Men igen er det en situation du var del af og delvist kunne kontrollere. Det er klart at du sanser og observerer alt lige nu. Og selvom I måske er gået fra hinanden og stadig er venner, så er der altså nogle følelser der hænger fast, for uanset har der jo været en årsag til at I har valgt at gå hver til sit.
Jeg er optimist det meste af tiden og jeg er også optimistisk i forhold til at dine børns far nok skal gøre hvad han kan for at passe godt på børnene. Han har også nogle følelser at tumle med. En ny tid venter ham forude, hvor han ikke ser eller kommer til at se børnene så ofte som før. Han skal pludselig stå med hele ansvaret selv, når han har dem, men han skal nok klare den, han skal bare lige ind i det. Det er så nyt det hele.
Da vi tog beslutningen om at skulle skilles, kørte alle paniktankerne rundt i hovedet på mig. Hvordan skal jeg dog klare to børn alene, hvad med putning, hvad med madlavning, indkøb, rengøring, tøjvask, bad, hvordan skal det gå hos far, han er jo ikke vant til at.... osv osv. Men for at være ærlig, føltes det næsten nemmere at være alene og enerådigt kunne beslutte alt. Og det gik jo fint nok når de var ved deres far.
Manden gør ikke tingene på samme måde som mig, han prioriterer anderledes, meget mere anderledes end jeg gør, han er enormt egocentreret og sætter ikke børnene i første række, MEN han passer børnene, sørger for mad, rent tøj, omsorg og sørger for de passer deres lektier og skolegang når han har dem. Og jeg må lukke ned for mine følelser omkring det og se det positive i, at jeg ved, at når de er hos os(min nye mand og jeg) er der en dejlig tryg base, men masser af kærlighed, nærvær og kvalitetstid.
Anmeld
Citér