Har aldrig smagt andet end pulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2019

LSS

Anonym skriver:

Hun har en fin størrelse, og virker ellers generelt meget alderssvarende. Jeg kan bare ikke forstå, at det kan være tilstrækkeligt for et 14 måneder gammelt barn kun at få mælk/mad uden nogen form for konsistens? 

Der kan jo være nogle ting du ikke kender til. Du er jo “bare” faster. Og som skrevet, min datter klarede sig fint. 

Hvis du har et godt forhold til din bror, så prøv at spørg ham? Måske er der en god og logisk forklaring. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

I hvilke situationer sker det?

- Jeg er forbavset over hvor mange mennesker der tilbyder chokolade/kager/is osv til mine børn, nu og da de var yngre, det synes jeg ikke er okay og så ville jeg også have svaret noget ala det

Enig med de andre, vi havde mange gange smoothie og "smoothie"grød/mad med når vi var ude, for det var bare nemt  

Nu var det bare et eksempel på en situation, hvor der bliver gjort opmærksom på det. Det er almindeligt svar derfra, og vi spiser vel sammen ca. 2-3 gange om måneden  Det er både når vi får lasagne, kartofler, bøf, wok og andet helt almindeligt mad. Mindes ikke der har været noget i "dessert-situationer", for det er egentlig kun de store børn, der får is og slik.

Anmeld Citér

20. maj 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Nu var det bare et eksempel på en situation, hvor der bliver gjort opmærksom på det. Det er almindeligt svar derfra, og vi spiser vel sammen ca. 2-3 gange om måneden  Det er både når vi får lasagne, kartofler, bøf, wok og andet helt almindeligt mad. Mindes ikke der har været noget i "dessert-situationer", for det er egentlig kun de store børn, der får is og slik.

har du overvejet at spørge : Hvad spiser "b" egentlig derhjemme?

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym trådstarter

Fælles svar er, at jeg for en halv times tid siden skrev til min bror, om de ikke kunne tænke sig at få nogle portioner mad hjem til fryseren til deres datter, fordi jeg har lavet for meget til vores pige, som er to måneder yngre. Han svarede "Ellers tak, det får hun ikke endnu " Min konfliktskyhed pakkede jeg så væk et kort øjeblik og spurgte "Endnu? Hvad mener du med det?" Dertil fik jeg svaret, at hendes mor er nervøs for, at hun kvæles i det. Jeg har ikke svaret.

Så der var forklaringen. Jeg vil dog stadig ikke blande mig, før jeg ved, om det reelt kan være skadeligt ift. næring/vitaminer/motorik? Jeg tænker ikke det er mit bord at blande mig i, at min svigerinde nok skal arbejde med nervøsiteten.

Anmeld Citér

20. maj 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det lyder i mine ører helt vanvittigt, at et barn på 1 år som er sundt og raskt, kun får mælk og grød.

Det må da ende med at barnet får et mærkeligt forhold til mad? 

Jeg ville som familiemedlem være bekymret. Hvad siger dine forældre?

Anmeld Citér

20. maj 2019

Janet1989

Jeg tænker at hun er mor til barnet og hun ved bedst problemet er at du er der jo ikke 24/7 (regner ikke med at du bor hos dem), og måske er hun bare typen som langsomt skal startes op med fast mad - nogle børn er bare ikke gode til at spise rugbrød i starten feks og måske at pigen bare godt kan lide grød 

Anmeld Citér

20. maj 2019

HBV

Rent ernæringsmæssigt ville jeg ikke være bekymret men mht det mundmotoriskr ville jeg. Små børn har virkelig godt af at tygge, sutte og gnave på noget. Det træner sanser, muskler i og omkring munden og tungen. Man siger at det er vigtigt særligt pga sprogudviklingen..

Så jeg ville blande mig.. Moren er nervøs for at barnet kløjes i det men det vil barnet nok også komme til nu her fordi det ikke har haft chancen til at øve sig. Bare man styrer udenom de gængse forbudte ting til småbørn som nødder, popcorn osv så går det nok. Børn er generelt rigtig gode til at hoste noget op, der er kommet forkert ned. 

Anmeld Citér

20. maj 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Anonym skriver:

Fælles svar er, at jeg for en halv times tid siden skrev til min bror, om de ikke kunne tænke sig at få nogle portioner mad hjem til fryseren til deres datter, fordi jeg har lavet for meget til vores pige, som er to måneder yngre. Han svarede "Ellers tak, det får hun ikke endnu " Min konfliktskyhed pakkede jeg så væk et kort øjeblik og spurgte "Endnu? Hvad mener du med det?" Dertil fik jeg svaret, at hendes mor er nervøs for, at hun kvæles i det. Jeg har ikke svaret.

Så der var forklaringen. Jeg vil dog stadig ikke blande mig, før jeg ved, om det reelt kan være skadeligt ift. næring/vitaminer/motorik? Jeg tænker ikke det er mit bord at blande mig i, at min svigerinde nok skal arbejde med nervøsiteten.

Åh, men så kan nogen måske hjælpe moren lidt med den skræk? Starte stille med meget blød mad? Måske kan din bror bedst tage hul på den med hende. Du er en sød faster, der bekymrer sig, men skal selvfølgelig træde meget varsomt. Det er også forfærdeligt for moren at være så bange. 

Det værende sagt, er jeg sikker på, at barnet er ganske fint ernæret af mælk og grød. Der kunne måske være lidt mangel på fx jern, men det er jo tilsat i højere mængder i pulvergrøden, så mon ikke det går. Mundmotorisk er hun jo nok bagud nu, men det indhenter hun.

Begge mine har været laaaaaangsomme om at lære at spise og har fået en del mælk. Først omkring halvandet spiste de nogenlunde. Den store er stadig ikke fan af mad, men vokser og er i fuld firspring altid. Har fx altid nægtet rugbrød indtil han var forbi tre år. Børn er også bare forskellige. 

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Jeg tænker at hun er mor til barnet og hun ved bedst problemet er at du er der jo ikke 24/7 (regner ikke med at du bor hos dem), og måske er hun bare typen som langsomt skal startes op med fast mad - nogle børn er bare ikke gode til at spise rugbrød i starten feks og måske at pigen bare godt kan lide grød 

Jeg spørger blot til råds, så det handler ikke om “at mor ikke ved bedst”. Jeg blander mig ikke i noget, fordi jeg godt ved, at det ikke er mit bord. Hvis det er skadeligt for min niece (som jeg elsker meget højt), så vil jeg dog gerne udtrykke min bekymring.

Anmeld Citér

20. maj 2019

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Det lyder i mine ører helt vanvittigt, at et barn på 1 år som er sundt og raskt, kun får mælk og grød.

Det må da ende med at barnet får et mærkeligt forhold til mad? 

Jeg ville som familiemedlem være bekymret. Hvad siger dine forældre?

De siger ikke så meget til noget egentlig, så jeg ved ikke hvad de tænker om det. Generelt blander de sig ikke i vores forældreskab.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.