tilsyns pædagog i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Okay undskyld 

Jeg tænker os lidt det samme

men hun mener heller ikke de kan have løs afføring ved tandfrembrud.  

Hun er lidt speciel 

men jeg vil heller ikke bare forhaste og flytte min søn det vil os være synd når han har det svært  nok i forvejen.. 

Ja det er altid svært at skulle flytte dem. 

Vi havde også dp til vores og endte til sidst med at flytte dem og ville ønske vi havde gjort det før, vi har i hvert fald ikke fortrudt  

Dermed ikke sagt at du skal flytte dit barn, men for at sige at jeg selv kender dilemmaet og ved hvor svær en beslutning det er, man vil jo det bedste for sine børn.

Her var første problem faktisk også at dp brokkede sig over at vores dreng ville være i rum med voksen hele tiden (de var to til otte). Han kunne hverken gå eller kravle før han var 15 måneder, så han var jo også hjælpeløs når de gik

- der var dog ikke derfor vi flyttede ham og lillebror startede også efterfølgende men en masse andre årsager 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ja det er altid svært at skulle flytte dem. 

Vi havde også dp til vores og endte til sidst med at flytte dem og ville ønske vi havde gjort det før, vi har i hvert fald ikke fortrudt  

Dermed ikke sagt at du skal flytte dit barn, men for at sige at jeg selv kender dilemmaet og ved hvor svær en beslutning det er, man vil jo det bedste for sine børn.

Her var første problem faktisk også at dp brokkede sig over at vores dreng ville være i rum med voksen hele tiden (de var to til otte). Han kunne hverken gå eller kravle før han var 15 måneder, så han var jo også hjælpeløs når de gik

- der var dog ikke derfor vi flyttede ham og lillebror startede også efterfølgende men en masse andre årsager 

Ja det er lidt et dilemma - men må give det noget tid endnu tænker jeg.  Lige nu er hun os ekstra udfordret med ham det bliver forhåbentlig bedre med tiden med hans seprationsangst og hans væske i ørene og han ikke får sovet det han skal påvirker nok os Hans humør.

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Slaaap nu helt af. Det er meget meget meget normalt at de sparre med deres pædagoger. De er jo oftest ikke selv uddannede og kan mangle værktøjer og redskaber til at løse nogle udfordringer. 

Jeg tænker hun bestemt er udfordret med dit barn i og med det ikke sover mere end 20! Minutter af gangen. Hun er på arbejde i rigtig mange timer og hvis han så oveni købet bliver rigtig ked af det når hun går eller er sammen med de andre børn så er hendes arbejdsdag nok ikke den nemmeste. 

Jeg forestiller mig hun vil snakke med pædagogen om at få nogle redskaber til at hjælpe din søn. Måske få nogle ekstra timer til ham ind til han er kørt godt ind og sover bedre. Det kan fx være sådan hun ikke får gæstebarn ind men din søn så taget 2 pladser. 

Der er i min optik slet ikke noget at blive så nervøs for. Prøv lige at sæt nogle ord på hvad der gør du er nervøs? For der er jo slet ikke noget at bekymre sig om overhovedet? 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Slaaap nu helt af. Det er meget meget meget normalt at de sparre med deres pædagoger. De er jo oftest ikke selv uddannede og kan mangle værktøjer og redskaber til at løse nogle udfordringer. 

Jeg tænker hun bestemt er udfordret med dit barn i og med det ikke sover mere end 20! Minutter af gangen. Hun er på arbejde i rigtig mange timer og hvis han så oveni købet bliver rigtig ked af det når hun går eller er sammen med de andre børn så er hendes arbejdsdag nok ikke den nemmeste. 

Jeg forestiller mig hun vil snakke med pædagogen om at få nogle redskaber til at hjælpe din søn. Måske få nogle ekstra timer til ham ind til han er kørt godt ind og sover bedre. Det kan fx være sådan hun ikke får gæstebarn ind men din søn så taget 2 pladser. 

Der er i min optik slet ikke noget at blive så nervøs for. Prøv lige at sæt nogle ord på hvad der gør du er nervøs? For der er jo slet ikke noget at bekymre sig om overhovedet? 

At der kommer en pædagog og kigger på mit barn og så er jeg bare god til at køre mig selv helt op og tænker alle mulige katastrofe tanker r

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

At der kommer en pædagog og kigger på mit barn og så er jeg bare god til at køre mig selv helt op og tænker alle mulige katastrofe tanker r

Men havde han gået i vuggestue havde der været pædagoger der kiggede på ham hele tiden? Hvad er det for nogle katastrofe tanker? Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at du kører helt op. Det er jo netop for at gøre det bedste for dit barn og hans dagplejer.

