Vacciner! Undren..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
7 svar
10 synes godt om
7. marts 2019

Camillos

Well, nu har jeg set flere små børn er ramt af mæslinger og andre børnesygdomme. Jeg undrer mig over de forældre der vælger vaccinerne fra? Skal jeg nu rende rundt og være bange for mine børn løber ind i de sygdomme? Er der nogle herinde der har valgt vaccinerne fra og vil du /i fortælle om hvad grunden er?... Jeg er simpelthen mega undrende... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Vores børn får alle vaccinationer, da vi hellere vil have dem vaccineret end, at de får sygdommene, men der er nogle børn, der ikke kan tåle nogle af de bærestoffer, der er med i vaccinen. 

Der er et hold tvillinger, der var igennem kighoste i min datters børnehave, og det var en forfærdelig omgang. De var væk i flere uger og, selv da de ikke kunne smitte mere og kom tilbage hostede den ene ofte så kraftigt, at hun kastede op af det, så jeg er glad for, at vores unger kan tåle vaccinen og har fået den. Jeg har helt ærligt ikke turdet spørge forældrene, hvorfor de ikke var vaccineret. 

Og ja så længe ens barn ikke er vaccineret, så kan man jo risikere at løbe ind i de sygdomme. Ud fra dit indlæg går jeg dog ud fra, at du selv er for vaccinationerne og dine børn derfor vaccineres og så er risikoen jo væk, når de er gamle nok til at have fået vaccinationen, men indtil da, så er der jo en risiko især, hvis man også er en familie, der rejser meget, som vi er, så vores unger er vaccineret, så snart de kunne. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Tommelise

Jeg undrer mig sammen med dig.

Nogle forældre tror, at deres børn kan få autisme p.gr.a. vaccinen, men der er lavet en stor undersøgelser, der afliver myten.

Med mindre barnet ikke kan tåle vaccinen, så forstår jeg ikke, at man vælger den fra.

Anmeld Citér

7. marts 2019

MT_2011

At man ikke vaccinerer forstår jeg ikke.

Men en vaccine er jo ens betydende med at man aldrig får virussen ind i kroppen, vaccinen øger bare chancen for at kroppen hurtigere genkender virussen og får angrebet den, før den evt når at formere sig.

Anmeld Citér

7. marts 2019

Helloo

Jeg har fravalgt vaccine ved barn nr. 2 og 3. 

Barn nr.2 havde slem eksem grundet ægge/ og hassel allergi. 

I vaccinen er der æggeprotein hvilket ville betyde at såfremt vi ønskede vaccinen skulle han indlægges osv. Vi blev dog frarådet den da han reagerede utrolig kraftig på bare ganske lidt æg. Tilmed synes de at vi skulle vente med lille brors vaccine da han havde det lige sådan. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Miti's mama

Jeg undrer mig også... der er så meget research lavet på det her område, med studier over hele verden og de kommer alle til de samme konklusioner. Jeg ved ikke hvorfor man mener regeringen skjuler resultater, at medicinal firmaerne bare vil tjene penge og hvad der ellers er af pjat. 95% skal vi op på for at beskytte dem der ikke kan tåle vaccinen (og det er der altid, ligesom med al anden medicin) og dem der er for små endnu. Undskyld... det er bare den ene ting der kan få mig helt op i det røde felt. Kender selv to familier (begge i USA) som mistede spædbørn til kighoste... og så står der samtidig en eller anden google doktor ekspert og siger at børn kun har godt af at blive smittet... nej tak

Anmeld Citér

8. marts 2019

God-mor

Camillos skriver:

Well, nu har jeg set flere små børn er ramt af mæslinger og andre børnesygdomme. Jeg undrer mig over de forældre der vælger vaccinerne fra? Skal jeg nu rende rundt og være bange for mine børn løber ind i de sygdomme? Er der nogle herinde der har valgt vaccinerne fra og vil du /i fortælle om hvad grunden er?... Jeg er simpelthen mega undrende... 

Jeg kan heller ikke forstå det, ved mindre at det er fordi at barnet vitterligt ikke kan tåle nogle af stofferne, som findes i vaccinerne. 

Men jeg er faktisk bange for at der er gået lidt ''mode" i ikke at vaccinere sine børn. Jeg syntes efterhånden at jeg har set nogle gange på forskellige debatfora, nogle vælger ikke at vaccinere deres børn på uoplyst grundlag, men fordi de har 'hørt' at der skulle kunne være slemme bivirkninger. Eller fordi de kender nogle som er blevet syge af vaccinerne. Lidt det sammen som med HPV vaccinen. Der er alt for mange som vælger HPV vaccinen fra. 

Mine børn følger naturligvis vaccinationsprogrammet. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

januar16

Louise6551 skriver:

Jeg har fravalgt vaccine ved barn nr. 2 og 3. 

Barn nr.2 havde slem eksem grundet ægge/ og hassel allergi. 

I vaccinen er der æggeprotein hvilket ville betyde at såfremt vi ønskede vaccinen skulle han indlægges osv. Vi blev dog frarådet den da han reagerede utrolig kraftig på bare ganske lidt æg. Tilmed synes de at vi skulle vente med lille brors vaccine da han havde det lige sådan. 

Jeg synes at der er kæmpe forskel på ikke at give fordi man ikke synes at det er en god idé og så fordi barnet ikke kan tåle vaccinen. Her antager jeg at havde barnet ikke reageret og i var blevet frarådet det af læger så havde barnet fået vaccinen. 

De børn der ikke tåler vaccine skulle gerne blive beskyttet af flok-immuniteten, i fald i teorien , da alle andre (teoretisk set) skulle være vaccineret og derfor ikke kan smitte dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.