Forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2019

Anonym trådstarter

Godaften 

Jeg har tænkt over nogle ting omkring fælles forældremyndighed, da den påvirker én ting, som jeg ikke bare kan gøre som jeg har lyst. 

Vores børn har “fravalgt” deres far da de føler han svigter dem og ikke ser dem som de individer de er. Derfor er det sparsomt(meget) hvor ofte de ser hinanden og aldrig med overnatning. 

Her er det så at jeg tænker om jeg på nogen måde vil kunne få den fulde forældremyndighed over børnene på det grundlag? 

Det føles nogle gange helt absurd at skulle rådføre mig/nå til enighed med min eks om nogle ting han reelt intet ved noget om, da han ser børnene så lidt. 

Jeg står reelt set med hele ansvaret alene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Godaften 

Jeg har tænkt over nogle ting omkring fælles forældremyndighed, da den påvirker én ting, som jeg ikke bare kan gøre som jeg har lyst. 

Vores børn har “fravalgt” deres far da de føler han svigter dem og ikke ser dem som de individer de er. Derfor er det sparsomt(meget) hvor ofte de ser hinanden og aldrig med overnatning. 

Her er det så at jeg tænker om jeg på nogen måde vil kunne få den fulde forældremyndighed over børnene på det grundlag? 

Det føles nogle gange helt absurd at skulle rådføre mig/nå til enighed med min eks om nogle ting han reelt intet ved noget om, da han ser børnene så lidt. 

Jeg står reelt set med hele ansvaret alene. 

Det har du ingen chance for, der skal meget til (misbrug og lign.).

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det har du ingen chance for, der skal meget til (misbrug og lign.).

Det er lidt æv. Men tak doe svar. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Det er lidt æv. Men tak doe svar. 

Du kan jo spørge om han vil afgive den friviligt idét du praktisk talt står med dem alene. Så det vil klart være lettere i hverdagen. Men at du selvfølgelig vil vende store beslutninger med ham. 

Du har jo intet at tabe på den konto..  

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym trådstarter

Mamacita til 2 piger skriver:

Du kan jo spørge om han vil afgive den friviligt idét du praktisk talt står med dem alene. Så det vil klart være lettere i hverdagen. Men at du selvfølgelig vil vende store beslutninger med ham. 

Du har jo intet at tabe på den konto..  

Det har du selvfølgelig ret i, jeg tvivler bare på at han vil sådan helt frivilligt. 

Vi har aldrig været i amtet og er egentlig heller ikke uvenner. Vi er bare uenige på nogle punkter. 

I nogle situationer tænker jeg bare at det ville være lettere at have forældremyndigheden alene over børnene. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er lidt nysgerrig på hvad det er for nogen situationer hvor du synes fælles forældremyndighed er en hæmsko for dig? 

Jeg er også dele forældre med fælles forældremyndighed, men jeg har vidst kun 1 gang på 3 år, haft en situation der afhang af fars samtykke også, så jeg er nysgerrig på hvordan det er dig til gene så ofte at det er et issue  

Anmeld Citér

25. april 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg er lidt nysgerrig på hvad det er for nogen situationer hvor du synes fælles forældremyndighed er en hæmsko for dig? 

Jeg er også dele forældre med fælles forældremyndighed, men jeg har vidst kun 1 gang på 3 år, haft en situation der afhang af fars samtykke også, så jeg er nysgerrig på hvordan det er dig til gene så ofte at det er et issue  

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at det ofte er en hæmsko for mig. 

Og jeg har aldrig haft “brug” for at kunne tage en beslutning for mig selv. Det er ikke for at “splitte” forældreskabet, selvom det ikke er eksisterende, da vores børn ikke ønsker at se deres far. 

Men det handler om skoleskift. 

Anmeld Citér

25. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det har du selvfølgelig ret i, jeg tvivler bare på at han vil sådan helt frivilligt. 

Vi har aldrig været i amtet og er egentlig heller ikke uvenner. Vi er bare uenige på nogle punkter. 

I nogle situationer tænker jeg bare at det ville være lettere at have forældremyndigheden alene over børnene. 

Sorry, det var nok fordi du skrev at det var absurd at skulle rådføre dig med ham om "nogle ting" i flertal , så jeg fik fornemmelsen af at det var en gentagende gene  

Men mht skolevalg, har han vel ikke rigtig en mening alligevel hvis han er så lidt på, eller hvad? Så tror du ikke han bare siger 'jaja" og så er den fis ude? Jeg er selv kun stødt på det da ungerne skulle have pas, men det var nu ingen sag, far skrev bare under digitalt og så var det fjong  

Hov, jeg fik citeret det forkerte indlæg  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.