Enlig mor, må far holde barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2019

Anonym trådstarter

Jeg har termin om 4 måneder, men faren og jeg er gået fra hinanden under graviditeten, fordi han var en nar overfor mig. Han sigwr så at han gerne ville afholde de 2 uger barsel efter jeg har født, da han gerne vil have et stærkt bånd til baby fra starten af, hvilket er super dejligt. Men- må han godt holde dem da vi ikke bor sammen og atadig få sin løn fra sit arbejde? Er der regler for det når man er alene ifht. Hans 2 ugers barsel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2019

MT_2011

Det skal faren aftale med sin arbejdsplads 

Anmeld Citér

24. april 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Ja det tror jeg bestemt han må. Jeg mener at et krav for at modtage barselsdagpenge (hvis det er det han skal have) er, at man har daglig kontakt med sit barn. Men man behøver vist ikke bo på samme adresse.. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym trådstarter

Ja men betyder det så at han skal komme her hver dag? For ellers vil han jo ikke have daglig kontakt med baby? Må han sove her eller skal tage hjem som han plejer?

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym

Det må han godt. Han skal bare have daglig, fysisk kontakt med barnet. Han må så vidt jeg ved ikke sove ved jer.

Står selv i det lige nu, faktisk. Far skal have 4 ugers barsel fra september af og vi bor ikke sammen. Han har lige udfyldt en erklæring efter han havde de 14 dage efter fødslen. En erklæring om at han havde kontakt med barnet hver dag. Der stod i papiret at han ikke behøvede have samme adresse som barnet.

Og så skal det naturligvis aftales med hans arbejdsplads senest 8 uger efter fødslen

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det må han godt. Han skal bare have daglig, fysisk kontakt med barnet. Han må så vidt jeg ved ikke sove ved jer.

Står selv i det lige nu, faktisk. Far skal have 4 ugers barsel fra september af og vi bor ikke sammen. Han har lige udfyldt en erklæring efter han havde de 14 dage efter fødslen. En erklæring om at han havde kontakt med barnet hver dag. Der stod i papiret at han ikke behøvede have samme adresse som barnet.

Og så skal det naturligvis aftales med hans arbejdsplads senest 8 uger efter fødslen

Skal han ikke sige det inden fødsel? Da det er de 14 dage direkte efter fødsel han gerne vil afholde.

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym

Jo selvfølgelig. Det skal arbejdsgiver vide så hurtigt som muligt, men senest 4 uger inden forventet fødsel, mener jeg det er. 

Havde lige overset at det var umiddelbart efter fødslen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.