Wish nogen med erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
6 svar
8 synes godt om
21. februar 2019

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Har hørt jeg ikke må overskride 80 kr eksl fragt. 

Min datter er dybt forelsket i en dukke fra siden men den koster fra 350-500 inkl fragt.

Køber jeg den. Kan jeg så resikere told. 

Håber nogen har noget erfaring. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2019

moar34

hannetheis skriver:

Min datter er dybt forelsket i en dukke fra siden men den koster fra 350-500 inkl fragt.

Altså vi har købt en airtrack til 1000 kr og vi betalte ikke mere end det. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

AnoMor

hannetheis skriver:

Der er altid risiko for at den bliver taget i tolden da de laver stikprøver. Men så får du et brev om at pakke. Er tilbage holdt indtil det skyldige beløb er betalt. Kan ikke huske hvor længe man har til at betale. 

Jeg købte engang et par støvler til 119 kr. De blev taget i tolden og jeg skulle betale lige omkring 200 kr for at få dem udleveret. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Denneerslettet

Du kan sagtens risikere, at den bliver taget i tolden. 

Da beløbet er under 1000kr, skal du ikke betale told, men moms og importgebyr. 

Jeg har selv prøvet, at bestille noget derfra til omkring samme pris som dig, og endte med at måtte betale omkring 200kr oveni.. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Øboen

En ting er told, men uden at skulle være totalt øko-hippie-træls, så tænk lige over at det er noget seriøst kinalort med en masse kemi. Du aner ikke hvordan dukken er fremstillet og om der er brugt grim kemi som er forbudt herhjemme. 

Jeg synes Wish er herligt, til ting som man ikke som sådan er i kontakt med. Gavebånd og klistermærker fx.

Men ville ikke købe noget som - især børnene - er direkte i kontakt med og muligvis putter i munden.  

Anmeld Citér

21. februar 2019

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Øboen skriver:

En ting er told, men uden at skulle være totalt øko-hippie-træls, så tænk lige over at det er noget seriøst kinalort med en masse kemi. Du aner ikke hvordan dukken er fremstillet og om der er brugt grim kemi som er forbudt herhjemme. 

Jeg synes Wish er herligt, til ting som man ikke som sådan er i kontakt med. Gavebånd og klistermærker fx.

Men ville ikke købe noget som - især børnene - er direkte i kontakt med og muligvis putter i munden.  

Dette har jeg undersøgt og det er det ikke.

Vil aldrig købe noget jeg ikke havde undersøgt. Og meget kan man godt finde svar på ved at Google de små detaljer i deres varrebeskrivelse

Anmeld Citér

22. februar 2019

serinasmor

hannetheis skriver:

Dette har jeg undersøgt og det er det ikke.

Vil aldrig købe noget jeg ikke havde undersøgt. Og meget kan man godt finde svar på ved at Google de små detaljer i deres varrebeskrivelse

Problemet er at du ikke kan stole på deres varebeskrivelser  

De er ikke underlagt de samme regler som herhjemme - og deres varebetegnelser taler derfor ikke nødvendigvis sandt. 

Du ved heller ikke om det er lavet af mennesker som bor i slavelignende forhold og bliver låst inde på fabrikken om natten eller af børnearbejdere eller lignende.

Du har ingen garantier for at noget som helst er i orden - andet end at hvis du får en synligt  forkert vare så kan du få pengene retur. 

Men derfor kan de stadig have brugt anden kemi på dukken, puttet noget andet fyld i osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.