hvad kan man sige i stedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. februar 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

når min datter på næsten 5 snakker om ting hun har oplevet/der skal ske, har hun tre tider;  igår, idag og  imorgen.

Det kan give en del problemer når hun f.eks. snakker om noget vi lavede "i går" men kan være foregået i går, forgårs eller endnu længere siden. Et konkret eksempel kan være at hun her til aften sad og fortalte sin far at "i går da vi kom i Solsikken..." for så at fortælle ham om da hun startede på stuen for de "store" børn - hvilket er en måned siden.

Bagefter sad min mand og jeg snakkede om, hvordan kan vi lære hende andre tidsbetegnelser? Og hvilke skal man bruge?

Når det er noget ude i fremtiden siger vi f.eks. "det skal være nat X gange" f.eks. hvis noget sker på fredag, så "det skal være nat 3 gange"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2019

CBbaby

Vores datter på 3 har samme "problematik". Vi har lært hende at sige "forleden".

Og om fremtiden "en dag"

Så kan man spørge hende "mener du forleden eller i går?" Også svarer hun på det :-) 

Børn i den alder har jo ikke en rigtig tidsfornemmelse. Så de kommer ikke til at sige noget helt korrekt. Også er det bedre at sige "forleden" og mene en måned siden end at sige i går, indtil der bedre fornemmelse for tid :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.