Hjælp er det her normalt efter operationen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2019

Anonym trådstarter

Et familiemedlem på omkring 60 år  har været igennem en stor operation for en uge siden. I forvejen er vedkommende i behandling for depression. 

I forbindelse med operationen er personen sat på stærkt smertestillende. Efter operationen er der tilføjet behandling for urinvejsinf.

Vi oplever en person der er konfus, falder ud af sengen, kan føre mumlende samtaler, men fortæller f.eks. om en kat set på sygehuset, eller andre lign. virkelighedstro hallucinationer. 

Er det normalt efter en større operation ?

Personalet spørger os om vedkommende altid har været sådan. De virker ikke til at have en forklaring andet end at det måske skyldes det smertestillende. 

Men det er vildt skræmmende og vi er bekymrede. 

Hvad tænker I ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2019

B&J

Det lyder lidt som for lidt væske og evt den blærebetændelse ikke er helt styr på.

folk kan nemlig især ældre personer kan god sige og gøre mærkelige ting når de har blærebetændelse 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Enig i at urinvejsinfektion kan gøre ældre meget konfuse

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Arbejder selv i ældre området og der kan de godt blive forvirret/mumlende - skifte adfærd ved en urinvejsinfiktion - kan også skyldes væske mangel så ja jeg vil da konkludere det er helt normalt. 

God bedring med dit familiemedlem 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Et familiemedlem på omkring 60 år  har været igennem en stor operation for en uge siden. I forvejen er vedkommende i behandling for depression. 

I forbindelse med operationen er personen sat på stærkt smertestillende. Efter operationen er der tilføjet behandling for urinvejsinf.

Vi oplever en person der er konfus, falder ud af sengen, kan føre mumlende samtaler, men fortæller f.eks. om en kat set på sygehuset, eller andre lign. virkelighedstro hallucinationer. 

Personalet spørger os om vedkommende altid har været sådan. De virker ikke til at have en forklaring andet end at det måske skyldes det smertestillende. 

Hvad tænker I ?

Det lyder som en blanding af mig efter mit første kejsersnit (hvor jeg ikke kunne tåle den medicin de gav mig), og min kærestes farmor da hun ikke fik mad og drikke nok. Hun oplevede en masse eventyr selvom hun bare sad hjemme i stuen 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym

Bivirkninger fra medicin. Ville jeg tro som det første pga stærk smertestillende . 

Væske / uvi dernæst. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Missyou

Hvis hun får morfin så er det ret normalt. Min mor reagerer også sådan efter operationer når hun er på morfin..

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

Tak, det hjalp at høre ændres erfaringer 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hvad tænker I ?

En urinvejsinfektion kan give voldsomme hallucinationer mm. Man tænker at nu rabler det, men når den er under kontrol, så bliver man normal igen..  

Anmeld Citér

8. maj 2019

Anonym

Enig med de andre om symptomerne på urinvejsinfektion. 

Hvis hun får morfin er det helt normalt at hallucinere. Jeg har også selv oplevet det i forbindelse med en fødsel. Jeg var i fødsel i 49 timer og fik et skud morfin i ballen, for at få hvilet lidt, jeg var i en helt anden verden og så alverdens ting på stuen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.