Hvilken modermælkserstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2019

Waller

Hej

Min datter på 5 måneder begynder så småt at få lidt grød. Har fået af vide at man skal tilsætte lidt modermælkserstatning i pulver form. Men hvilken? Hvad er forskellen og hvad er jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2019

LSS

Waller skriver:

Hej

Min datter på 5 måneder begynder så småt at få lidt grød. Har fået af vide at man skal tilsætte lidt modermælkserstatning i pulver form. Men hvilken? Hvad er forskellen og hvad er jeres erfaringer?

Mine tre første børn fik alle nan1, det fungerede for dem. Min yngste får allomin da det er det der fungere for ham. Så jeg vil sige det er umuligt at svare på alle børn er forskellige. 

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym

Min søn fik først faktas egen, den fik han hård mave af. Det det samme med allimin og nan1 næsten alle nans lige med undtagelse af nan h.r som fungerede godt.  

så vil sige du må prøve dig frem. Alle børn reagerer forskelligt  

Anmeld Citér

28. marts 2019

Helloo

Arla baby and me. 

Eneste som hverken har givet mavekneb eller hård mave 

Anmeld Citér

29. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

nu blandede vi ikke modermælkserstatning i vores datters mad, men hun fik grøn Allomin fordi hun fik ondt i maven af blå Allomin og der hvor vi boede kunne vi ikke få andet end Allomin

Anmeld Citér

29. marts 2019

Anonym

Tænker du skal prøve dig frem.

Min søn begyndte at få supplerende mme som 5 måneder 

Min søn fik først Nan1 men fik hård mave af den. Så prøvede jeg allomin 1 og det fungerede fint, men da han havde tendens til mave problemer af og til valgte jeg syrnet eller syrnet sensipro (begge fra allomin) 

Jeg stod en dag og ikke havde noget mælk og måtte købe hvad der var i butikken og det var Arlas baby and me, det kunne han bestemt ikke tåle. Han fik diaré og det gik først over da han igen fik allomin 1 synet sensipro.

Anmeld Citér

29. marts 2019

Anonym

Waller skriver:

Hej

Ammer du ellers? Hvis amningen kører fint og din datter trives, så er der ingen grund til at blande modermælkserstatning i grøden. Det giver ofte børn hård mave, hvis de ikke er vant til at få det. For at justere konsistensen kan du evt. pumpe modermælk ud og fryse i isterningebakker, så passer det lige i, når du har kogt en grød  Grunden til de anbefaler modermælkserstatning i grød er, at der er højere jernindhold i end i modermælk. Det er dog ikke så meget, at det har nogen betydning. 

Anmeld Citér

31. marts 2019

Waller

Anonym skriver:

Ammer du ellers? Hvis amningen kører fint og din datter trives, så er der ingen grund til at blande modermælkserstatning i grøden. Det giver ofte børn hård mave, hvis de ikke er vant til at få det. For at justere konsistensen kan du evt. pumpe modermælk ud og fryse i isterningebakker, så passer det lige i, når du har kogt en grød  Grunden til de anbefaler modermælkserstatning i grød er, at der er højere jernindhold i end i modermælk. Det er dog ikke så meget, at det har nogen betydning. 

Tak for svar. Ja jeg ammer og hun vægtmæssigt ligger hun faktisk lige over kurven, så hun mangler bestemt ikke noget. Jeg vælger ikke at give hverken mm eller mme i grøden. Hun får under en dl om dagen endnu. Der bliver vel først aktuelt når hun skal have 2 - 3 gange om dagen og antallet af amninger bliver sat ned?

Anmeld Citér

31. marts 2019

Anonym

Waller skriver:

Tak for svar. Ja jeg ammer og hun vægtmæssigt ligger hun faktisk lige over kurven, så hun mangler bestemt ikke noget. Jeg vælger ikke at give hverken mm eller mme i grøden. Hun får under en dl om dagen endnu. Der bliver vel først aktuelt når hun skal have 2 - 3 gange om dagen og antallet af amninger bliver sat ned?

Det er med at føle sig frem. Hvis hun stadig trives og tager godt på når I begynder at give flere måltider, så er der ingen grund til at tilsætte yderligere. Det er tegn på, at hun får hvad hun har behov for, og din mælk vil næsten altid være tilstrækkelig. Vi oplevede det som en helt naturlig, stille og rolig overgang. Om ikke så længe begynder din datter jo også at kunne spise med jer, og sidde ved bordet med mad med konsistens. Vores søn har fået “vores mad” siden han kunne sidde selv, og han er blevet super god til at håndtere det i munden og har aldrig været ved at kløjes, fordi han er blevet vænnet til at få rugbrød, pasta, kød osv. helt fra han begyndte at få rigtig mad  Når I begynder på det, så er det også helt naturligt, at der ikke tilsættes modermælk eller modermælkserstatning i fx pasta med kødsovs 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.