Anonym skriver:
Er der nogen her inde som har fået foretaget brystreduktion?
Jeg ønsker selv dette da jeg er begyndt at døje meget med eksem under min bryste pga de hænger så meget. Jeg er 29 år gammel og vejer 30 kg for meget. Disse ved jeg skal smides først men det vil stadig ikke gøre jeg ikke vil få eksem. Jeg skal snakke med lægen på fredag omkring det og høre om jeg kan få en aftale hver mdr til vejning så jeg ikke så nemt falder i.
Jer der har fået det og skulle tabe jer først. Hvor meget skulle i tabe? Hvad regner de ud efter ?
Hej,
Jeg fik det gjort privat men derfor får du lige min historie alligvel.
Jeg har haft rigtig store bryster, siden de "ankom" på kroppen. Og har af flere omgange været visiteret til konsultation i det offentlige. Jeg var moderat overvægtig som teenager. Og jeg mødte kun (den samme) arrogante, nedladende ældre mandlige overlæge gennem årerne. Der mente, at jeg bare skulle løbe en tur (sport var virkeligt udfordret pga. virkelig store bryster), så mit BMI faldt på plads. Så ville han overveje det men jeg var jo stadig ung, hvad med amning og børn, ventetid, hvad med ævl og kævl..!
Tiden gik og da jeg blev mere og mere ked af det. Mine forældre sagde stop og betalte for konsultation og operation på et privathospital. Jeg fik fjernet 6 kg. bryster - det er ret (!) meget. Og jeg har en D-skål i dag. Nuvel, jeg vejede stadig lidt for meget, ifht. mit BMI, da jeg blev opereret privat. Det har jeg så smidt efterfølgende. Nu hvor jeg kan passe en sportsBH, dyrke idræt uden smerter mv.
Mine forældre betalte 65.000 kr. Højt beløb men det var en virkelig omfangsrig operation. Som jeg husker det, så var normalprisen halvdelen. Men det er heller ikke normalt, at man har 6 kg. bryst for meget.
Det er 10 år siden, jeg fik det gjort. Og jeg er lykkelig for det. Jeg har næste fuld følelse i hele brystet. Ikke alle mine ar er blevet lige pæne (pga. operationens kompleksitet var der lange ar). Men pyt med det. Nu er det mig, der bærer mine bryster og ikke omvendt.
Held og lykke
Vh.
Anmeld
Citér