Donorbørn - hvilke kriterier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

jer der har fået børn med donorsæd, hvilke kriterier gik i efter da i valgte donor? 

Var der noget specielt der udelukkede en donor? 

Og hvad var jeres tanker omkring åben eller lukker donor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2019

esioul

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

jer der har fået børn med donorsæd, hvilke kriterier gik i efter da i valgte donor? 

Var der noget specielt der udelukkede en donor? 

Og hvad var jeres tanker omkring åben eller lukker donor? 

Nu er det godt nok donoræg her. 

Vi underskrev både åben og anonym, men det blev en anonym. Dem er der flest af og vi havde ikke et ønske om at kende donor. Vi håber og tror ikke at det er noget der vil fylde meget hos vores barn. Barnet er jo ikke ønsket af donor og er ikke blevet givet væk. 

Vi valgte en som matchede mig. altsåhøjde, vægt, hårfarve. Pånær øjenfarve, da der ikke er mange donore med brune øjne. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg har fået min datter med donorsæd. Og lillebror eller lillesøster bliver med samme donor 

Jeg gik efter åben donor. Jeg syntes ikke det var mig der skulle fratage hende valget hvis hun engang gerne ville vide hvor hun kom fra. Så det var det vigtigste for mig.

Så gik jeg også lidt efter højde, jeg er selv ret lille så donor måtte godt trække det lidt op 

Og så så jeg på sådan noget som allergi eller sygdom i nærmeste familie.

Tror man nemt falder for ting hos donor som man selv ville syntes var attraktivt  ved en evt. Kæreste. Det gjorde jeg i hvert fald 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Hjemmegaaende

Hvor meget kan man vælge ud fra? Altså hvad kan man få af vide om donor?

Anmeld Citér

16. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes børn har ret til muligheden for at undersøge deres ophav hvis de har lyst og behov. Så man bør til en hver tid vælge åben donor efter min mening. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

esioul

IenFart skriver:

Jeg synes børn har ret til muligheden for at undersøge deres ophav hvis de har lyst og behov. Så man bør til en hver tid vælge åben donor efter min mening. 

Det var også et af de dilemmaer vi stod i. Men der er stor mangel på ægdonorer især åbne og vi bliver heller ikke yngre. I forvejen er ventetiden lang og kampen har været lang, så der kan være flere ting som kan spille ind.  

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym trådstarter

Hjemmegaaende skriver:

Hvor meget kan man vælge ud fra? Altså hvad kan man få af vide om donor?

Man kan vælge på rigtig mange forskellige ting. Så som højde, vægt, hårfarve, hårdstruktur, øjenfarve, beskæftigelse, familiens sygehistorie, osv. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Man kan vælge på rigtig mange forskellige ting. Så som højde, vægt, hårfarve, hårdstruktur, øjenfarve, beskæftigelse, familiens sygehistorie, osv. 

Min veninde valgt også helt bevidst at donoren ligner Hende og hendes mand. Og en lukket Donor. For de vil ikke fortælle det. Indtil barnet. Selv en dag spørg 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Min veninde valgt også helt bevidst at donoren ligner Hende og hendes mand. Og en lukket Donor. For de vil ikke fortælle det. Indtil barnet. Selv en dag spørg 

Jeg synes, det er så forkert, at skjule for et barn, at det er donorbarn. 

På et eller andet tidspunkt kommer det måske frem alligevel, og hvor må det føles forfærdeligt, at ens forældre skjuler sådan noget for en.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.