Vores dreng på 4 fik i starten af ugen en rift på hagen, onsdag blev den ligesom større og inficeret. Vi rensede med klorhexidin, fredag eftermiddag var der kommet skorpe på samt et sår mere og vi blev enige om at det da vist ikke var normalt. Jeg googlede og kom frem til at det må være børnesår, som åbenbart er ekstremt smitsomt.
Vi kunne pga af tidspunktet ikke komme til lægen, børnehaven har ikke haft sagt noget - burde de ikke straks kunne genkende det (han havde det jo hele torsdag + fredag)?
Jeg ringede til vagtlægen for at hør hvad vi skulle gøre, fik besked på at rense/desinficere 3gange dagligt - de ville ikke give creme eller se ham, kun hvis det blev meget værre.
Vi følger jo så dette indtil videre, men jeg er meget i tvivl om vi bør have plaster på - vi har gjort det indtil videre for ikke at sprede smitten, men er det ikke et dejligt fugtigt & lunt sted for bakterierne, sådan at det faktisk bliver værre?
Er der andet vi kan gøre? er da lidt fortvivlet over det jeg kan læse mig til (som fx at det kan vare 8-14 dage før det er væk og han i den tid ikke må komme i børnehaven).
Og er det vitterligt nødvendigt at afspritte alt, vaske sengetøj hver dag osv - eller er det overdrevet?
Anmeld
Citér