Når man selv beder om det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
6 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2019

HBV

Jeg er blevet tilbudt en lege aftale med et barn, der har skoldkopper.. Således at min datter på 6 mdr måske ville blive smittet. Ville I gøre det 

Et andet aspekt i sagen : min søn på 9 har haft skoldkopper - Og han fik helvedesild da han var 5 år...en rigtig slem omgang

Ville han ku risikere at få helvedesild igen, når lillesøster får skoldkopper? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2019

Soonmom

Siger man ikke under 6 måneder kan de få det igen, så jeg ville ikke når det er så tæt på "skillelinjen"

Anmeld Citér

14. marts 2019

HBV

Soonmom skriver:

Siger man ikke under 6 måneder kan de få det igen, så jeg ville ikke når det er så tæt på "skillelinjen"

Den har jeg ik hørt om.. Min dreng var 2 år da han fik skoldkopper og 5 da han fik helvedesild. 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym

Jeg er blevet tilbudt en lege aftale med et barn, der har skoldkopper.. Således at min datter på 6 mdr måske ville blive smittet. Ville I gøre det 

Et andet aspekt i sagen : min søn på 9 har haft skoldkopper - Og han fik helvedesild da han var 5 år...en rigtig slem omgang

Ville han ku risikere at få helvedesild igen, når lillesøster får skoldkopper? 

Jeg ville ikke udsætte så lille et barn med dem. Man kan ikke rigtig forklare der om kløen og irritationen. Synes det er en unødvendig ting at udsætte så lille en for. Ville helt sikkert vente et par år. 

Tænker også i takt med at hun i forvejen sover dårligt om natten. Det vil jo ikk ligefrem hjælpe på det

Ang helvedsild kan man få det flere gange. 

Og man kan kun få helvedesild, hvis den skoldkoppevirus, som man derefter har i kroppen til evig tid, af en eller anden grund bliver reaktiveret. Man kan altså ikke få helvedesild, blot fordi man er i kontakt med en, der har skoldkopper eller helvedesild.

Anmeld Citér

14. marts 2019

Babilooo

Det skal du ikke med så lille er barn. Der er rigeligt med skoldkoppevirus i vuggestue og børnehave.. når den tid kommer. Ingen grund til at opsøge det med så lille et barn.

de kan få det i munden og have svært ved at amme og spise.

Anmeld Citér

14. marts 2019

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Min ældste datter fik dem da hun var 4 år - tæt på de 5..
da det var overstået - overtog lillesøster på 4 mdr. 
Vi fik af vide at fordi hun var så lille ville hun kunne få dem igen - hvis ikke det var fordi hun var så hårdt ramt.. det var sindssygt hårdt - hun havde dem over alt - også i munden! Jeg ville aldrig opsøge det... det kommer når det kommer

Anmeld Citér

14. marts 2019

HBV

TAK  beslutningen er taget. Vi skal IKKE på skoldkoppebesøg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.