Hvad betyder "aha!"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
10 svar
7 synes godt om
21. maj 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg gav min 5-årige datter et ja/nej spørgsmål og hun svarede "aha" da hun mente det betød ja. Da jeg så sagde at det betyder det ikke, så ville hun vide hvad det så betyder, men hvordan vil I forklare det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2019

Soonmom

"nårh på den måde" tror jeg, jeg ville oversætte det

Anmeld Citér

21. maj 2019

Tommelise

Ja den er lidt svær at forklare.

Når jeg f.eks. siger "aha" - så er det et udtryk for, at "der kan man bare se - det var jeg ikke klar over"

Men hvordan forklarer man lige det til et barn ? - 

Hvad mon I andre tænker ?

Anmeld Citér

21. maj 2019

CBbaby

Det betyder: spændende :-) / fortæl mere

Anmeld Citér

21. maj 2019

Babilooo

Aha siger man nogle gange når man ikke siger decideret yes på engelsk. Det er sikkert der fra hun har det

Anmeld Citér

21. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Alt efter hvordan man lægger tonelejet så jeg kan godt få det til at være en tilkendegivelse for "Ja". Men det er ikke sådan jeg normalt ville bruge ordet. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Ms.Momo skriver:

Jeg gav min 5-årige datter et ja/nej spørgsmål og hun svarede "aha" da hun mente det betød ja. Da jeg så sagde at det betyder det ikke, så ville hun vide hvad det så betyder, men hvordan vil I forklare det?

Jeg tænker også det betyder 

“javel” eller “når sådan” eller “okay så” 

altså at man accepterer det vedkommende siger som det er eller at noget er gået op for en. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
SDD skriver:

Jeg tænker også det betyder 

“javel” eller “når sådan” eller “okay så” 

altså at man accepterer det vedkommende siger som det er eller at noget er gået op for en. 

det er også sådan jeg selv bruger det, men hun er rigtig god til at sætte spørgsmålstegn ved en masse vi andre tager for givet.

Hendes bedste veninde skal snart være storesøster og da de havde babyshower spurgte hun hvorfor ballonerne var blå, selvom hun ved det er en dreng. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ms.Momo skriver:

det er også sådan jeg selv bruger det, men hun er rigtig god til at sætte spørgsmålstegn ved en masse vi andre tager for givet.

Hendes bedste veninde skal snart være storesøster og da de havde babyshower spurgte hun hvorfor ballonerne var blå, selvom hun ved det er en dreng. 

Det er jo dét, børn gør hele tiden - hvordan skulle de ellers lære at forstå verden? 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Fitmommyherning

For mig har det betydning for, hvordan trykfordelingen ligger i det aha

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.