Jeg ved det godt - det er virkelig svært at komme ind, har et godt gennemsnit på min HF men tænker alligevel komme ind på kvote 2
Det er kun godt. :-) Dog er kvote 2 noget, hvor der er få, der kan komme ind. Plus man skal skrive en motiveret ansøgning, hvor man argumenterer for super relevant erfaring.
At man har været frivillig et sted, hvor man har arbejdet med netop problemstilinger fra det studie. Ex på et krisecenter, været på udveksling i længere tid, hvor kan koble det studie til - sådan helt konkret.
Jeg siger ikke det er umuligt. Jeg siger bare, at psykologi er et af de mest søgte studier, både på kvote 2 og 1. Og at dem, som søger kvote 2, ofte allerede har mindst en bachelor i noget, hvor de direkte arbejder med menneskets psyke/terapi. Du kan eksempelvis være sygeplejerske i psykiatrien eller have haft en super relevant praktik i psykiatrien. Men ved jo ikke, hvad du har af uddannelse i forvejen.
Her skriver uddannelserne selv om kvote 2: Har erfaring som forskningsassistent, ledelseserfaring på højt niveau.
Her kan du læse om krav til psykologi på kvote 2 på alle universiteter i DK :-) : https://www.studentum.dk/studieguiden/artikler-og-tips/kvote-2-paa-psykologi-13250
Anmeld
Citér