Anmeld Citér

19. februar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hun står jo ikke og stirre på ham.

Hun er med at at hjælpe dagplejemor en med hvordan det kan fungere på en dag.

Hun har 3-4 børn, der alle har krav på hendes opmærksomhed. 

Som en anden siger, hvis han havde været i vuggestue og en pædagog stod med din søn, så kunne hun jo gå til en af de andre pædagoger og spørge; hvad foreslår du vi gør så hans morgen bliver bedre?

Alle kan have brug for en at spørge om ting? Husk hun er alene med børnene, og nogle gange er det godt med en på sidelinjen der lige ser; hvad sker der hos barnet, når dagplejemor går? Og hvordan ændre vi det?(og så kan i jo arbejde med det samme derhjemme) ��

Anmeld Citér

20. februar 2019

serinasmor

Soonmom skriver:

Men en månede er jo ikke længere tid?

Og nej jeg ved udmærket godt at der intet krav er til uddannelse, men det burde der og det burde man da også kigge på når man vælger en dp. Uddannelse og erfaring 

Jeg er uenig  

Det er fuldstændig ligegyldig, om din dagplejer har en uddannelse som ingeniør, pædagog, sosuassistent, renovationsmedarbejder, skolelærer eller murer ... Det det handler om er empati, indlevelse og kemi. 

Hvis dagplejer ser og favner mit barn er det det eneste der betyder noget for mig. Hvis dagplejer er til stede i hendes handlinger og kropssprog er hun guld værd. Hvis dagplejemor er der for mit barns skyld og ikke bare for at tjene pengene. 

Det der betyder noget i om en dagplejer er god er for mig et spørgsmål om livsværdier, væremåde og tilgang til opgaven. Hjertet skal være til stede. 

Og så er det fuldstændig uden betydning om vedkommende har været dagplejer i 2 dage eller i 25 år. Og det er uden betydning om vedkommende er uddannet læge, pædagog eller ingenting. Det kunne ikke være mere ligegyldigt.

Anmeld Citér

20. februar 2019

serinasmor

Soonmom skriver:

Og nej jeg ved udmærket godt at der intet krav er til uddannelse, men det burde der og det burde man da også kigge på når man vælger en dp. Uddannelse og erfaring 

Og jo - en måned er da længere tid i en babys liv - det er 10% af hans samlede levetid. 

Og i øvrigt så ville en pædagog ansat i en vuggestue da forhåbentligt også vende en lignende situation med sine kolleger. Det ville jeg forvente! Hvis ikke de vendte problematikker og havde faglig sparring omkring mit barns udvikling - for mit barns og de andre børns trivsel - så ville jeg vælge en anden vuggestue (eller dagpleje) 

Anmeld Citér

20. februar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Men hvad så hvis hun har 30 års erfaring(eller mindre selvfølgelig), men ingen uddannelse, men er det SØDESTE menneske på jorden og skide god kemi med voksne og børn. Ville du så vælge hende med uddannelse, men hun var den heks og ingen kemi eller empati med de små børn frem for den anden? 

Jeg ville ikke, udannelse gør dig ikke god til at være sammen med andre mennesker, det giver dig redskaber(men de går da også på kursuser og sådan). 

En dagpleje mor er i sit eget hjem, stille og roligt, som at passer familie eller venners børn, det er jo på den måde de arbejder. Du tager da heller ikke en uddannelse før du passer din nevø eller niece. 

Anmeld Citér

20. februar 2019

Soonmom

serinasmor skriver:

Og jo - en måned er da længere tid i en babys liv - det er 10% af hans samlede levetid. 

Og i øvrigt så ville en pædagog ansat i en vuggestue da forhåbentligt også vende en lignende situation med sine kolleger. Det ville jeg forvente! Hvis ikke de vendte problematikker og havde faglig sparring omkring mit barns udvikling - for mit barns og de andre børns trivsel - så ville jeg vælge en anden vuggestue (eller dagpleje) 

En månede er da ikke lang tid, sådan kan du ikke stille det op 

Ja det ville en pædagog ligesom en dagpleje har kollegaer i de andre daglejere. Hvis man arbejder som pædagog i vuggestue går man jo heller ikke til sin leder med sådan noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.