Bruger i måltidskasser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2019

Loa

Vi vil gerne benytte måltidskasser, men synes dældylme det er uoverskueligt.

Vi skal helst have noget “alm” og børnevenligt og uden fisk. 

Kan i anbefale en?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2019

Anonym

Loa skriver:

Kan i anbefale en?

Kokkens hverdagsmad.

Eneste problem er de massive mængder affald, da alt er pakket i plastik.

Anmeld Citér

7. marts 2019

altogintet

Loa skriver:

Kan i anbefale en?

Årstiderne er lækkert, har dog ikke prøvet deres familiekasse  

Anmeld Citér

7. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi brugte Coops gennem en periode og var gennemgående ret tilfredse. Det var gode opskrifter der fulgte med og det var en fordel at vi samtidig kunne bestille dagligvarer til levering samtidig med måltidskassen.

Men det er jo forholdsvist dyrt og jeg synes hurtigt man får samlet til bunke af bestemte varer, da der ofte kommer en hel pakke af noget med hvor man kun skal bruge lidt. Så nu har vi kassen en gang i mellem og ellers sammensætter vi egne ugeplaner som altid.

Anmeld Citér

7. marts 2019

Loa

Anonym skriver:

Kokkens hverdagsmad.

Eneste problem er de massive mængder affald, da alt er pakket i plastik.

Den er jeg faktisk slet ikke stødt på, den undersøger jeg lige

Anmeld Citér

7. marts 2019

Loa

IenFart skriver:

Vi brugte Coops gennem en periode og var gennemgående ret tilfredse. Det var gode opskrifter der fulgte med og det var en fordel at vi samtidig kunne bestille dagligvarer til levering samtidig med måltidskassen.

Men det er jo forholdsvist dyrt og jeg synes hurtigt man får samlet til bunke af bestemte varer, da der ofte kommer en hel pakke af noget med hvor man kun skal bruge lidt. Så nu har vi kassen en gang i mellem og ellers sammensætter vi egne ugeplaner som altid.

Coop og nemlig er rigtig tiltalende, netop pga man kunne bestille andre varer med, ved bare ikke om jeg synes deres virkede mest tiltalende

Anmeld Citér

8. marts 2019

Lenchick

Loa skriver:

Den er jeg faktisk slet ikke stødt på, den undersøger jeg lige

Vi fik fra Kokkens et par gange, men jeg har ikke ret meget positivt at sige om dem. Maden mangler ofte smag da retterne er halvfærdige og blot skal varmes. Råvarerne er ikke økologiske, hvilket er et stort minus og der er vildt meget emballage! Selv en citron og en lime kommer i en plastik bøtte med låg. Der kan snildt være 20 bøtter på en uge.

Aarstiderne er vildt lækkert! Der skal bruges mere tid på tilberedning af maden (omkring 30-40 minutter) i forhold til ca 20 minutter på Kokkens. Råvarerne kommer i en termokasse med is og en trækasse. Begge bliver hentet ved næste uges levering såfremt man stiller dem frem. Vi får enten Børnefamiliekasse eller Kvikkassen.

En ting mere ved Aarstiderne: der er beregnet 100 g kød pr person, hvilket kan lyde af for lidt. Til gengæld er der masser af lækkert tilbehør. I nogle af deres kasser kan man få "+kød", hvilket betyder ca 50 procent mere kød pr person. 

Vi har ikke prøvet Coop, men jeg vil gerne prøve deres Børnefamiliekasse da den kan fås økologisk.

Anmeld Citér

9. marts 2019

Anonym

Lenchick skriver:

Vi fik fra Kokkens et par gange, men jeg har ikke ret meget positivt at sige om dem. Maden mangler ofte smag da retterne er halvfærdige og blot skal varmes. Råvarerne er ikke økologiske, hvilket er et stort minus og der er vildt meget emballage! Selv en citron og en lime kommer i en plastik bøtte med låg. Der kan snildt være 20 bøtter på en uge.

Aarstiderne er vildt lækkert! Der skal bruges mere tid på tilberedning af maden (omkring 30-40 minutter) i forhold til ca 20 minutter på Kokkens. Råvarerne kommer i en termokasse med is og en trækasse. Begge bliver hentet ved næste uges levering såfremt man stiller dem frem. Vi får enten Børnefamiliekasse eller Kvikkassen.

En ting mere ved Aarstiderne: der er beregnet 100 g kød pr person, hvilket kan lyde af for lidt. Til gengæld er der masser af lækkert tilbehør. I nogle af deres kasser kan man få "+kød", hvilket betyder ca 50 procent mere kød pr person. 

Vi har ikke prøvet Coop, men jeg vil gerne prøve deres Børnefamiliekasse da den kan fås økologisk.

Kokkens har rigtig meget økologi, omend det svinger lidt fra uge til uge. Gnavegrønt har udelukkende været økologisk i den periode, vi har fået derfra.

Anmeld Citér

9. marts 2019

SOGA

Retnemt.dk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.