanvittig at gøre noget, som kan skade ens barn? 

Det synes jeg - og ja, der græder mit hjerte sgu. 

MULIGVIS tager barnet ikke skade, men det er sgu noget af en chance at tag, fordi man vil rejse 9 dage uden sit barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.