Første forsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.278 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. oktober 2009

eirene

Min første kage gik ikke helt efter planen. Jeg bagte verdens nemmeste chokoladekage. Lavede toblerone-creme og jordbærcreme. De ting gik meget godt, men så skulle jeg prøve at lave Italian Merengue butter creme... Damn det er ikke nemt, selvom jeg havde købt sukkertermometer...

Jeg havde jo set en video på youtube, hvor hun bruger en røremaskine, men sådan en har jeg ikke. Så jeg brugte min foodprocessor som har piske-indsats. Men jeg tror det var det der gik galt for min buttercreme blev nærmest flydende. Så den røg i køleskabet et døgns tid og så brugte jeg den alligevel selvom den flød lidt af...

Da jeg så skulle lave MMF, blev det smuldret, men klistrede stadig. Så jeg smed første portion ud. Og startede forfra med lidt guide fra min nabo og så blev det meget bedre.... Meeen at pynte kage når klokken er mange og den lille absolut vil hjælpe til er ikke nemt.. Kan I høre undskyldningerne?? hehe

Motivet kommer af at de to store havde været med flyveren til Ålborg og hjem igen i efterårsferien.

Men her er den så...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

eirene

Men den smagte mmmmm...

Anmeld

19. oktober 2009

mariamiss6

Det er da et flot resultat synes jeg, især med alle de problemer du har haft....

Anmeld

20. oktober 2009

82Miraklet

Den er da super fin.... Og ja man kan også sige at hovedsagen jo er at den smager MUMS...... Men den er da fin.....

Ja IMBC er ikke det nemmeste på jorden at lave, men smager bare lækkert !!

Anmeld

20. oktober 2009

Bondepigen

Den er da virkelig flot, og tænk på det er din første kage. Jeg synes virkelig det er flot lavet!

Og det lyder osse virkelig lækkert det hele!!!

Anmeld

20. oktober 2009

3rollinger

eirene skriver:

Min første kage gik ikke helt efter planen. Jeg bagte verdens nemmeste chokoladekage. Lavede toblerone-creme og jordbærcreme. De ting gik meget godt, men så skulle jeg prøve at lave Italian Merengue butter creme... Damn det er ikke nemt, selvom jeg havde købt sukkertermometer...

Jeg havde jo set en video på youtube, hvor hun bruger en røremaskine, men sådan en har jeg ikke. Så jeg brugte min foodprocessor som har piske-indsats. Men jeg tror det var det der gik galt for min buttercreme blev nærmest flydende. Så den røg i køleskabet et døgns tid og så brugte jeg den alligevel selvom den flød lidt af...

Da jeg så skulle lave MMF, blev det smuldret, men klistrede stadig. Så jeg smed første portion ud. Og startede forfra med lidt guide fra min nabo og så blev det meget bedre.... Meeen at pynte kage når klokken er mange og den lille absolut vil hjælpe til er ikke nemt.. Kan I høre undskyldningerne?? hehe

Motivet kommer af at de to store havde været med flyveren til Ålborg og hjem igen i efterårsferien.

Men her er den så...

Den er da rigtig flot. Det er bare ikke helt saa nemt som nogen af de andre superpiger kan faa det til at se ud

Anmeld

20. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes det er et super flot forsøg!! Især for første forsøg og jeg syntes den er rigtig krea

GLæder mig til at se de næste!!

Anmeld

20. oktober 2009

N&J

Uhmm.. er det sådan at jeg kan få at vide hvad sådan en kage hedder, så jeg kan finde opskriften, nu er jeg ikke kagekyndig, men med sådan et fyld, så må jeg heller kaste mig ud i det snart..

mmmmm... min mave bliver helt sulten

Anmeld

21. oktober 2009

eirene

alle opskrifter kan findes i tråden med opskrifter..

Anmeld

21. oktober 2009

eirene

"verdens nemmeste chokoladekage"

Hindbærmousse, som jeg bare brugte jordbær til i stedet.

Og tobleronecreme. Italian marengue butter cream, men den er ikke for sjov at begive sig ud i, hvis man ikke har de rigtige redskaber. MMF er der også opskrift på. I andet forsøg brugte jeg bare 20 skumfiduser og 2 spsk vand, så var det helt perfekt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.