Lægesjusk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
9 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2019

Anonym trådstarter

Jeg skriver da vi mistede et kært familie medlem i starten af året. 

Personen blev ikke 50år.

Ugen inden personen døde, blev personen indlagt på hjerteafdelingen, men blev udskrevet fordi de ikke kunne finde noget galt. Blodprøver osv var fine. 

Ugen efter sover personen ind. 

Der kom ikke rigtig noget svar på en dødsårsag, så vi har været lidt i blinde. Indtil vi bedte om aktindsigt, nu får vi så afvide at personen er formentlig død af forstørret hjerte. 

Er der tale om lægesjusk her?

Mvh en fortvivlet familie. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Personen blev ikke 50år.

Ugen inden personen døde, blev personen indlagt på hjerteafdelingen, men blev udskrevet fordi de ikke kunne finde noget galt. Blodprøver osv var fine. 

Der kom ikke rigtig noget svar på en dødsårsag, så vi har været lidt i blinde. Indtil vi bedte om aktindsigt, nu får vi så afvide at personen er formentlig død af forstørret hjerte. 

Hvorfor bad i ikke om en obduktion hvis dødsfaldet var uventet og i gerne ville vide hvad dødsårsagen er?

Jeg kondolerer.

Anmeld Citér

3. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor bad i ikke om en obduktion hvis dødsfaldet var uventet og i gerne ville vide hvad dødsårsagen er?

Jeg kondolerer.

Vi fik skam personen opduceret. Og det var opdateringen vi ikke fik noget svar på før, vi bad om aktindsigt. 

Undskyld hvis jeg ikke har været helt klar. Vi føler bare det er en lægefejl. Når personen var indlagt og bliver sendt hjem. Og under en uge efter sover personen ind. 

Anmeld Citér

3. maj 2019

Abracadabra

Det bedste er nok at kontakte afdelingen, vedkommende var indlagt på for en samtale vedr. dødsårsag mm. Så får I svar på jeres spørgsmål. 

Alternativt kan I kontakte patientvejlederen på hospitalet, som kan vejlede jer i en klagesag. Sagsbehandlingen er dog langvarig, så hvis I har brug for svar og afklaring indenfor en overskuelig fremtid, så tal med afdelingen. 

Anmeld Citér

3. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Personen blev ikke 50år.

Det er jo helt åbenlyst, at I ikke har nogen som helst forudsætninger for at forstå sygdommen, forløbet, overvejelser, behandling, diagnose osv.

For at få fred og stillet spørgsmål har man mulighed for at få pårørendesamtale med behandlende læge.

I kan ringe eller skrive og bede om en sådan samtale, selvom der er tale om dødsfald.

Anmeld Citér

3. maj 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Kondolere

min far havde været ved læge hver dag i en uge fordi han var utilpas. han fik kørt hjertekardiogram flere gange men de fandt ikke noget unormalt. søndag eftermiddag kørte min mor ham til vagtlægen da han stadig var meget utilpas. han kom ikke med hjem igen. Han fik en blodprop da han lå til observation for hvad vagtlægen mente var hals og lungebetændelse og døde. Vagtlægen ville bare have sendt ham hjem med penicillin men min mor insisterede på at han skulle blive på sygehuset og heldigvis for ellers var han nok død i bilen

han blev obdukseret og svaret var en blodprop og at der tidligere på ugen havde været en forbipasserende, 2 store stresssår i maven, tilkalkede åre og forstørret hjerte.

vi fik at vide at forstørret hjerte kan være arveligt så jeg har selv været til røntgen for at blive tjekket for det.

Ved ikke om det i har været igennem kan skuldes lægesjusk, men for at få ro ville jeg da bestemt kontakte sygehuset og bede om en samtale så i kan få vished.

Anmeld Citér

3. maj 2019

Abracadabra

NB: Uden at være sikker tror jeg, at I skal være nære pårørende for at få en lægesamtale. Men det skader ikke at spørge. 

Undersøgelser viser i øvrigt, at triste og utilfredse pårørende får mest ud af en samtale frem for en skriftlig klage. Sidstnævnte kan man altid skrive, men start med samtalen. 

Anmeld Citér

3. maj 2019

Anonym trådstarter

Vi er nære pårørende. 

Tak for jeres svar  

Nu må vi se hvad der sker yderligere. 

Vi føler at hospitalet har svigtet. Især på personen var indlagt med frygt for at der var noget i vejen med hjertet. Hvor de tjekkede, men tydeligvis ikke godt nok. 

Anmeld Citér

3. maj 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Vi er nære pårørende. 

Tak for jeres svar  

Nu må vi se hvad der sker yderligere. 

Vi føler at hospitalet har svigtet. Især på personen var indlagt med frygt for at der var noget i vejen med hjertet. Hvor de tjekkede, men tydeligvis ikke godt nok. 

Men så skal I da have en snak med afdelingen. I øvrigt skal man da også overveje arvelige sygdomme, når så (relativt) unge mennesker dør af hjertesygdom. Var h*n ellers sund og rask - for så er det da bekymrende...

Anmeld Citér

3. maj 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men så skal I da have en snak med afdelingen. I øvrigt skal man da også overveje arvelige sygdomme, når så (relativt) unge mennesker dør af hjertesygdom. Var h*n ellers sund og rask - for så er det da bekymrende...

Sund og rask, men følte sig ofte træt og svimmel. Tog ekstraa vitaminer og drue sukker for at holde energi niveauet oppe.

Cyklede og løb og gik til sport. Meget aktiv..

Børnene efterladt vil testes for at være sikre på de ikke har samme fejl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.