Hej
Som overskriften lyder, så er jeg gravid. Mere præcist i uge 20. Det var en uplanlagt graviditet med min kæreste gennem 1 år. Siden jeg er blevet gravid, så er det som om mine følelser for min kæreste er dalet, og det frustrere mig rigtig meget. Inden jeg blev gravid, så havde vi det godt sammen, lavede mange ting sammen, men jeg var stadig "kun" ved at prøve at finde ud af hvordan mine følelser reelt var for ham. Jeg var aldrig smask forelsket, men rigtig glad for ham. Så bliver vi pludselige gravide, og det kommer som et chok, men vi vælger at beholde barnet fordi vi begge gerne vil have børn (jeg har 1 barn fra tidligere, og den kommende baby er hans første barn). Vi bor ikke sammen, da jeg har udskudt det, netop fordi jeg ikke kan finde ud af mine følelser omkring ham. Han er fantastisk på alle måder, vil mig og min søn det bedste. Men igen, så synes jeg mine følelser for ham er dalet siden jeg blev gravid, og det er frustrerende for både ham og jeg. Det er nået til et punkt hvor jeg slet ikke har lyst til at han kommer hos mig, røre mig eller andet. Jeg afviser ham, og det er en reaktion jeg ikke ved hvorfor kommer. Jeg ønsker virkelig at få disse følelser for ham frem igen, så vi kan være sammen og være en familie med vores kommende barn. Jeg tænker om det er pga. mine hormoner at jeg ligepludselig har det på denne måde, da mine følelser jo har ændret sig i takt med graviditeten. Men tænker også om det er fordi jeg er kommet til den konklusion at jeg ikke længere har nogen følelser for ham. Synes det er svært at være sammen med ham nu, men kæmper for vores kommende barn, og håber mine følelser kommer igen og at det "bare" er graviditets hormoner der spiller mig et puds.
Så vil gerne høre om andre har været i samme båd, hvor jeres følelser har ændret sig i graviditeten, eller høre jeres mening om hvad i tænker om det ovenstående jeg har skrevet.
På forhånd tak
Anmeld
Citér