Nogen der har set programmet "Alene i vildmarken"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
17 svar
23 synes godt om
15. marts 2019

Carina:-)

De var mega seje ,men jeg er så mærkelig at istedet for at heppe på Mette,så sad jeg og tænkte på hendes lille datter der ikke så sin mor i næsten 2 mdr. 

Hun sagde på et tidspunkt at så små børn ikke savner lige som ældre gør- men er det rigtigt ? 

Jeg kan ikke lade være med at tænke at den lille pige har savnet ,og til sidst opgivet at se sin mor igen .Og så dukker hun pludselig op igen. 

Vil hun ikke være mærket,og tænke at hvornår sker det igen - hvornår forsvinder mor igen -?

Eller er det rigtigt at små børn ikke savner ,og mangler lige som ældre børn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvor gammel er datteren?

Anmeld Citér

15. marts 2019

Mor11 skriver:

Hvor gammel er datteren?

2 år mener jeg hun sagde 

Anmeld Citér

15. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

2 år mener jeg hun sagde 

Hmm.. jeg tror barnet har savnet men ikke glemt - de har garanteret set billeder og videoer hjemme i 2mdr. Men hun skal nok vænne sig til at mor er tilbage. Men jeg tror ikke det sætter ar for livet, så længe hun er en god mor ellers der ikke sådan plejer at forsvinde

Soldaters børn , og rejsemontørers børn undværeor ogsåi lang tid ad gangen, men der er det så muligt at Skype osv hvilket gør at de ikke forsvinder helt. Men ungerne reagerer som regel stadigvæk når de kommer hjem, især når de er små faktisk.. Men de overlever da som hele mennesker. I hvertfald de voksne børn af rejse-forældre jeg kender. (Mine børns far fx)  

Anmeld Citér

15. marts 2019

Mor11 skriver:

Hmm.. jeg tror barnet har savnet men ikke glemt - de har garanteret set billeder og videoer hjemme i 2mdr. Men hun skal nok vænne sig til at mor er tilbage. Men jeg tror ikke det sætter ar for livet, så længe hun er en god mor ellers der ikke sådan plejer at forsvinde

Soldaters børn , og rejsemontørers børn undværeor ogsåi lang tid ad gangen, men der er det så muligt at Skype osv hvilket gør at de ikke forsvinder helt. Men ungerne reagerer som regel stadigvæk når de kommer hjem, især når de er små faktisk.. Men de overlever da som hele mennesker. I hvertfald de voksne børn af rejse-forældre jeg kender. (Mine børns far fx)  

Ja du har nok ret.

Jeg spekulerer nok også for meget over sådan noget 

Men pyh tænkt at skulle undvære i 2 mdr . Jeg kunne sgu ikke slet ikke bare for sådan noget som at vinde æren af at være i nowhere længst tid. 

Min mand synes tilgengæld det er det fedeste ,og går nok med en lilel vildmand i maven - så han synes jo mit fokus var på det helt forkerte 

Anmeld Citér

15. marts 2019

God-mor

De var mega seje ,men jeg er så mærkelig at istedet for at heppe på Mette,så sad jeg og tænkte på hendes lille datter der ikke så sin mor i næsten 2 mdr. 

Hun sagde på et tidspunkt at så små børn ikke savner lige som ældre gør- men er det rigtigt ? 

Jeg kan ikke lade være med at tænke at den lille pige har savnet ,og til sidst opgivet at se sin mor igen .Og så dukker hun pludselig op igen. 

Vil hun ikke være mærket,og tænke at hvornår sker det igen - hvornår forsvinder mor igen -?

Eller er det rigtigt at små børn ikke savner ,og mangler lige som ældre børn? 

Jeg har ikke set programmet. Men jeg tror at et barn på 2 år faktisk kan tage skade af at mor er væk i 2 måneder. Så små børn kan bare ikke sætte ord på, på samme måde som os voksne, og jeg tænker at barnet vil kunne tro at mor er væk for altid. 

Anmeld Citér

15. marts 2019

God-mor skriver:

Jeg har ikke set programmet. Men jeg tror at et barn på 2 år faktisk kan tage skade af at mor er væk i 2 måneder. Så små børn kan bare ikke sætte ord på, på samme måde som os voksne, og jeg tænker at barnet vil kunne tro at mor er væk for altid. 

Ja det var også min tanke- min mand synes jeg pylre og var mega irriterende at jeg konstant ævlede om den lille pige hver gang hendes mor var på skærmen. 

Men aner ikke om det bare er mig der synes det er synd,eller om det direkte er skadeligt. ...

Anmeld Citér

15. marts 2019

AnoMor

Jeg ved ikke om de kan savne og har heller ikke set programmet. 

Men jeg tror nu ikke de tager skade. Hvis barnet er sammen med sin far (går jeg udfra) som også er en primær omsorgsperson kan jeg ikke se problemet. Hvis barnet derimod var sådan en kastebold der bliver passet lidt her og lidt der. Ja så tror jeg det vil skade. 

Tænker ikke det er meget anderledes end rejsende eller soldater som en anden er inde på. 

Jeg ville ikke selv kunne. Jeg har lige været ude ig rejse i 10 dage uden min 3 årige. Det synes jeg var laaaang tid at undvære ham. Kan slet ikk forestille mig 2 mdr 

Anmeld Citér

15. marts 2019

God-mor

Ja det var også min tanke- min mand synes jeg pylre og var mega irriterende at jeg konstant ævlede om den lille pige hver gang hendes mor var på skærmen. 

Men aner ikke om det bare er mig der synes det er synd,eller om det direkte er skadeligt. ...

Jeg tænker umiddelbart at det kan skade et barn forstået på den måde, at det kan komme til at tvivle på om mor bare i perioder kan forsvinde. Og jeg køber ikke den med at små børn ikke har samme tidsfornemmelse som voksne. Jeg kan huske da jeg var barn der var en uge virkelig lang, og fx december måned var sååååå lang. Som voksen syntes jeg tiden den går så stærkt. Så tror nærmere et lille barn vil opleve 2 måneder som værende endnu længere end en voksen ville opleve det. Jeg har selv en søn på 2 år lige nu, og hvis jeg rejste væk 2 måneder, så tror jeg personligt at det ville skade ham og hans tillid til mig. 

Anmeld Citér

15. marts 2019

God-mor skriver:

Jeg tænker umiddelbart at det kan skade et barn forstået på den måde, at det kan komme til at tvivle på om mor bare i perioder kan forsvinde. Og jeg køber ikke den med at små børn ikke har samme tidsfornemmelse som voksne. Jeg kan huske da jeg var barn der var en uge virkelig lang, og fx december måned var sååååå lang. Som voksen syntes jeg tiden den går så stærkt. Så tror nærmere et lille barn vil opleve 2 måneder som værende endnu længere end en voksen ville opleve det. Jeg har selv en søn på 2 år lige nu, og hvis jeg rejste væk 2 måneder, så tror jeg personligt at det ville skade ham og hans tillid til mig. 

Jeg var indlagt i 5 dage da min den yngste var 2 .

Han var syg ,så han måtte ikke komme på besøg pga smitte.

Det tog lang tid inden han ville mig på samme måde som før - og det var kun 5 dage. 

Man siger jo et døgn pr år - men det er self indviduelt fra barn til barn .Men ja 2 mdr ... det er dælme lang tid håber mor har syntes det var det hele værd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.