Hvem passer vores børn? Dok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Det er en rigtig fin normering - 15/4. Sådan er det også i den vuggestue jeg arbejder i. Altså når alle mand er på arbejde. Hvilket er nærmest aldrig. Endnu, i 2019, er det ikke sket. Dels oga ferie, sygdom, barn syg, omsorgsdage, seniordage - jeg kunne blive ved. Og der er ikke vikar dækning! Og der skal være fire væk fra huset før vi får én vikar. 

Bare lige, så du er opmærksom på, at det på papiret ser rigtig flot ud. Men realiteten kan bestemt være en hel anden. 

Nu bliver mine hentet tidligt de fleste dage og jeg kan se hvor mange de er hver dag tilstede på stuen i primetime. Og der de da der alle sammen de fleste dage.  Så tænker at den er god nok. Men det ved du sikkert bedre end mig... Jeg er også en af de forældre der godt kan bruge op mod en time engang imellem på at rende rundt og iagttage pædagogerne og se hvad mit barn laver når det er i institutionen. Og jeg må sige jeg har det rigtigt godt med hvad jeg ser. Har også prøvet at komme på andre tider og ser det samme. Men der er mange faktorer der spiller ind bl.a de enkelte kommuners økonomi og prioritering, ledelsens evner og personalet samspil. Må indrømme at mine børn ikke får mere opmærksomhed af pædagogerne de dage hvor halvdelen af ungerne holder ferie i forhold til  de dage hvor de er fuldtallig. De burde vel få mere voksen kontakt de dage hvor børnetallet er lavt i forhold til ansatte. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

migxher

Altså det er da super for dem der har mulighed for privat institution der bare kan et eller andet udefinerbar fantastisk.

Men privat institution er bare ikke muligt for alle. Det kan da ikke passe at de børn som ikke har mulighed for at komme i privat institution bare skal nøjes med noget mindre godt. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså det er da super for dem der har mulighed for privat institution der bare kan et eller andet udefinerbar fantastisk.

Men privat institution er bare ikke muligt for alle. Det kan da ikke passe at de børn som ikke har mulighed for at komme i privat institution bare skal nøjes med noget mindre godt. 

Det er fuldstændig rigtigt! 

Jeg tror det Carina siger er, at det bare virker utroligt at private institutioner kan få pengene til at række så meget længere og man derfor måske burde få mere indgående indsigt i hvad der sker i kommunens budget.

Tag en simpel ting som madordning som forældrene selv betaler.. I vores kommune koster det 600kr pr måned og det er kun frokost hvor 2 af dagene er grød, 1 dag er rugbrød og 2 dage er et reelt måltid der kræver lidt mere forberedelse. De har en madmor ansat til dette.

I privat institution i samme kommune - koster madordning 500kr, det er morgenmad (friskbagte boller, gryn, yoghurt) , formiddagsmad (frugt og knækbrød eksempelvis), varm frokost (som altid er en varm ret med flere bestanddele OG en vegetarisk ret) og eftermiddagsmad (rugbrød og frugt). De har også en madmor ansat til at lave mad.. og det er 80% øko ligesom i den kommunale. 

Det er ret utroligt at der er så stor forskel på at forvalte de penge ikke? For mig tyder det på at der sker et eller andet i de kommunale kasser som ikke stemmer. Penge der forsvinder til et eller andet. En absurd administration eller lign . Jeg ved det ikke. Men det virker bare ikke helt reelt. SÅ det kunne være utrolig spændende at få fuld indsigt i sådan et budget. Hvad går de penge til helt konkret? Og hvorfor er der så stor forskel på hvad vi forældre kan få for samme beløb. For det er da ikke rimeligt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.