Min første kage gik ikke helt efter planen. Jeg bagte verdens nemmeste chokoladekage. Lavede toblerone-creme og jordbærcreme. De ting gik meget godt, men så skulle jeg prøve at lave Italian Merengue butter creme... Damn det er ikke nemt, selvom jeg havde købt sukkertermometer... 
Jeg havde jo set en video på youtube, hvor hun bruger en røremaskine, men sådan en har jeg ikke. Så jeg brugte min foodprocessor som har piske-indsats. Men jeg tror det var det der gik galt for min buttercreme blev nærmest flydende. Så den røg i køleskabet et døgns tid og så brugte jeg den alligevel selvom den flød lidt af... 
Da jeg så skulle lave MMF, blev det smuldret, men klistrede stadig. Så jeg smed første portion ud. Og startede forfra med lidt guide fra min nabo og så blev det meget bedre.... Meeen at pynte kage når klokken er mange og den lille absolut vil hjælpe til er ikke nemt.. Kan I høre undskyldningerne?? hehe
Motivet kommer af at de to store havde været med flyveren til Ålborg og hjem igen i efterårsferien. 
Men her er den så...
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld