Luseæg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2019

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Hej.

Jeg har brug for råd.

Min datter har døde luseæg i sit hår, og jeg har kæmmet og kæmmet og gjort ved, men de sidder limet fast til håret.

Hun har ikke haft lus siden efteråret, hvor der var epedimi i skolen, og jeg har kæmpet med at få fjernet de æg siden.

I dag blev hun sendt hjem fra SFO, da en pædagog så æggene og ikke ville tro på mig, da jeg fortalte, de æg er døde for længst - æggene sidder også meget langt fra hovedbunden. 

Jeg har nu kæmmet hvert et strå på hendes hoved igen (som jeg gør flere gange ugentligt netop for at kunne tage et evt udbrud i opfarten), og der er INGEN lus - det er vitterligt kun de gamle, døde æg.

Hvordan får jeg fjernet de æg? 

På forhånd tak for hjælpen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2019

FruStolpe

Altså jeg har ingen geniale råd. Men jeg selv plejer at tage hver enkelt lusse æg med neglene... 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Tobis

Profilbillede for Tobis

Som ovenfor. Jeg tager også med neglene og det tager virkelig lang tid....

Anmeld Citér

14. marts 2019

Anonym

Jeg tror ikke der er andet at gøre end at kæmme. Det er bare ik ok at blive sendt hjem oga gamle æg. Jeg har sådan et microskop til at sætte på smartphone. Der tager jeg fotos af æg/udklækkede gamle æg eller levende lus. Bare for at være helt sikker på hvad det er. Jeg har kun haft lus en gang i mit liv.. I efteråret og fandt altså også udklækkede æg måneder senere. Har selv 4 piger med langt hår så kender det lidt for godt, desværre. 

Anmeld Citér

14. marts 2019

Abracadabra

PT skriver:

Hej.

Jeg har brug for råd.

Min datter har døde luseæg i sit hår, og jeg har kæmmet og kæmmet og gjort ved, men de sidder limet fast til håret.

Hun har ikke haft lus siden efteråret, hvor der var epedimi i skolen, og jeg har kæmpet med at få fjernet de æg siden.

I dag blev hun sendt hjem fra SFO, da en pædagog så æggene og ikke ville tro på mig, da jeg fortalte, de æg er døde for længst - æggene sidder også meget langt fra hovedbunden. 

Jeg har nu kæmmet hvert et strå på hendes hoved igen (som jeg gør flere gange ugentligt netop for at kunne tage et evt udbrud i opfarten), og der er INGEN lus - det er vitterligt kun de gamle, døde æg.

Hvordan får jeg fjernet de æg? 

På forhånd tak for hjælpen.

De må ikke sende hjem grundet lus - selvom der var levende lus. 

Min unge har også flere døde æg. Det lever vi fint med. 

Anmeld Citér

14. marts 2019

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Abracadabra skriver:

De må ikke sende hjem grundet lus - selvom der var levende lus. 

Min unge har også flere døde æg. Det lever vi fint med. 

Må de ikke? For hun blev sendt hjem i efteråret, da de fandt en levende lus på hende. 

Vi har levet fint med de gamle æg - jeg kæmmer hendes hår næsten hver morgen, så jeg ved med sikkerhed, der ikke er nogen lus der, men blot skallerne. Men i dag blev de jo så det af en pædagog som så sendte hende hjem.

Anmeld Citér

14. marts 2019

PT

Profilbillede for PT
FruStolpe skriver:

Altså jeg har ingen geniale råd. Men jeg selv plejer at tage hver enkelt lusse æg med neglene... 

Jeg har ingen negle - de er klippet helt korte, så jeg kan ikke bruge dem til at få skallerne ud. 

Jeg har prøvet eddike og forskellige balsam, men intet løsner dem fra hårstråene.

Anmeld Citér

14. marts 2019

PT

Profilbillede for PT
Anonym skriver:

Jeg tror ikke der er andet at gøre end at kæmme. Det er bare ik ok at blive sendt hjem oga gamle æg. Jeg har sådan et microskop til at sætte på smartphone. Der tager jeg fotos af æg/udklækkede gamle æg eller levende lus. Bare for at være helt sikker på hvad det er. Jeg har kun haft lus en gang i mit liv.. I efteråret og fandt altså også udklækkede æg måneder senere. Har selv 4 piger med langt hår så kender det lidt for godt, desværre. 

At kæmme virker blot ikke til de gamle æg. De sidder limet fast, og udover at klippe håret af hende, ved jeg simpelthen ikke, hvordan jeg skal få dem væk. 

Jeg var pænt træt af, de blev sendt hjem i dag (min søn blev også sendt med hjem i tilfælde af, at han skulle have lus), da jeg sad og arbejdede og måtte aflyse et møde,

Anmeld Citér

15. marts 2019

fnuggi

her putter jeg opvaskemiddel i hindes hår og lader det sidde i 15 min og kæmmer det og så vasker jeg det 

så er de alle ude og hun er langhåret og det virker også på mig selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.