Anonym skriver:
Fælles svar er, at jeg for en halv times tid siden skrev til min bror, om de ikke kunne tænke sig at få nogle portioner mad hjem til fryseren til deres datter, fordi jeg har lavet for meget til vores pige, som er to måneder yngre. Han svarede "Ellers tak, det får hun ikke endnu
" Min konfliktskyhed pakkede jeg så væk et kort øjeblik og spurgte "Endnu? Hvad mener du med det?" Dertil fik jeg svaret, at hendes mor er nervøs for, at hun kvæles i det. Jeg har ikke svaret.
Så der var forklaringen. Jeg vil dog stadig ikke blande mig, før jeg ved, om det reelt kan være skadeligt ift. næring/vitaminer/motorik? Jeg tænker ikke det er mit bord at blande mig i, at min svigerinde nok skal arbejde med nervøsiteten.
Åh, men så kan nogen måske hjælpe moren lidt med den skræk? Starte stille med meget blød mad? Måske kan din bror bedst tage hul på den med hende. Du er en sød faster, der bekymrer sig, men skal selvfølgelig træde meget varsomt. Det er også forfærdeligt for moren at være så bange.
Det værende sagt, er jeg sikker på, at barnet er ganske fint ernæret af mælk og grød. Der kunne måske være lidt mangel på fx jern, men det er jo tilsat i højere mængder i pulvergrøden, så mon ikke det går. Mundmotorisk er hun jo nok bagud nu, men det indhenter hun.
Begge mine har været laaaaaangsomme om at lære at spise og har fået en del mælk. Først omkring halvandet spiste de nogenlunde. Den store er stadig ikke fan af mad, men vokser og er i fuld firspring altid. Har fx altid nægtet rugbrød indtil han var forbi tre år. Børn er også bare forskellige.
Anmeld
Citér