Privatskoler og tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2019

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Er der nogen af jer, som har barn på friskole? Kan man få nogen form for tilskud? Her tænker jeg til helt almindelig privatskole fra 0-9 klasse.

Derudover ville jeg gerne høre, hvad der sker, hvis man ikke får betalt udgiften til skolen til tiden, hvis man er i økonomisk knibe f.eks.?

Jeg håber I kan hjælpe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2019

Anonym

Hvilke tilskud tænker du på? Det offentlige giver ikke friplads til et privat tilbud. 

Privat skolen har vel nogle regler for hvad der sker hvis man ikke betaler. Men jeg tænker at man bliver smidt ud? 

Anmeld Citér

4. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi kan søge tilskud på vores friskole. Men det er et meget beskedent beløb. Her kunne en enlig pædagog få knapt 400 i tilskud på et år så, det er ikke rigtig noget der mærkes.

Hvis man ikke betaler, tror jeg man får rykkere og til sidst er de tvunget til at bede forældrene om at finde et andet tilbud. Det vil være enormt synd for børnene! SÅ hellere vælge en gratis kommunal skole hvis du er i tvivl om du kan betale hver måned! 

Anmeld Citér

4. april 2019

Anonym

Hejsa. 

Er der nogen af jer, som har barn på friskole? Kan man få nogen form for tilskud? Her tænker jeg til helt almindelig privatskole fra 0-9 klasse.

Derudover ville jeg gerne høre, hvad der sker, hvis man ikke får betalt udgiften til skolen til tiden, hvis man er i økonomisk knibe f.eks.?

Jeg håber I kan hjælpe 

Vi får tilskud til vores friskole.

Dyreste barn fuld pris.

Næste barn halv pris.

3. + 4. barn er gratis.

Vi betaler ca 4900 ialt for 4 børn, børnehave+ skole+SFO+mad i SFO+vanteordning.

Det er søskenderabat.

Anmeld Citér

4. april 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Vi kan søge tilskud på vores friskole. Men det er et meget beskedent beløb. Her kunne en enlig pædagog få knapt 400 i tilskud på et år så, det er ikke rigtig noget der mærkes.

Hvis man ikke betaler, tror jeg man får rykkere og til sidst er de tvunget til at bede forældrene om at finde et andet tilbud. Det vil være enormt synd for børnene! SÅ hellere vælge en gratis kommunal skole hvis du er i tvivl om du kan betale hver måned! 

Ja helt sikkert! :-) Nej det ville nu heller ikke være et problem, så havde vi kigget os om efter noget andet. Men netop for at sætte mig ind i tingene, er det en af de ting, der bliver undersøgt:-) Mange tak for input :-)

Anmeld Citér

5. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja helt sikkert! :-) Nej det ville nu heller ikke være et problem, så havde vi kigget os om efter noget andet. Men netop for at sætte mig ind i tingene, er det en af de ting, der bliver undersøgt:-) Mange tak for input :-)

Som en anden siger, er der selfølgelig noget søskende rabat (25% hos os) men det var ikke det jeg umiddelbart forstod at du søgte efter, men det er der de fleste steder - mange har 50% på søskende  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.