Klage over at dumpe på videregående uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2019

Anonym trådstarter

Godaften folkens. 

Har nogen af jer dumpet eller kender til proceduren i forbindelse med at dumpe en eksamen på en videregående uddannelse?

Jeg tænker at jeg skal til at formulere en mail, men hvad skal denne egentlig indeholde? Bare at jeg er uenig i, at min aflevering er dumpet og så vedhæfte afleveringen, eller er det her, jeg skal argumentere, hvorfor jeg er uenig ?

Hvordan er forløbet og hvem behandler min klage/læser min opgave for ny? Jeg tror nemlig snart der kommer en ny eksamen til dem, som er dumpet, men jeg skal have min klage igennem, og helst behandlet færdig før en ny re-eksamen tænker jeg? Hvor lang er sådan en proces? Hvad er chancen for at få medhold? 

Alt hjælp er kærkommen:-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2019

Anonymor

Anonym skriver:

Godaften folkens. 

Har nogen af jer dumpet eller kender til proceduren i forbindelse med at dumpe en eksamen på en videregående uddannelse?

Jeg tænker at jeg skal til at formulere en mail, men hvad skal denne egentlig indeholde? Bare at jeg er uenig i, at min aflevering er dumpet og så vedhæfte afleveringen, eller er det her, jeg skal argumentere, hvorfor jeg er uenig ?

Hvordan er forløbet og hvem behandler min klage/læser min opgave for ny? Jeg tror nemlig snart der kommer en ny eksamen til dem, som er dumpet, men jeg skal have min klage igennem, og helst behandlet færdig før en ny re-eksamen tænker jeg? Hvor lang er sådan en proces? Hvad er chancen for at få medhold? 

Jeg tror du får meget mere ud af at kontakte din studievejledning på din respektive uddannelse, da der helt sikkert er stor forskel på hvordan den slags foregår 

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Jeg tror du får meget mere ud af at kontakte din studievejledning på din respektive uddannelse, da der helt sikkert er stor forskel på hvordan den slags foregår 

Okaj, så dem skal man bl.a. snakke med?  Jeg ved nemlig INTET   Dem vil jeg forsøge at snakke med. 

Jeg håber dog stadig at høre fra nogle, som har været det igennem 

Anmeld Citér

28. april 2019

Soonmom

Du må kunne læse det inde på din uddannelses hjemmeside. Evt søg på klagevejledning

Anmeld Citér

29. april 2019

mpr

Anonym skriver:

Godaften folkens. 

Helt klart snak med din vejleder, det er også dem der skal sætte dig op til en ny eksamen hvis det er. Derud over så er din chance jo kun for at få medhold hvis du faktisk har skrevet noget der lever op til standarden og den person som har læst den ikke har fuldført sit job. 

Men hvis du ved at du kan det som pensum har krævet for den eksamen, og at de øvrige studerende har fået mere for samme form for arbejde så ville jeg mene at du fint kan klage og få medhold  

Nu ved jeg jo ikke hvilken uddannelse du tager eller hvor langt du er, men vær forberedt på at skulle tage den om, mener der skal ret meget til at få den ændret, men det er jo altid et forsøg værd. Er du ikke blevet kaldt ind til en samtale, de kan jo ikke lade dig forsætte uden at sætte mål for den eksamen du lige har været igennem? Og så du er klar over det, hvis man er dumpet en skriftlig prøve har man krav på at få afvide hvad man kunne have gjort anderledes / manglede - hvad der krævede for at bestå  

Held og lykke!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.