Fjernstudie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2019

Anonym trådstarter

Hvordan virker det?

jeg har en HF fra 2004 hvor lang tid holder den?

og om jeg vild læse psykologi på fjernstudie og skal tage nogle fag første kan det lade sig gøre???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du vil gerne læse psykologi ? Altså, som Hf fag via fjernstudie eller uni eller hvad snakker vi om?  

Jeg har taget et par enkeltfag (Hf fag) via fjernstudie, det fungerer fint man har ligesom en platform på nettet til al din undervisning , hvor hvert fag har sit eget "rum" hvor i der står hvad der skal afleveres og så er der forskellige mapper med "lektioner" med læsestof, videoer og andet undervisnkngs materiale man afleverer enten skriftligt (uploader) eller mundtligt via telefonsamtale  

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Altså hvis det er Uni, du vil læse på, så er der ret mange krav.

Et snit på ca 11 alt efter, hvor du tager uddannelsen. (psykologi) 

Flere fag på højniveau . Deriblandt dansk, matematik, historie/samfundsfag, et andet sprog (fransk, spansk eller tysk) Engelsk på A 

Men er det HF, du tænker?

Du kan se mere på uddannelsesguiden (google den evt) 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan virker det?

jeg har en HF fra 2004 hvor lang tid holder den?

og om jeg vild læse psykologi på fjernstudie og skal tage nogle fag første kan det lade sig gøre???

Evt. Ring til studievejledningen på det relevante universitet og få rådgivning omkring det. Og dit hf holder vel resten af livet 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså hvis det er Uni, du vil læse på, så er der ret mange krav.

Et snit på ca 11 alt efter, hvor du tager uddannelsen. (psykologi) 

Flere fag på højniveau . Deriblandt dansk, matematik, historie/samfundsfag, et andet sprog (fransk, spansk eller tysk) Engelsk på A 

Men er det HF, du tænker?

Du kan se mere på uddannelsesguiden (google den evt) 

Jeg ved det godt - det er virkelig svært at komme ind, har et godt gennemsnit på min HF men tænker alligevel komme ind på kvote 2 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Jeg ved det godt - det er virkelig svært at komme ind, har et godt gennemsnit på min HF men tænker alligevel komme ind på kvote 2 

Det er kun godt. :-) Dog er kvote 2 noget, hvor der er få, der kan komme ind. Plus man skal skrive en motiveret ansøgning, hvor man argumenterer for super relevant erfaring.

At man har været frivillig et sted, hvor man har arbejdet med netop problemstilinger fra det studie. Ex på et krisecenter, været på udveksling i længere tid, hvor kan koble det studie til - sådan helt konkret.

Jeg siger ikke det er umuligt. Jeg siger bare, at psykologi er et af de mest søgte studier, både på kvote 2 og 1. Og at dem, som søger kvote 2, ofte allerede har mindst en bachelor i noget, hvor de direkte arbejder med menneskets psyke/terapi. Du kan eksempelvis være sygeplejerske i psykiatrien eller have haft en super relevant praktik i psykiatrien.  Men ved jo ikke, hvad du har af uddannelse i forvejen.

Her skriver uddannelserne selv om kvote 2: Har erfaring som forskningsassistent, ledelseserfaring på højt niveau.

Her kan du læse om krav til psykologi på kvote 2 på alle universiteter i DK :-) : https://www.studentum.dk/studieguiden/artikler-og-tips/kvote-2-paa-psykologi-13250

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.