Hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
10 svar
2 synes godt om
12. maj 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hvor længe skal man køre i én putterutine med en 5-årig før man ved om den virker eller om man skal prøve noget nyt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2019

Missyou

Forstår ikke helt dit spørgsmål...

jeg har selv en 5 årig og putter på præcis samme måde hver dag. Jeg tror egentlig det er irrelevant hvad rutinen er- så længe det er det samme hver dag. ☺️

Anmeld Citér

12. maj 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ms.Momo skriver:

Hvor længe skal man køre i én putterutine med en 5-årig før man ved om den virker eller om man skal prøve noget nyt?

Hvis I lige har ændret i rutinen, så giv det mindst 2-4 uger, måske afhængig af barnets reaktion. Hvis mit barn græd meget og længe ville jeg ret hurtigt finde en ny putterutine. Hvis ikke ville jeg nok give den lidt længere. Evt tage barnet med på råd ifht hvad h*n synes kunne være rart ved puttetid. - Den snak ville jeg dog IKKE tage når puttetid nærmer sig, men på et tidspunkt hvor barnet er veludhvilet og i godt humør.

Og så ville jeg overveje hvilke elementer der ikke fungerer/hvorfor det ikke fungerer.

Anmeld Citér

12. maj 2019

Ms.Momo

Missyou skriver:

Forstår ikke helt dit spørgsmål...

jeg har selv en 5 årig og putter på præcis samme måde hver dag. Jeg tror egentlig det er irrelevant hvad rutinen er- så længe det er det samme hver dag. ☺️

Hvor langt tid selve ritualet tager er ikke det vigtige. Det jeg mente var hvor længe skal man prøve en ny rutine før man ved om den er rigtig?

Den rutine vi kørte med var helt klart ikke den rigtige for brugte 45 min. til 1½ time hver aften - efter der var sagt godnat - på at få hende til at sove.

Anmeld Citér

12. maj 2019

Ms.Momo

MummiT skriver:

Hvis I lige har ændret i rutinen, så giv det mindst 2-4 uger, måske afhængig af barnets reaktion. Hvis mit barn græd meget og længe ville jeg ret hurtigt finde en ny putterutine. Hvis ikke ville jeg nok give den lidt længere. Evt tage barnet med på råd ifht hvad h*n synes kunne være rart ved puttetid. - Den snak ville jeg dog IKKE tage når puttetid nærmer sig, men på et tidspunkt hvor barnet er veludhvilet og i godt humør.

Og så ville jeg overveje hvilke elementer der ikke fungerer/hvorfor det ikke fungerer.

Jeg brugte 45 min til 1½ time hver aften på at få hende til at blive i sengen og ligge sig til at sove.

Den rutine vi prøver nu virker bedre men ikke helt optimalt, så ville høre hvor længe jeg bør "holde ud" før jeg kan sige om den virker eller ej.

Anmeld Citér

12. maj 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ms.Momo skriver:

Jeg brugte 45 min til 1½ time hver aften på at få hende til at blive i sengen og ligge sig til at sove.

Den rutine vi prøver nu virker bedre men ikke helt optimalt, så ville høre hvor længe jeg bør "holde ud" før jeg kan sige om den virker eller ej.

Altså det er jo ikke sådan at der er et facit på hvor længe man skal blive ved. Jeg ville følge min mavefornemmelse. Når du siger den nye rutine virker bedre men ikke optimalt, så ville jeg kigge på hvad der virker og hvad der ikke virker. Og se om ikke små ændringer kan gøre at den bliver perfekt. 
Men som skrevet ville jeg give det 2-4 uger før jeg begyndte at ændre på noget igen.

Anmeld Citér

13. maj 2019

Ms.Momo

Altså det er jo ikke sådan at der er et facit på hvor længe man skal blive ved. Jeg ville følge min mavefornemmelse. Når du siger den nye rutine virker bedre men ikke optimalt, så ville jeg kigge på hvad der virker og hvad der ikke virker. Og se om ikke små ændringer kan gøre at den bliver perfekt. 
Men som skrevet ville jeg give det 2-4 uger før jeg begyndte at ændre på noget igen.

vi har kun kørt med den nye rutine i en lille uges tid, så jeg vil lige give det en uge mere før jeg (evt.) ændrer på det.

Anmeld Citér

13. maj 2019

Soonmom

Ms.Momo skriver:

Men hvis den virker bedre ville jeg da beholde den rutine evt med et par små ændringer. 

Dog synes jeg det er lang tid at bruge på at putte et så stort barn der burde kunne forstå begrebet godnat 

Anmeld Citér

13. maj 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hos os tager det en halv time inklusiv tandbørstning og godnathistorie. Selve pustningen er bare et kram og kys og sov godt:-) hold det simpelt og gør det samme hver dag. Dog kan et barn på 5 ofte forstå hvis man må afvige for ritualet en gang i mellem hvis man er sent hjemme etc.

Anmeld Citér

17. maj 2019

Ms.Momo

Soonmom skriver:

Men hvis den virker bedre ville jeg da beholde den rutine evt med et par små ændringer. 

Dog synes jeg det er lang tid at bruge på at putte et så stort barn der burde kunne forstå begrebet godnat 

jeg syntes også at 45 min - 1½ time er lang tid, det var jo derfor jeg prøver at ændre på det.

selve putningen (lille historie og en sang) har hele tiden kun taget 5-10 min, men hun brugte så de næste ½-1½ time på at komme rendende med den ene eller anden undskyld før hun endelig lagde sig til at sove.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.