Nægter at flytte....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej

Min mand og jeg står i en rigtig lorte situation. Det er sådan at min mand siden 2008 har haft en lejlighed sammen med hans bror, dog er det min mand som står på leje kontrakten.

I 2013 rykker min mand ind til mig, og vi starter vores familie. Det er dog uden at rykke sin adresse, for så ville hans bror stå uden tag over hovedet. (Han kan ikke overtage den, eller komme på lejekontrakten, da de kun er brødre og ikke kærester) Alt er undersøgt grundigt og det er umuligt. Og bare lige for at få det på det rene, der har intet med socialt bedrageri været, da jeg aldrig har stået som enlig forsørger, selvom han ikke har haft adresse hos mig. Nå, men nu til sagen. Vi står akut og mangler en bolig, til os og vores 3 børn, det er umuligt at flytte ind i min mands lejlighed, for der bor hans bror jo, min mand har fået tilbudt to lejligheder, men hans bror nægter at flytte?? Hvad faen gør vi lige? Vi har sagt ja til lejligheden, men hans bror siger "uanset hvad, så flytter jeg ikke ud" - Kan vi så overhovedet få den lejlighed min mand har fået tilbudt, når hans bror ikke vil flytte?

Vi har undersøgt grundigt om broren kan overtage lejligheden, men det kan han ikke. Boligselskabet nægter, og hvis det endte med at han kunne, ville min mand miste hans høje plads på den interne liste derude, og det er han ikke interesseret i. Så det er ikke em mulighed at gå den vej.

Er så forvirret her. Er der nogen som har styr på hvordan og hvorledes?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2019

Mullemee

Ville det ikke være en ide at ringe til lejernes LLO og tale med dem? De er nok dem, der er bedst inde i hvad man kan og ikke kan.

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Ville det ikke være en ide at ringe til lejernes LLO og tale med dem? De er nok dem, der er bedst inde i hvad man kan og ikke kan.

Dem har vi snakket med. De siger noget helt andet end boligselskabet. Nemlig at han godt kan overtage den, men det nytter jo ikle noget når boligselskabet igen og igen nægter at det kan lade sig gøre. 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså I bliver nok bare nødt til at opsige lejligheden, og så må hans bror jo enten frivilligt flytte, eller også bliver han smidt ud.. Jeres liv skal ikke gå i stå,bare fordi broren er stædig og ikke selv gider gøre noget for at få en bolig 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Soonmom

Jeg ville bare opsige lejligheden som normalt og så må broren jo bare flytte, men går ud fra at det er fordi din mand vil på jeres nye lejekontrakt? - Ellers kunne I jo bare nøjes med at skrive dit navn på, begge navne skal vel ikke være på?
- Så en af de to forslag

Men I får vel også problemer hvis broderen har ødelagt noget mens han har boet der, så hæfter din mand jo? - Jeg synes ikke det lyder specielt holdbart og forstår ikke at I ikke har taget den for længe siden.

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg ville bare opsige lejligheden som normalt og så må broren jo bare flytte, men går ud fra at det er fordi din mand vil på jeres nye lejekontrakt? - Ellers kunne I jo bare nøjes med at skrive dit navn på, begge navne skal vel ikke være på?
- Så en af de to forslag

Men I får vel også problemer hvis broderen har ødelagt noget mens han har boet der, så hæfter din mand jo? - Jeg synes ikke det lyder specielt holdbart og forstår ikke at I ikke har taget den for længe siden.

Vi har jo netop taget den for længe siden. Det er bare først nu at vi har fået tilbudt en lejlighed, så derfor er det jo først relevant at flytte nu. Han har længe vidst at vi ledte efter en lejlighed.

Anmeld Citér

4. marts 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Vi har jo netop taget den for længe siden. Det er bare først nu at vi har fået tilbudt en lejlighed, så derfor er det jo først relevant at flytte nu. Han har længe vidst at vi ledte efter en lejlighed.

Nå, jeg forstod at I havde boet sammen hele tiden?
- og at I bare skulle flytte i nyt nu? - Altså at han ikke har boet i lejligheden mens i havde været sammen?

Anmeld Citér

4. marts 2019

MT_2011

I skal da bare opsige den lejlighed hans bror bor i. Er det fordi din mand ikke kan stå på 2 kontrakter 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym

Jeg forstår ikke? Kan i ikke bare opsige lejligheden? Så er han jo lidt ligesom tvunget til at flytte? Eller er det mig der ikke lige kan finde rundt i situationen? 

Anmeld Citér

4. marts 2019

lineog4

Jeg kan godt forstå, at I står i en situation hvor I mangler et sted at bo. Men det gør din mands bror jo så også hvis i opsiger lejligheden - han har boet der alene nu i 6 år, og jeg tænker: har aftalen været klar- du bor her på lånt tid og når jeg ikke længere vil have det så skal du flytte hurtigst muligt? 

Hvis ikke det har været en klar aftale, så tænker jeg I skal være hvad I kan for at finde en løsning der også tilgodeser din mands bror og ikke mindst så han har et sted at bo.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.