Min søn er altid syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
5 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2019

Anonym trådstarter

Min søn på 1 år er altid syg og det bekymrer mig virkelig neget snart det er hver uge efterhånden og det stopper ikke nu har han været dårlig siden mandag og jeg er bange for der er et eller andet vi ikke ser vi får bare altid vide SF lægevagten at alt er fint og det bare er virus, er det normalt de altid er syge i den alder ?? Er under uddannelse som sygeplejerske og det er virkelig udfordrende da jeg ikke har så meget familie og det har kostet nogle barns sygedage og ja sørgeligt meb sandt nogle morgener er jeg blevet nød til sende den lille afsted varm i panden i håb om det går væk  så er der virkelig normalt at de Toit er så syge er begyndt at bebrejde mig selv for det og bliver stresset og enormt ked af det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2019

Abracadabra

Det er jo meget, meget normalt med hyppig sygdom i starten af vuggestuetiden. Var han også meget hyppig syg inden vuggestuestart?

Anmeld Citér

20. april 2019

Babilooo

Det er meget normalt i starten af vuggestue tiden. 

Jeg ville råde dig til at bruge feriedage på det. Når du sender et barn afsted som er varm med krydsede fingre er der 12 andre på stuen som kan blive smittet og hvor to forældres job bliver påvirket. Just saying.

Anmeld Citér

20. april 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85
Anonym skriver:

Min søn på 1 år er altid syg og det bekymrer mig virkelig neget snart det er hver uge efterhånden og det stopper ikke nu har han været dårlig siden mandag og jeg er bange for der er et eller andet vi ikke ser vi får bare altid vide SF lægevagten at alt er fint og det bare er virus, er det normalt de altid er syge i den alder ?? Er under uddannelse som sygeplejerske og det er virkelig udfordrende da jeg ikke har så meget familie og det har kostet nogle barns sygedage og ja sørgeligt meb sandt nogle morgener er jeg blevet nød til sende den lille afsted varm i panden i håb om det går væk  så er der virkelig normalt at de Toit er så syge er begyndt at bebrejde mig selv for det og bliver stresset og enormt ked af det 

Min nr. 2 søn var altid syg. Fra han var 4 uger til han var ca. halvandet år havde han høj feber mindst en gang om ugen. Heldigvis har jeg gode pasningsmuligheder, så mange barn sygedage er det ikke blevet til. Hvis det fortsætter til efter 2-3 års alderen ville jeg få kigget på det i forhold til hans immunforsvar, men ellers lyder det desværre ret normalt. Det er ret hårdt. God bedring med det lille pus. 

Anmeld Citér

20. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

En børnelæge sagde engang til mig. 

Et barn skal gerne have haft mere end 70 virus sygdomme inden de er 3. Det er sådan de opbygger immunforsvar. Det er så bare forskelligt, hvordan barnet modtager virussen. Nogen har jo allerede fra naturen er så godt immunforsvar at barnet knap bemærker det, mens andre børn bliver syge i 14 dage. 

Ang at sende dit barn afsted med sygdom. Jeg forstår godt dit pres. Uden tvivl. Men vær lige opmærksom på, at du potentielt udsætter andre børn, deres søskende, forældre for smitte. Og de har måske heller ikke mulighed for at holde børn hjemme, fordi ét barn kom småsyg i vuggestue. 

Derudover er der (i mine øjne) en større problematik. Pædagogerne kan blive smittet! Det betyder, at der ved flere sygeperioder ikke den råd til vikarer og dermed forringes normeringen yderligere. Det mødes vi tit af i vores BH. “Vi beklager, men grundet sygdom er der kun 2 voksne” 

Så når dit barn er rask igen, så er den en mindre voksen (potentielt). 

Jeg ved godt, at man ikke kan stille det op sådan en til en. Der er SÅ mange faktorer der spiller ind. Men der er SÅ mange forældre, der sender afsted trods sygdom, fordi deres arbejde ikke kan “bære” det. Men hav lige i tankerne, at dit valg påvirker måske Mange familier og normeringen (potentielt).

For et barn i vuggestuen/børnehaven sprede vildt meget smitte. De putter ting i munden, snotter, tørrer af - og pædagogerne kan jo sjovt nok ikke sørge for at vaske hænder og afspitte over alt og på alle. :-) 

Mine ord er ikke tænkt som et vredt udbrud mod dig - men som et oplæg til, at man må finde et alternativ. En reservebedste/nabo/ung pige osv ved de sidste syge dage... eller tage konsekvensen og bliver hjemme selv. De fleste arbejdspladser ved godt, at det er pisse hårdt med børn og sygdom. Brug din ferie  

Anmeld Citér

20. april 2019

Julletullemor

Min søn begyndte i dagpleje da han var 11 måneder gammel (marts ‘18) og han har lige siden kørt en fast tre ugers cyklus med sygdom - en uge syg, fjorten dage rask. Både sommer og vinter. 

Jeg er også sygeplejestuderende, og jeg har nærmest ikke været i skole de første to semestre. På de få obligatoriske dage, har min mand taget barnets første sygedag, ellers har den hængt på mig. Jeg gør derfor alt hvad jeg kan for at få læst op på pensum og bruger min (fantastiske) studiegruppe meget! 

Det kan dog ikke lade sig gøre i praktikperioderne, og jeg vil derfor råde dig til at finde en ung pige eller lignende, som kan stå til rådighed når du skal i praktik. De fleste skoler i landet kører med en 0% fraværspolitik i praktikkerne, så der er desværre ikke “rum” til os med småbørn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.