er det kampen værd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
1 svar
0 synes godt om
21. maj 2019

Anonym trådstarter

min kæreste kører mig virkelig træt og jeg ved snart ikke om det her forhold er værd at kæmpe for.

han har langt til arbejde hvilket gør at han er væk hjemmefra 6-17:30. Normalt, når han kommer hjem, så ligger/sætter han sig på sofaen med vores 5-årige indtil maden er færdig en ½ times tid efter.

Vi har en aftale der hedder at han børster vores barns tænder og så læser jeg godnathistorie.

men det sidste lange stykke tid, så sætter han sig med sin Playstation og snakker med sine venner lige efter aftensmaden og overlader tandbørstning og evt. badning til mig. I weekender kan han også finde på at logge på og spille online om eftermiddagen/tidlig aften og så har han ikke tid til os. Jeg har endda hørt ham skælde vores barn ud og direkte sige "ti stille" når h*n prøvede at få fars opmærksomhed mens han var ved at spille med sine venner.

Hvis jeg endelig får ham overtalt til at vi skal se en film sammen, enten som familie eller bare os to, så ender det altid med at blive hvad han vil se i stedet for bare nogle gange at være noget jeg vil se.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

min kæreste kører mig virkelig træt og jeg ved snart ikke om det her forhold er værd at kæmpe for.

han har langt til arbejde hvilket gør at han er væk hjemmefra 6-17:30. Normalt, når han kommer hjem, så ligger/sætter han sig på sofaen med vores 5-årige indtil maden er færdig en ½ times tid efter.

Vi har en aftale der hedder at han børster vores barns tænder og så læser jeg godnathistorie.

men det sidste lange stykke tid, så sætter han sig med sin Playstation og snakker med sine venner lige efter aftensmaden og overlader tandbørstning og evt. badning til mig. I weekender kan han også finde på at logge på og spille online om eftermiddagen/tidlig aften og så har han ikke tid til os. Jeg har endda hørt ham skælde vores barn ud og direkte sige "ti stille" når h*n prøvede at få fars opmærksomhed mens han var ved at spille med sine venner.

Hvis jeg endelig får ham overtalt til at vi skal se en film sammen, enten som familie eller bare os to, så ender det altid med at blive hvad han vil se i stedet for bare nogle gange at være noget jeg vil se.

Kunne godt lyde som om, at han måske er ved at brænde lidt sammen, og har brug for at koble lidt fra.. Ved godt, at det selvfølgelig overlader rigtig meget arbejde til dig, men ud fra hans arbejdstider og reaktioner (især overfor barnet), så lyder det til, at han er ved at gå ned med stress.. 

Hvad hvis I aftalte, at han fik en halv-hel time for sig selv hver dag, hvor du og barnet lader ham være.. Bare for en stund, så han kan komme ovenpå igen.. 

Så skændes I ikke.. I bliver ikke sure på hinanden.. Og det kan være, at han efter en måneds tid eller to får overskud til at være på igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.