Hvad har i på jeres børns værelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2019

Loa

Vi har to piger på 2,5 og 8. 

De bruger praktisk talt ALDRIG deres værelser. Den lille kan man måske forstå, da hun nok mere søger voksen kontakt, men forstår ikke hvorfor den store aldrig bruger sit.

Frygter at jeg måske har proppet for mange møbler/ting/legetøj derind..

Sååååååå, hvad har i prioriteret at have på jeres børns værelser...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2019

Anonym

Loa skriver:

De bruger praktisk talt ALDRIG deres værelser. Den lille kan man måske forstå, da hun nok mere søger voksen kontakt, men forstår ikke hvorfor den store aldrig bruger sit.

Jeg har en dreng på 9 år som bruger meget tid på sit værelse . Han spiller PS, tegner eller leger. Han et oftes på sit værelse , kommer ind imellem ind i stuen til os .

Han har en seng , skab , skrivebord , reol og tv møbel . Legetøj er begrænset til lego og nerfgun. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Soonmom

Mine drenge på 2 og 3  bruger tit deres værelse (den lille gør dog kun hvis vi går med) 

De har deres senge, tøj og det meste legetøj deroppe. 

Nedenunder har de legekøkken og udstyr til det, det kreative og lidt biler og bøger, men ellers er resten på deres værelse 

Anmeld Citér

21. februar 2019

ErDuHerIkkeSnart

Pt. er min datter på 3 år alene på værelset (ca. 15-20 kvm.) - på sigt skal hun dele det med sin lillebror. Alle deres ting befinder sig derinde, så resten af lejligheden er fri for børneting. Rummet ligger centralt i lejligheden, forstået på den måde, at det således føles “samlet” uanset om de voksne er i fx køkken eller stue. Min datter leger utroligt meget derinde, både med os og alene. 

Jeg bryder mig ikke om for mange ting og ønsker heller ikke at mine børn drukner i det. Så der står er klædeskab og en seng, en legemadras på gulvet, et lille bord med to små stole i et læsehjørne (med boghylde på væggen), og så er der et legekøkken og en kiste med lidt legetøj, fx en togbane og noget værktøj. Det er mere end rigeligt og hun mangler intet, når bare hun bruger fantasien 

Anmeld Citér

21. februar 2019

serinasmor

Vores børn er ca samme alder 9 og 2,9 her

Vi har meget små værelser og meget lidt gulvplads - og børn der gerne vil være alene på værelset ... 

Jeg tror måske det er en "introvert" ting - altså de lader bedst op alene frem for sammen med andre. 

Den store har seng, skab, akvarium, skrivebord, papirkurv, kontorstol, hængereoler, klodskassereol og ca 1 ton legetøj og kreating. (og et indbygget skab som tager ret meget plads)

På den lilles værelse har vi prioriteret gulvplads - hans værelse er en my mindre end storesøsters OG han er i alderen hvor leg foregår på gulvet. Han har; en seng af typen der kan vokse med barnet (i mindst mulig indstilling), mammut bord, stol og skammel fra ikea (vi havde mere plads da vi købte det til den store i sin tid), legekøkken, dukkeseng, lille dukkevogn, klodskassereol. (og et indbygget skab som tager ret meget plads) 

Klodskassereolerne har været vores redning - ungerne kan både selv finde deres legetøj OG selv holde styr på det og endda rydde op - fordi alt dublo fx hører til i 1  kasse og det samme gælder for briotog/lego/barbie/bolde/monster High/legemad osv 

-forresten har begge et ton bøger ... den store har dem på hylder over skulderhøjde og den lille har dem på en KÆMPE tallerkenrække som fylder hele den ene væg fra skulderhøjde og op

Anmeld Citér

21. februar 2019

serinasmor

Hov måske er det også relevant, hvad de laver derinde 

hende på 9 bygger lego, leger med barbie, bratz eller monsterhigh - eller laver kreating. 

Ham på 2,9 laver mest mad, leger med pawpatrol og bygger med dublo (han bygger for tiden seje dinosaurerer)

For den mindste er det tydeligt vigtigt at han kan overskue legen og ikke fx skal lede efter al hans legemad blandt alt muligt andet. Men at det er nemt at finde og derfor nemt at starte en leg.

Anmeld Citér

21. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ham på 7 har -

et klædeskab med 2 låger hvor der er udklædning bag den ene låge og alm tøj bag den anden. 

En stigereol med 5 hylder med legetøj - i kasser på de nederste hylder, frit stående på de 3 øverste. 

Et skrivebord og stol til

En seng med skuffer under, med legetøj i

En stor hoppebold.

3 bogkasser på væggen med bøger i.

Den lille på 4 har 

Et klædeskab lign den stores

En lille Ikea reol med 4 kasser i. En med dukker, en med dublo og 2 med alt muligt andet, biler, figurer dyr osv  

En tallerkenrække med bøger 

2 dukkevogn 

En stor hoppebold

Et fold-ud dukkehus 

En lille trampolin 

En junior seng 

En kurv med bamser 

En kurv med bolde i forskellige størrelser 

Derudover har vi et legekøkken i køkkenet og et lille bord med 2 stole til i stuen, som bliver brugt til at tegne og male ved, lave perler og modellervoks.

Anmeld Citér

22. februar 2019

Loa

Mor11 skriver:

Ham på 7 har -

et klædeskab med 2 låger hvor der er udklædning bag den ene låge og alm tøj bag den anden. 

En stigereol med 5 hylder med legetøj - i kasser på de nederste hylder, frit stående på de 3 øverste. 

Et skrivebord og stol til

En seng med skuffer under, med legetøj i

En stor hoppebold.

3 bogkasser på væggen med bøger i.

Den lille på 4 har 

Et klædeskab lign den stores

En lille Ikea reol med 4 kasser i. En med dukker, en med dublo og 2 med alt muligt andet, biler, figurer dyr osv  

En tallerkenrække med bøger 

2 dukkevogn 

En stor hoppebold

Et fold-ud dukkehus 

En lille trampolin 

En junior seng 

En kurv med bamser 

En kurv med bolde i forskellige størrelser 

Derudover har vi et legekøkken i køkkenet og et lille bord med 2 stole til i stuen, som bliver brugt til at tegne og male ved, lave perler og modellervoks.

Den lille har godt nok også meget - eller det lyder måske bare sådan. Han (det var en dreng ik?) bliver ikke forvirret eller ikke kan overskue hvad han skal lege med derinde? 

Anmeld Citér

22. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Den lille har godt nok også meget - eller det lyder måske bare sådan. Han (det var en dreng ik?) bliver ikke forvirret eller ikke kan overskue hvad han skal lege med derinde? 

Det lyder nok mere sådan det ser på ingen måde uoverskueligt ud. Men det kommer også an på hvor meget skuffet, kasser osv er fyldt op med. Den store har faktisk netop lige sorteret ud i hans legetøj , der røg MEGET ud. Så nu kan han faktisk se hvad han har i kasser osv og det har hjulpet på legen  

Anmeld Citér

22. februar 2019

Anonym

Loa skriver:

Min dreng er næsten 4 år. Han har en seng (han sover på eget værelse), 2 reoler hvor den ene er med legetøj og den anden med bøger og en skuffe med legetøj, en stor skuffe fyldt med toot toot biler og baner, en lille reol med kasser med legetøj, IKEA legekækken og en rutsjebane. 

Skal lige siges hans værelse er 25 m2 så han har meget gulvplads at boltre sig på. Men han bruger værelse altid. Eller tager legetøj med ind i stuen og hygger med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.