Henvist til børneafdelingen pga knækket kurve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2019

Anonym trådstarter

Hej alle. Min søn var til 3 års undersøgelse i går. Han vejer ca 15,6 kg og er 94,5 cm høj. Hans kurve er knækket fordi han til sin 2 års undersøgelse var 90 cm høj. Han er kun vokset 4,5 cm. Hans vægt er steget fint og han er normlavægtig. Jeg er lidt bekymret for hvad han kan fejle, siden vores læge gerne vil have ham tjekket. Både jeg og hans far er ikke særlig høje. Jeg er 160 cm og hans far er 171 cm høj. Har andre oplevet lignende? Hvad kan vi forvente at børneafdelingen foretager sig? Mvh en bekymret mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2019

Mille123

Anonym skriver:

Hej alle. Min søn var til 3 års undersøgelse i går. Han vejer ca 15,6 kg og er 94,5 cm høj. Hans kurve er knækket fordi han til sin 2 års undersøgelse var 90 cm høj. Han er kun vokset 4,5 cm. Hans vægt er steget fint og han er normlavægtig. Jeg er lidt bekymret for hvad han kan fejle, siden vores læge gerne vil have ham tjekket. Både jeg og hans far er ikke særlig høje. Jeg er 160 cm og hans far er 171 cm høj. Har andre oplevet lignende? Hvad kan vi forvente at børneafdelingen foretager sig? Mvh en bekymret mor

Altså tror min følger sin egen kurve men skal til 4 års undersøgelse snart og vejer 12kg og er kun omkring 90cm og jeg er 168 og far er 180 så jeg er også bekymret, men min er enormt kræsen! Spiser din søn varieret? Jeg tænker ikke nødvendigvis det ee skidt at han ikke er vokset mere, de vokser jo tit i ryk.

Anmeld Citér

18. april 2019

Soonmom

Godt nok følger min søn sin egen kurve, men han var kun 91,5 og vejede 15 kg ved sin 3 års undersøgelse. Det var helt fint jeg er ret lav og min kæreste er gennemsnitlig

Det er vel normalt at de vokser i ryg, jeg ville ikke være bekymret 

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Godt nok følger min søn sin egen kurve, men han var kun 91,5 og vejede 15 kg ved sin 3 års undersøgelse. Det var helt fint jeg er ret lav og min kæreste er gennemsnitlig

Det er vel normalt at de vokser i ryg, jeg ville ikke være bekymret 

Jeg bliver også kun bekymret fordi lægen vælger at henvise til børneafdelingen. Jeg tænker jo, at der må være en årsag og en bekymring. 

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Altså tror min følger sin egen kurve men skal til 4 års undersøgelse snart og vejer 12kg og er kun omkring 90cm og jeg er 168 og far er 180 så jeg er også bekymret, men min er enormt kræsen! Spiser din søn varieret? Jeg tænker ikke nødvendigvis det ee skidt at han ikke er vokset mere, de vokser jo tit i ryk.

Ja han spiser forholdsvist varieret. Han er kræsen men får lidt fra de forskellige madgrupper. Så vidt jeg forstår kan der være stor forskel på hvad børnene vejer/ måler til 3 års undersøgelsen. Det vigtigt er bare at deres kurve ikke knækker for meget. Min søns kurve er knækket med 2 og jeg er derfor bekymret for hvad årsagen kan være ☹️

Anmeld Citér

18. april 2019

Carina:-)

De skal henvise ved knæk. Vi har gået der siden vores den yngste var 5 mdr pga knækket kode.

Han er nu 3. 5 vejer 12 kg og er 88 cm 

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

De skal henvise ved knæk. Vi har gået der siden vores den yngste var 5 mdr pga knækket kode.

Han er nu 3. 5 vejer 12 kg og er 88 cm 

Hvad foretager de sig på børneafdelingen? Måler og vejer de og observerer eller?

Anmeld Citér

18. april 2019

Carina:-)

Anonym skriver:

Hvad foretager de sig på børneafdelingen? Måler og vejer de og observerer eller?

Måler og vejer 

Vi gik i starten hver 3 måned og alt blev tjekket via blodprøver osv 

Men i starten vil de bare se på ham generelt og muligvis lukke den med det samme hvis de mener det bare er sådan han er.

Her er min søn væksthæmmet og det holder de noget mere øje med .

Men det skal slid tjekkes ved knækket 

Anmeld Citér

18. april 2019

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Måler og vejer 

Vi gik i starten hver 3 måned og alt blev tjekket via blodprøver osv 

Men i starten vil de bare se på ham generelt og muligvis lukke den med det samme hvis de mener det bare er sådan han er.

Her er min søn væksthæmmet og det holder de noget mere øje med .

Men det skal slid tjekkes ved knækket 

Okay. Tak for svar  Min søn har er meget begrænset sprog. Han siger ganske få ord. Han er 2 sproget, så pædagogerne i børnehaven har vurderet at det er normalt. Spændt på at høre hvad de tænker på børneafdelingen.

Anmeld Citér

18. april 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min yngste har alle dage været tynd og spist meget lidt. sp kom hver 4. uge indtil han var 8 måneder og jeg har også været vanvittig bekymret. da han var til 3 års tjek var han 98 cm lang og vejede 13,5 kg. lang og meget tynd. han har altid ligget på den nederste kurve eller lige under men lægen har aldrig været bekymret. han fylder 6 år om 2 måneder og er nu 120 cm lang og vejer 17 kg. så han er stadig lang og meget tynd og er meget svær at finde bukser til. de skal være 116/122 for at være lange nok men han bruger kun 92 i underbukser - så smal er han om livet. Han har meget meget energi og spiser alt - tog ikke meget af gangen, men lidt og tilgengæld ofte. 

det er så fint i lige får ham tjekket for hvis de ikke vokser i højden kan det være tegn på fx cøliaki ( kender jeg en hvis pige fik konstateret da hun ikke voksede i højden) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.