Brugt bil og garanti...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. oktober 2009

Honningblomst

Hej piger..

Jeg købte jo bil for ½ år siden og nu er skidtet gået i stykker   der er et års garanti på den, men dækker det en ny gearkasse, hvad mener I?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

Bom

Eva skriver:

Hej piger..

Jeg købte jo bil for ½ år siden og nu er skidtet gået i stykker   der er et års garanti på den, men dækker det en ny gearkasse, hvad mener I?

Knus Eva..

Hej søjde..

Klaus min kæreste er mekaniker, og han siger at det skal garantien dække...

Knus

Anmeld

19. oktober 2009

Honningblomst

Mini-Terp skriver:

Hej søjde..

Klaus min kæreste er mekaniker, og han siger at det skal garantien dække...

Knus

Tak smukke...skal tale med dem i morgen, men ville lige høre hvad jeg kunne forvente...

Hils din gemal og sig tak..

Knus..

Anmeld

19. oktober 2009

Bom

Eva skriver:

Tak smukke...skal tale med dem i morgen, men ville lige høre hvad jeg kunne forvente...

Hils din gemal og sig tak..

Knus..

Det var så lidt søde..

Skal nok hilse ham..

Knus

Anmeld

19. oktober 2009

wamse

uhh er du sikker på at den dækker?? For vi stod med en smadret kobling 5 mdr efter vi havde købt en 4 år gammel bil, og den ville de ikke bare godtage. I følge købe lover har man 2 års reklamationsret, de første 6 mdr, skal sælger dække, men efter 6 mdr er det faktisk dig der skal kunne bevise at det var noget som var der fra starten, sådan MENER jeg købeloven siger Vi fik ham ikke til at dække, tværtimod fik jeg af vide at det nok var mine evner som billist der var skyld i det. Håber din sælger er en mere fair sælger.

Jeg googler lige købeloven................

Anmeld

19. oktober 2009

wamse

Du er som forbruger altid sikret en reklamationsret på to år, uanset om det er aftalt og nedskrevet eller ej. Der kan reklameres over fejl, som var tilstede på købstidspunktet af bilen. Det er køberen, der har bevisbyrden for at der overhovedet er en fejl på bilen og at fejlen også var der på købstidspunktet. Der skal være tale om en såkaldt oprindelig mangel. Dog er der også en såkaldt ”formodningsregel”. Den går ud på, at der er en formodning om at fejl, der viser sig inden for de første seks måneder efter købet er oprindelige fejl. Det skal forstås således, at der er en formodning om, at fejlen var der på købstidspunktet, medmindre sælgeren kan sandsynliggøre, at en fejl først er opstået efter købet. Det er altså sælger, der inden for de første seks måneder efter købet skal bevise, at en fejl ikke var der på købstidspunktet. Sælger kan somme tider løfte den bevisbyrde ud fra fejlens karakter, eller hvis han har en erklæring fra en uvildig tredjepart, som viser at den pågældende komponent er undersøgt, og at der ikke var fejl på den. Hvis det ligger helt fast, at en fejl først er opstået efter købet, er fejlen ikke omfattet af reklamationsretten.

Anmeld

19. oktober 2009

Honningblomst

wamse skriver:

Du er som forbruger altid sikret en reklamationsret på to år, uanset om det er aftalt og nedskrevet eller ej. Der kan reklameres over fejl, som var tilstede på købstidspunktet af bilen. Det er køberen, der har bevisbyrden for at der overhovedet er en fejl på bilen og at fejlen også var der på købstidspunktet. Der skal være tale om en såkaldt oprindelig mangel. Dog er der også en såkaldt ”formodningsregel”. Den går ud på, at der er en formodning om at fejl, der viser sig inden for de første seks måneder efter købet er oprindelige fejl. Det skal forstås således, at der er en formodning om, at fejlen var der på købstidspunktet, medmindre sælgeren kan sandsynliggøre, at en fejl først er opstået efter købet. Det er altså sælger, der inden for de første seks måneder efter købet skal bevise, at en fejl ikke var der på købstidspunktet. Sælger kan somme tider løfte den bevisbyrde ud fra fejlens karakter, eller hvis han har en erklæring fra en uvildig tredjepart, som viser at den pågældende komponent er undersøgt, og at der ikke var fejl på den. Hvis det ligger helt fast, at en fejl først er opstået efter købet, er fejlen ikke omfattet af reklamationsretten.

Uha, det er 5-6 mdr. siden den er købt...men der var jo intet med gearkassen, så det kommer nok an på hvad han siger...hmm...

Men tak for dit svar.... Og det er godt nok lidt kringlet med den købelov, ikke..

Knus..

Anmeld

19. oktober 2009

wamse

Eva skriver:

Uha, det er 5-6 mdr. siden den er købt...men der var jo intet med gearkassen, så det kommer nok an på hvad han siger...hmm...

Men tak for dit svar.... Og det er godt nok lidt kringlet med den købelov, ikke..

Knus..

Ja det er lidt kringlet synes jeg, og total frustrerende når man står med en sælger, der klart ikke lever op til sit ansvar

Anmeld

20. oktober 2009

malou

Eva skriver:

Hej piger..

Knus Eva..

hvad så din racer bølle... har du taget livet af din blomsterbil???

ihhh det er bare ikke fedt at skulle undvære sin lille bitte bil

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.