foreslag til madpakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.013 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg er begyndt på et nyt arbejde og skal nu til at have frokost med.

Jeg er desværre "vant til" at vi enten havde en kantine at købe mad i, eller køleskab til at sætte maden i. Det nye arbejde har dog ikke en kantine og det ødelagte køleskab er endnu ikke blevet skiftet ud.

Jeg har taget mig selv i at enten gå ned på tanken og købe en af deres hurtige eller springe frokosten over, for så at blive sulten på vej hjem og alligevel ende med at spise et eller andet usundt.

Er der nogen af jer skønne mennesker der har nogle gode ideer til en lækker madpakke til at tage med på arbejde? Evt. med avokado da vi har en liggende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Avocado med hytteost er et stort hit her, både hos børn og voksne. 

Ellers til os voksne, laver vi salater. 

Min mand bager altid gulerods/spinatboller til børnenes madpakker, så dem bruger vi også som sandwichbrød, med noget pålæg i.

Tærte er også super fint til madpakke. 

Spinatpandekager med noget fyld af en art. Så spiser vi fx spinatpandekager til aftensmad søndag og bager ekstra, så vi har til madpakke. Dem er børnene også vilde med. 

Anmeld Citér

9. marts 2019

Birthdaybaby

Jeg er stor tilhænger af rester fra aftensmaden, og ellers rugbrød med noget pålæg til - dvs i stedet for at smøre madder, tager jeg et par skiver rugbrød og så fx en dåse makrel i tomat med, et æg og en tomat eller et par skiver steg og nogle syltede agurker fx. 

Anmeld Citér

9. marts 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er fan af salater, og helst kålbaserede salater. F.eks. hvidkål, bagt sødkartoffel, kylling, kikærter, quinoa og solsikkefrø. Og så med en lækker vinaigrette over. - Løgismose har lavet en skøn en med olivenolie og basilikum.

Ellers snupper jeg et par skiver hjemmelavet rugbrød og gør lidt ekstra ud af dem. Et salatblad (eller kålblad) under pålægget og lidt karse eller andet pynt på toppen.

Og så laver jeg gerne madpakker i forvejen, så jeg ikke skal stå med det hver morgen/aften. Det er nemlig der jeg fejler og springer over, men hvis jeg bare skal lave madpakke en gang om ugen så får jeg det gjort. 

Anmeld Citér

9. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MummiT skriver:

Jeg er fan af salater, og helst kålbaserede salater. F.eks. hvidkål, bagt sødkartoffel, kylling, kikærter, quinoa og solsikkefrø. Og så med en lækker vinaigrette over. - Løgismose har lavet en skøn en med olivenolie og basilikum.

Ellers snupper jeg et par skiver hjemmelavet rugbrød og gør lidt ekstra ud af dem. Et salatblad (eller kålblad) under pålægget og lidt karse eller andet pynt på toppen.

Og så laver jeg gerne madpakker i forvejen, så jeg ikke skal stå med det hver morgen/aften. Det er nemlig der jeg fejler og springer over, men hvis jeg bare skal lave madpakke en gang om ugen så får jeg det gjort. 

jeg har aldrig været den store fan af rugbrød i madpakken, og slet ikke hvis den skal ligge i tasken hele formiddagen. 

Anmeld Citér

10. marts 2019

FruStolpe

Jeg laver altid pasta salat til mig selv. Laver gerne til 2 dage. 

Der kan komme alt mulig i, men basis er altid grov pasta og salat . Og så måske et stykke knækbrød ved siden. 

Anmeld Citér

10. marts 2019

FruK

Det er godt nok svært at lave noget særlig spændende, når det ikke kan komme på køl. 

Ville nok tage noget rugbrød, avokado og en tomat. Og rykke for et nyt køleskab.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.