Min nabo..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
12 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej alle.

For nogle måneder siden ansøgte min genbo mig på facebook (de bor lige overfor vores hus). Jeg gik længe og overvejede om jeg skulle godkende eller ej, valgte dog så efter meeeget lang tid, til sidst at accepterer anmodningen. Men nu, nu har hun så også ansøgt mig på instagram, hvilket jeg synes er meget personligt for mig. Her ligger jeg billeder ud af min familie, vores hjem, ferier, venner osv.

Hun er sådan en nabo, som altid ved alt om alle, og ansøger alle i hele området. Vi er meget forskellige, og jeg har på ingen måde lyst til, at hun skal følge med i de billeder som jeg ligger op på instagram. På facebook kunne jeg lige gå med til det, da jeg aldrig deler noget, eller ligger billeder op derinde.

Ville i accepterer for nabofredens skyld, eller ville i lade være?

Ville bare have det helt anderledes, hvis det var nogen af de andre naboer, som vi snakker bedre med, og som ikke løber med "sladder". Men det ville jo også være dobbeltmoralsk, hvis nogen af de andre på vejen pludselig skulle ansøge mig, og jeg så godkender dem, men ikke hende. Det føles lidt underligt, når vi lige hilser på hinanden, og hun ved at jeg ikke vil godkende hende What to do? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2019

NCB89

Jeg ville uden problemer lade være med at godkende  og det samme med Facebook egentlig.

Anmeld Citér

14. maj 2019

januar16

Jeg mener at huske at man på facebook kan vælge mellem to typer venner når man godkender. Den ene er til en mere begrænset profil. Men ved ikke om det eksisterer længere

Anmeld Citér

14. maj 2019

Mille123

Jeg ville ignorerer den og hvis hun kommenterer på det forklare, at du holder profilen personlig/privat. Mere behøver hun ikke at vide uanset om du så gerne vil godkende andre naboer

Anmeld Citér

15. maj 2019

Anonym

Du lader bare være. Selv min bonusdatter og egen søn har ansøgt mig på fb/ig men jeg har bare stille og roligt forklaret at det simpelthen er mit eget “frirum” hvor jeg ikke bryder mig om at min ex eller min kærestes ex kigger med via børnene. Min nabo etc skulle da heller ikke kigge med...

Anmeld Citér

15. maj 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Du lader bare være. Selv min bonusdatter og egen søn har ansøgt mig på fb/ig men jeg har bare stille og roligt forklaret at det simpelthen er mit eget “frirum” hvor jeg ikke bryder mig om at min ex eller min kærestes ex kigger med via børnene. Min nabo etc skulle da heller ikke kigge med...

Vil du ikke være venner med din bonus og din egen søn? 

Hvem er du så overhovedet venner med, for det må da være nogen af de nærmeste 

Anmeld Citér

15. maj 2019

Anonym

Intet problem. Du kan evt skrive til hende,  at du er glad for interessen, men den insta er forbeholdt dinme venner og familie.

Det har jeg før gjort. Min insta er meget lille. Det er min personlige foto-bog (i perioder næsten dagbog) vi bor langt fra vores familier og det er måden vi sørger for at de kan følge med i dagligdagen, se de små vokse osv. Aldrig om jeg ville slæbe min fotobog med over til naboen, og det er ligesom min "målestok" for hvem jeg vil godkende

Og hvis hun bliver sur over det.. well det er hendes bord

Anmeld Citér

15. maj 2019

Christabelle

Jeg ville også bare afvise (også på Facebook i øvrigt). Og som de andre skriver, hvis hun spørger, så sig den kun er for de nærmeste. 

Anmeld Citér

15. maj 2019

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle.

For nogle måneder siden ansøgte min genbo mig på facebook (de bor lige overfor vores hus). Jeg gik længe og overvejede om jeg skulle godkende eller ej, valgte dog så efter meeeget lang tid, til sidst at accepterer anmodningen. Men nu, nu har hun så også ansøgt mig på instagram, hvilket jeg synes er meget personligt for mig. Her ligger jeg billeder ud af min familie, vores hjem, ferier, venner osv.

Hun er sådan en nabo, som altid ved alt om alle, og ansøger alle i hele området. Vi er meget forskellige, og jeg har på ingen måde lyst til, at hun skal følge med i de billeder som jeg ligger op på instagram. På facebook kunne jeg lige gå med til det, da jeg aldrig deler noget, eller ligger billeder op derinde.

Ville i accepterer for nabofredens skyld, eller ville i lade være?

Ville bare have det helt anderledes, hvis det var nogen af de andre naboer, som vi snakker bedre med, og som ikke løber med "sladder". Men det ville jo også være dobbeltmoralsk, hvis nogen af de andre på vejen pludselig skulle ansøge mig, og jeg så godkender dem, men ikke hende. Det føles lidt underligt, når vi lige hilser på hinanden, og hun ved at jeg ikke vil godkende hende What to do? 

Jeg ville nok have godkendt. Men jeg er også lidt konfliktsky. 

Anmeld Citér

15. maj 2019

Venica

Jeg ville bare lade den stå som en anmodning. Altså ignorere den. Så har du ikke afvist, og spørger hun en dag hvorfor du ikke har godkendt, så stik hende en hvid løgn om at det har du ikke set, og at du ikke er så god til Instagram, og det egentlig ikke er noget du bruger sådan rigtigt særlig meget. Jeg ville dog aldrig selv spørge en nabo hvorfor de ikke havde godkendt, så mon ikke hun også bare lader den ligge? Men så på den anden side ville jeg nok heller aldrig ansøge en nabo jeg kun kendte perifert ��

Det er løgn ja, men du undgår det akavede i at afvise hende, og du undgår at godkende på trods af at du synes det er ubehageligt.  

Win-win, synes det er en pæn måde at sende signal om man ikke er interesseret, men uden at få en akavet stemning fremover :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.