Rådighedsbeløb - 2 voksne og 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.184 visninger
15 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2019

Anonym trådstarter

I vores familie har vi et rådighedsbeløb på 9500 kr i vores nye budget. Det skal dække mad og diverse. I dette beløb skal også findes ca. 1000 kr til benzin om måneden. Derudover får vi børnepenge, som vi bruger på ferier, weekendophold og lignende. Er det realistisk at leve 5 mennesker for 9500 kr? Eller skal vi indregne børnepengene i den daglige økonomi?

Hvad har I i rådighedsbeløb om måneden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

I vores familie har vi et rådighedsbeløb på 9500 kr i vores nye budget. Det skal dække mad og diverse. I dette beløb skal også findes ca. 1000 kr til benzin om måneden. Derudover får vi børnepenge, som vi bruger på ferier, weekendophold og lignende. Er det realistisk at leve 5 mennesker for 9500 kr? Eller skal vi indregne børnepengene i den daglige økonomi?

Vi er 5 , 2 voksne 2 snart voksne børn og et mindre barn . Vores rådighedsbeløb til mad / div er 6000 kr om måneden . Børnepenge har aldrig været medregnet i budget . Men ekstra ved siden af . Så ja vil sagtens mene man kan leve for 9500 kr 

Anmeld Citér

15. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi er 5 , 2 voksne 2 snart voksne børn og et mindre barn . Vores rådighedsbeløb til mad / div er 6000 kr om måneden . Børnepenge har aldrig været medregnet i budget . Men ekstra ved siden af . Så ja vil sagtens mene man kan leve for 9500 kr 

Synes du, at I lever stramt?

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi lever et barn og 1 voksen for under 530 kr pr uge for mad bleer (kun til nat) m.m... 

Hvis man ganger det op så er det nol ca 1200-1300 pr uge for en familie i jeres str

Anmeld Citér

16. marts 2019

Miti's mama

Det kan man godt - vi er 2 voksne, 2 børn (et blebarn), og vi lever for omkring 5,000/mdr. Her har vi været nødt til at medregne børnepengene i. Reglen er lidt for mig, at hvis du har råd til at rejse på ferie, så er det ikke for stramt.

Anmeld Citér

16. marts 2019

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

9.500 kr. Til alt fem mennesker også diesel er meget stramt, vil jeg mene. Hvis I bor i ejet hus ALT for stramt. Det er dyrt at vedligeholde et hjem. Der kan så hurtigt komme uforudsete udgifter. 

I længden ville vi inden grad køre surt i det.

Anmeld Citér

16. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi har et rådighedsbeløb på 12.000 kr. pr. mdr. til  mad og diverse. Derudover kommer fx. brændstof som du selv nævner.

Om jeres er realistisk ved jeg ikke, det kommer jo an på den enkelte familie.

Anmeld Citér

16. marts 2019

God-mor

Anonym skriver:

Jeg syntes det lyder lige i underkanten. Men samtidig heller ikke urealistisk. Hvis i virkelig er bevidste om jeres indkøb kan det nok lade sig gøre, men der er ikke råd til meget sjov. Jeg tænker også når i skal købe vintergarderobe som er en dyr post. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Det kommer an på hvem man er, og hvilke uforudsete udgifter der kan komme.

Bør man i ejerboliger, hvor vaskemaskinen kan gå i stykker eller andet vedligeholdelse.

Har man vil, som kan risikere at skulle på værksted for flere tusind kroner.

Har i en buffer som står klar til uforudset udgifter.

Selvfølgelig kan man leve fint for det beløb og mindre, men hvis det er fordi i overvejer huskøb eller ny lejebolig ville jeg genoverveje om jeg frivilligt ville vælge så stramt et budget i de næste mange år.

Og igen det kommer an på ens personlighed og hvad man er vant til. 

For os var det vigtigt ikke at skulle vende hver krone i dagligdagen, så vi har valgt et billigere hus og større rådighedsbeløb.

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det kommer jo an på ens personlighed.. Vi har lige købt hus og til 2 voksne og 3 børn skal vi have 18.000 i rådighedsbeløb og derudover har vi børnepenge. For os er det vigtigt at have en god buffer, som vi kan tage af til renovering, ferie, sjov, og så synes jeg faktisk 3 børn koster godt, forårs garderobe, sommer, efterår, og vinter. Vores søn spiller fodbold og slider fodboldstøvler op. Til sommer skal han på fodboldskolen. Vores datter vil gerne om nogle år på efterskole. 

Men igen, havde vi kun haft 9500 så havde det andet jo ikke været en mulighed også havde vi jo sat næring efter tæring. Men jeg nyder at give mine børn muligheder jeg ikke selv havde som barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.