Hej 
Min mand og jeg står i en rigtig lorte situation. Det er sådan at min mand siden 2008 har haft en lejlighed sammen med hans bror, dog er det min mand som står på leje kontrakten.
I 2013 rykker min mand ind til mig, og vi starter vores familie. Det er dog uden at rykke sin adresse, for så ville hans bror stå uden tag over hovedet. (Han kan ikke overtage den, eller komme på lejekontrakten, da de kun er brødre og ikke kærester) Alt er undersøgt grundigt og det er umuligt. Og bare lige for at få det på det rene, der har intet med socialt bedrageri været, da jeg aldrig har stået som enlig forsørger, selvom han ikke har haft adresse hos mig. Nå, men nu til sagen. Vi står akut og mangler en bolig, til os og vores 3 børn, det er umuligt at flytte ind i min mands lejlighed, for der bor hans bror jo, min mand har fået tilbudt to lejligheder, men hans bror nægter at flytte?? Hvad faen gør vi lige? Vi har sagt ja til lejligheden, men hans bror siger "uanset hvad, så flytter jeg ikke ud" - Kan vi så overhovedet få den lejlighed min mand har fået tilbudt, når hans bror ikke vil flytte?
Vi har undersøgt grundigt om broren kan overtage lejligheden, men det kan han ikke. Boligselskabet nægter, og hvis det endte med at han kunne, ville min mand miste hans høje plads på den interne liste derude, og det er han ikke interesseret i. Så det er ikke em mulighed at gå den vej.
Er så forvirret her. Er der nogen som har styr på hvordan og hvorledes?
Anmeld
Citér