Det her er en ret anderledes situation for det er vores plejebarn der samtidig er vores barnebarn,
Han flyttede ind fast som 15 mdr - vi har selv en søn der er på samme alder ,og W begyndte hurtigt at kalde os for far og mor akkurat som vores andre børn.
Vi var under godkendendelse og dermed var der proff hjælp ind over som fx en børne psyk.
Jeg luftede min bekymring ,og han sagde at alle børn har brug for tilhørsforhold.
At være en del af "flokken" og at kalde nogen man godt ved ikke er ens forældre for fx far er tillid og kærlighed.
Han viser at han føler sig tæt på hans bonusfar ,at han vil ham og istedet for at sige han elsker ham siger han far.
Her fik vi af vide at vi aldrig måtte sig nej jeg er ikke din mor -du skal kalde mig xxx osv
Vi skulle itale sætte os selv istedet for så han altid blev mindet om hvem vi var uden at blive afvist.
W ser hans forældre og kalder dem for mor og far - men hans tilknytning er hos os og kalder os stadig for mor og far.
Han har lige været under udredning og børne psyk sagde det samme som vi fik af vide for over 5 år siden
Jeg gik også og tænkte på om vi skulle finde på et andet navn som fx momse eller andet men det sagde de var unødvendigt og at w har brug for at sige MOR til hende som er tættest på hans hjerte ,og hvor han føler tillid kærlighed og omsorg - ( måske det er det samme for din søn ,at han ser sin bonus som mere far end hans biologiske far)
Måske du skulle tale med biiofar? Gøre ham bekndt med at jeres søn er ved at få større tilknytning til bonusfar - og nu skla han på banen .
Børn ikke har godt af at blive afvist - og så længe de godt kender de "rigtige " forhold er det vigtigt at blive mødt med forståelse og åbne arme når han viser den store tillid til din kæreste at kalde ham far.
Se det som en kærlighedserklæring,og så bare fortsæt med at sige din kærestes navn når du omtaler ham over for din søn .
Ikke samme situation det ved jeg godt- men måske du alligevel kan bruge det lidt-
Kærlighed sidder ikke i biologien - men i hvem der er tættest på ens hjerte.