Er det normalt et barn på snart 3 år siger det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
6 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2019

Anonym trådstarter

Min søn på 2,11 år forbavset mig virkelig idag, vi sad inde på værelset og leget - hvor han pludselig ber om en ren ble og så spørg jeg om han da har tisset i den - hvor han bagefter udbryder “naaaarj mor - jeg har ondt i min numse og flækker af grin og så bagefter siger han ondt i tissemand og flækker endnu mere af grin og løb ud til sin far og bedste mor t udbrød jeg har ondt i numsen og de flækker jo af grin over det - imens jeg står der og nærmest er i chok over hvad min lille dreng har sagt. 

Han griner og fjoller imens han siger det og der er sker utroligt meget med hans sprog efter han er startet i børnehave - og der sikkert noget de store drenge har lært ham i børnehaven - er det normalt i den alder de kan komme med sådan nogle udbrud ?? 

Tænker mere hvis han pludselig en dsg siger det over i børnehaven eller sådan, eller er det bare sådan deres udvikling typisk er

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2019

Miti's mama

Helt normalt  de lærer jo af hinanden, og prøver det af. Hvis han begynder at sige noget du ikke synes er ok, som feks når der kommer et grimt ord med hjem, må du sige klart fra. Men han tester lige for at se hvordan du modtager det

Anmeld Citér

1. marts 2019

God-mor

Anonym skriver:

Min søn på 2,11 år forbavset mig virkelig idag, vi sad inde på værelset og leget - hvor han pludselig ber om en ren ble og så spørg jeg om han da har tisset i den - hvor han bagefter udbryder “naaaarj mor - jeg har ondt i min numse og flækker af grin og så bagefter siger han ondt i tissemand og flækker endnu mere af grin og løb ud til sin far og bedste mor t udbrød jeg har ondt i numsen og de flækker jo af grin over det - imens jeg står der og nærmest er i chok over hvad min lille dreng har sagt. 

Han griner og fjoller imens han siger det og der er sker utroligt meget med hans sprog efter han er startet i børnehave - og der sikkert noget de store drenge har lært ham i børnehaven - er det normalt i den alder de kan komme med sådan nogle udbrud ?? 

Tænker mere hvis han pludselig en dsg siger det over i børnehaven eller sådan, eller er det bare sådan deres udvikling typisk er

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du er chokeret over? 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym

Måske han er klar til at smide bleen når han selv beder om en ren ble? 

Anmeld Citér

2. marts 2019

xStinepigen

Helt normalt. Der kommer ret mange facer i deres sprog i børnehaven. Vi er igennem den med ondt i numsen, kilder i numsen. Nu er vi i en face hvor vi alle åbenbart banker hinanden. Han siger han banker os, st vi banker ham, at vi banker hinanden, banker fremmede osv, alle i børnehaven banker ham, og vi er nu ret fredelige mennesker alle sammen 

Anmeld Citér

2. marts 2019

1518

Hvis du bliver chokeret over dén udtalelse, så vil de næste år resultere i nogle seriøst dårlige nerver  

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym

Helt normalt.. og der bliver værre endnu... ��

Min 3 årige siger tit det kilderne i tissemanden, jeg har ødelagt hans tissemand osv osv. De prøver sproget af, og der kommer så mange nye vendinger efter de er startet i børnehave 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.