Hvem synes i har ret til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvem har ret til lejligheden? (Intern flytning)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

755 visninger
8 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. marts 2019

Anonym trådstarter

Lejligheden?

Ikke juridisk, kun jeres personlige mening.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2019

moar34

Anonym skriver:

Lejligheden?

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. Bor i sammen? 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Soonmom

Jeg skal også lige bruge lidt flere detaljer 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Uden ret mange detaljer går i mit svar ud fra, at historien bag spørgsmålet er, at A står på lejekontrakten, men har fremlejet lejligheden til B. A har nu fået tilbudt en anden lejlighed og vil tage imod den og i den forbindelse opsige den lejlighed, som B bor i.

Hvis A har lejet den lejlighed som B bor i på helt fair hvis og så har fremlejet til B, så synes jeg, at A har helt ret til den nye lejlighed. Det er da rigtig ærgerligt for B at skulle finde et andet sted at bo, men jeg mener ikke, at man får ret til en ting, fordi man låner/lejer den af andre selv i en lang periode.

Hvis historien bag spørgsmålet ikke er som jeg har antaget, så bare se bort fra mit svar.

Anmeld Citér

8. marts 2019

Babilooo

hende på lejekontrakten... 

hvor mange år har personen boet i lejligheden

Anmeld Citér

8. marts 2019

LSS

Hende der står på lejekontrakten. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Lejligheden?

Den første. Hende som står på lejligheden og har fået tilbudt og ikke har været der i flere år

Anmeld Citér

8. marts 2019

lineog4

Der er en regel om, at har man boet sammen i 2 år også som familie så kan man overtage lejligheden - hvis man ikke er u familie så stilles man efter to år som samboende mig med et par. 

Hvis fremleje er sket "lovligt med kontrakt osv. Så er der jo skrevet ind hvordan det står til i forhold til opsigelse af lejemålet. 

Hvis jeg skal tænke på det uden regler og bare hvad er rimeligt. Så kommer det helt an på, hvad aftalen var da A flyttede ud og lod B bo der og betale husleje. Og som minimum skal A have samme rettigheder som en hver anden lejer og have en opsigelses periode, der skal ses på om A fx har malet for egne penge i de forgange år så der udbetales mere af indskuddet osv.

Men ærligt jeg synes aldrig man skal lade en anden bo i ens æejenpl med mindre man har helt klare aftaler og jeg kan sagtens forstå, hvis A bliver sur og føler han/hun har ret til at blive boende.

Anmeld Citér

8. marts 2019

Tommelise

Det kan jeg ikke svare 100 % på.

Jeg er enig med Line i, at det kommer an på, hvad der er aftalt.

Hvis man fremlejer en lejlighed, så skal der da være papir på det.

Jeg synes ikke, man bare kan smide en person ud uden videre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.