Barnepigeløn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.638 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. oktober 2009

Rasmine

Har spurgt før, men da var barnepigen 22.

Nu er hun 14 (håber det går), hun skal ihvertfald lige have chancen.

Men hvad får en 14-årig i løn?

Det er 1, MAX. 2 gange (meget sjældent) om ugen. Hente børn i hhv. bh og vs. Gå hjem, ikke ret langt, lege. 1 blebarn. Ingen madlavning. Ca 2-2½ time pr. gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

Sees

Mebach skriver:

Har spurgt før, men da var barnepigen 22.

Nu er hun 14 (håber det går), hun skal ihvertfald lige have chancen.

Men hvad får en 14-årig i løn?

Det er 1, MAX. 2 gange (meget sjældent) om ugen. Hente børn i hhv. bh og vs. Gå hjem, ikke ret langt, lege. 1 blebarn. Ingen madlavning. Ca 2-2½ time pr. gang.

Jeg passede selv børn som 14årige, og jeg fik 50kr. i timen ..
Var det længere tid en 2 timer, fik jeg 75 kr

Anmeld

19. oktober 2009

eirene

Jeg brugte for nogle år siden en 16-årig om aftenen til en 6-årig. Hun fik 60 kr i timen.

Men du kan jo spørge hvad hun selv forventer. Min datter går på babysitter-kursus i ungdomsskolen. (Hun er 13) Der lærer de alt hvad de har brug for ved børnepasning. Og mon ikke de også får at vide hvad de kan tage i løn. Jeg kan spørge hende ved lejlighed, hvis du får brug for det.

Kh Irene

Anmeld

19. oktober 2009

6800

mindstelønnen ligger omkring 100 kr i dag og det er jo før skat, så synes og omkring de 50 kr vil være passende, hun skal jo ikke betale skat at det...

Anmeld

19. oktober 2009

Rasmine

eirene skriver:

Jeg brugte for nogle år siden en 16-årig om aftenen til en 6-årig. Hun fik 60 kr i timen.

Men du kan jo spørge hvad hun selv forventer. Min datter går på babysitter-kursus i ungdomsskolen. (Hun er 13) Der lærer de alt hvad de har brug for ved børnepasning. Og mon ikke de også får at vide hvad de kan tage i løn. Jeg kan spørge hende ved lejlighed, hvis du får brug for det.

Kh Irene

Ja tak, meget gerne.

Anmeld

19. oktober 2009

Rasmine

Jeg havde også selv tænkt på 50-60 k.

Desuden vil vi jo betale hendes buskort, hun bor i den anden ende af byen. Hun vil også blive tilbudt at spise med, hvis bussen ikke lige passer. Og så selvfølgelig en stor julegave (det er min venindes datter, så kender hende)

Mener I ikke at en 14 årig godt kan passe en 5 årig og 2 årig?

Anmeld

19. oktober 2009

Sees

Mebach skriver:

Desuden vil vi jo betale hendes buskort, hun bor i den anden ende af byen. Hun vil også blive tilbudt at spise med, hvis bussen ikke lige passer. Og så selvfølgelig en stor julegave (det er min venindes datter, så kender hende)

Det mener jeg sagtens en 14årige kan.
Dem jeg passede som 14årige var 2, 6 og 8 år gamle, og det gik så fint
Vi tegnede, gik ture, tog på legepladsen satte musik på og dansede og sådan. Og engang imellem så lavede vi også havergrynskugler - Der skal jo ingen ovn til, så det var ikke farligt
Og når du siger at i betaler hendes buskort og det hele, så synes jeg 50-60 kr. er en rigtig fin løn

Anmeld

20. oktober 2009

malou

Mebach skriver:

Lyder som en fin løn....

knus malou

Anmeld

20. oktober 2009

FrkT

Mebach skriver:

Sagtens. Jeg passede tre børn (3, 5 og 7) da jeg var 13 år. Og fra jeg var 11 til jeg var 14 passede jeg også to på 2½. Så det tror jeg sagtens. Vil mene at 50 kr. i timen er passende, hvis I også giver hende buskort/klippekort og en julegave, som du nævner.

Anmeld

20. oktober 2009

Mira0911

Vi har en barnepige og hun foreslog selv lønnen 45 i timen, for det havde hun fået alle andre steder!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.