Lækker ret til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.679 visninger
7 svar
2 synes godt om
10. maj 2019

BabyMama2016

Jeg har fødselsdag i morgen jeg har inviteret til aftensmad 

men aner ikke hvad jeg vild servere

ikke kød men gerne en fiskeret af et art uden det er for vildt kompliceret - har kun inviteret et vennepar så vi bliver kun 6 med børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2019

Mullemee

Vores unger er vildt glade for en hel lakseside i ovnen med dild og tynde citronskiver ovenpå. Til den plejer vi at få blomkålsris med avokado og koriander, men det er vores unger ikke til.

Du kunne evt lave en spidskålssalat til. Den her smager så godt:  http://frksaust.dk/spidskalssalat-med-aeble-sesam-og-mandler/ Og så så jeg en opskrift på knuste kartofler forleden:  https://madenimitliv.dk/2016/05/sproede-knuste-kartofler-med-rosmarin/

Og tillykke med fødselsdagen. 

Anmeld Citér

10. maj 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
BabyMama2016 skriver:

Jeg har fødselsdag i morgen jeg har inviteret til aftensmad 

men aner ikke hvad jeg vild servere

ikke kød men gerne en fiskeret af et art uden det er for vildt kompliceret - har kun inviteret et vennepar så vi bliver kun 6 med børn 

Hvad med kyllingesteg? 2 kyllinger i ovn med lidt krydderi, man kan lave alverdens tilbehør til. Sundt; med salat og rodfrugter, eller kartofler og sovs med agurkesalat, eller pomfritter. 

Du kan også lave byg selv burgere eller tortilla. 

Eller en ordentlig omgang mørbradgryde med tilbehør.

tillykke med fødselsdagen

Anmeld Citér

10. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SDD skriver:

Hvad med kyllingesteg? 2 kyllinger i ovn med lidt krydderi, man kan lave alverdens tilbehør til. Sundt; med salat og rodfrugter, eller kartofler og sovs med agurkesalat, eller pomfritter. 

Du kan også lave byg selv burgere eller tortilla. 

Eller en ordentlig omgang mørbradgryde med tilbehør.

tillykke med fødselsdagen

Det ligner retter med kød 

Anmeld Citér

10. maj 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor og meget mere skriver:

Det ligner retter med kød 

Ups. Var lidt hurtig der

Anmeld Citér

10. maj 2019

SDD

Profilbillede for SDD

Når set nu skal være uden kød

så har vi fx serveret dahl/dahl. En linseret. Rigtig lækkert. Med tzatziki og grøntsager. Typisk ovnstegt blomkål. 

Vi spiste meget indbagt laks dengang de hele sider ikke var så dyre. Hel lakseside indbagt i butterdej med Philadelphia blandet med citron og dild. 

Anmeld Citér

10. maj 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Paella er godt. 

Ris taffel 

Laks er altid lækkert med fx spidskålsalat, eller bagt blomkål. Evt. pommes duchesse(let kartoffel) 

Stjerneskud, måske mere frokost, men jeg ville sagtens kunne spise det til aftensmad. 

Der er en masse gode vegetarretter også. Vi er vilde med marrokanske fladbrød, med auberginedip, ovnbagte grøntsager og falafler. 

Anmeld Citér

10. maj 2019

Birthdaybaby

Stjerneskud 

Salat med rejer / tun / æg 

Fiskefad (måske ikke så sommerligt, men jeg elsker det). Plejer at stege lidt forskellige grøntsager, fx porre, svampe, revet gulerod så det lige bliver lidt blødt, lægge det i et fad, noget hvid disk ovenpå, fx torskeloins - og man kan også putte nogle krebsehaler el.l på. Over det hælder man mornaysauce og så dækker man fadet med en mos evt tilsat ost. I ovnen ved 180 i 25 minutter (afhængigt af hvor store stykker fisk)  og så er der mad 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.