Sex efter graviditet/baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.088 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2019

Anonym trådstarter

Ja så kommer der endnu en tråd om sex efter graviditet og barn. 

For det første så synes jeg det er svært at finde tid/overskud til. 

For det andet så synes jeg ikke jeg har lyst til det på samme måde som før. Det er dejligt når jeg endelig får taget mig sammen, men det er ikke fordi jeg har vildt meget lyst til at gøre det igen f.eks. 

Baby er næsten 5 mdr... kommer lysten igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2019

Anonym

Her er baby 8 måneder og jeg synes stadig ikke at jeg har lyst som jeg havde før. Altså jeg kan godt li når vi har sex, men forfanden jeg synes det er svært at svinge mig selv op til at tage initiativ og være sexet, når jeg i bund og grund ikke har den helt store “trang”.

Men jeg synes lysten er blevet lidt større, efter at jeg har fået menstruation igen! 

Jeg håber det kommer tilbage som det var før... 

Anmeld Citér

11. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her er baby 8 måneder og jeg synes stadig ikke at jeg har lyst som jeg havde før. Altså jeg kan godt li når vi har sex, men forfanden jeg synes det er svært at svinge mig selv op til at tage initiativ og være sexet, når jeg i bund og grund ikke har den helt store “trang”.

Men jeg synes lysten er blevet lidt større, efter at jeg har fået menstruation igen! 

Jeg håber det kommer tilbage som det var før... 

Det er jeg glad for at høre, jeg håber det også vil være tilfældet her så

Anmeld Citér

11. april 2019

Anonym

Det kommer igen  for mig er lysten alle mindst 2-8 mdr efter fødslen. Det passer godt med at baby ikke sover lige så meget som i starten, og at jeg ammer en hel masse. Jeg er bare "fyldt op". Når hun (forhåbentlig) begynder at kunne sove et par timer alene om aftenen, ved jeg at det ændrer sig ��

For øvrigt er min mand cool med det. Vi har bare ikke meget sex i det års tid. Fordi han ikke har lyst til sex, når jeg er synligt gravid (det er der, jeg er bund-liderlig og kunne knalde 2-3 gange i døgnet) og jeg mister lysten kort efter fødslen. Vi ved det er en fase, og vi kommer igennem det sammen  men det har krævet mange snalle og fokus på at være sammen på en anden måde også

Anmeld Citér

12. april 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Ja så kommer der endnu en tråd om sex efter graviditet og barn. 

For det første så synes jeg det er svært at finde tid/overskud til. 

For det andet så synes jeg ikke jeg har lyst til det på samme måde som før. Det er dejligt når jeg endelig får taget mig sammen, men det er ikke fordi jeg har vildt meget lyst til at gøre det igen f.eks. 

Baby er næsten 5 mdr... kommer lysten igen? 

Jeg har det lidt på samme måde som dig.. Før i tiden kunne jeg have lyst til min kæreste næsten hver dag på trods af nedsat lyst.. Men nu har jeg kun lyst et par gange om måneden.. Nogle gange lidt mere, men jeg orker det bare ikke.. Jeg er træt, fuldstændig smadret i kroppen og sindet, og min datter har en tendens til at vågne på de dummeste tidspunkter (som fx når man skal have sex).. Så er knap så meget sex, vi har nu.. Datteren er forresten også lige knap 5 måneder.. 

Her hjælper det at ligge og putte, være kærlig i hverdagen (altså huske kærtegn), og ja så hjælper det ofte, at min kæreste "begynder" foran mig .. 

Men jeg tænker, at det nok skal komme igen stille og roligt hos jer.. Bare I husker hinanden i hverdagen, for det hjælper helt vildt 

Anmeld Citér

12. april 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica

Jeg vil virkelig anbefale podcasten "Kære Daisy" - hun har et afsnit om netop dette emne og hun er bare så god til at forklare og sætte ord på og ikke mindst komme med super gode råd  

Jeg mener af afsnittet hedder noget med "op på hesten igen" eller sådan noget  

Mvh

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.