Perikon mod depression, tager du det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. april 2019

SejtNavnHer

Hej ladies,

Ja, title says it all: Findes der mon nogen herinde der tager perikon?

Hvis ja, hvad er jeres erfaring med det? 

Selv har min mand draget stor gavn af det! Det er et (fuldt lovligt) kosttilskud i håndkøb, i form af små kapsler med plantepulver, der kan afhjælpe lette depressionssymptomer. 

Anyway, let me know! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2019

Hallopolina

givmignr2 skriver:

Hej ladies,

Selv har min mand draget stor gavn af det! Det er et (fuldt lovligt) kosttilskud i håndkøb, i form af små kapsler med plantepulver, der kan afhjælpe lette depressionssymptomer. 

Anyway, let me know! 

Min veninde tog perikon sammen med p piller, og blev gravid. De kan ophæve p pillers virkning. 

Anmeld Citér

3. april 2019

Julletullemor

givmignr2 skriver:

Hej ladies,

Anyway, let me know! 

Jeg har i perioder haft stor glæde af tilskuddet - men man skal virkelig være obs inden man begynder at tage det. Meget medicin ændrer virkning ved samtidig indtagelse af perikon.

Anmeld Citér

3. april 2019

Abracadabra

Hallopolina skriver:

Min veninde tog perikon sammen med p piller, og blev gravid. De kan ophæve p pillers virkning. 

Det står heldigvis højt og tydeligt på indlægssedlen!

Anmeld Citér

3. april 2019

SejtNavnHer

Hallopolina skriver:

Ja. Som jeg kan læse mig til, er det aktive stof i perikon en inducer af et enzym, der katalyserer omdannelse og nedbrydning af en bred vifte af både endogene og eksogene stoffer - inklusive de virksomme stoffer i p-piller. 

Anmeld Citér

3. april 2019

SejtNavnHer

Julletullemor skriver:

Jeg har i perioder haft stor glæde af tilskuddet - men man skal virkelig være obs inden man begynder at tage det. Meget medicin ændrer virkning ved samtidig indtagelse af perikon.

Ja præcis! Det aktive stof i perikon inducerer et enzym (CYP3A4), som medierer nedbrydning og omdannelse af mange lægemidler, men også endogene stoffer, vores egne kroppe danner. 

Har du prøvet at blive gravid mens du har taget perikon? 

Anmeld Citér

3. april 2019

Julletullemor

givmignr2 skriver:

Ja præcis! Det aktive stof i perikon inducerer et enzym (CYP3A4), som medierer nedbrydning og omdannelse af mange lægemidler, men også endogene stoffer, vores egne kroppe danner. 

Har du prøvet at blive gravid mens du har taget perikon? 

Nej, og jeg har heller ikke taget det under graviditeten 

Anmeld Citér

3. april 2019

Tommelise

Nej, jeg har ikke taget perikon.

Min depression var for voldsom til, at jeg kunne have gavn af det. 

Anmeld Citér

4. april 2019

Tin

Profilbillede for Tin
givmignr2 skriver:

Hej ladies,

Anyway, let me know! 

Jeg har en depression og angst på 2. År.

Det første år tog jeg perikon uden nogen som helst virkning. Der  er  lavet en undersøgelse i Tyskland, der viser at man skal op i en relativ stor dosis(mere end hvad der står på pakken i DK) for at opleve virkning. Og det giver selvsagt andre bivirkninger. 

Jeg er nu startet på cipralex og har tydelig gavn af dette, og pt ingen bivirkninger.

Har man en depression skal man tage det seriøs og søge læge!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.