Jeg bliver dårlig af mit arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
11 svar
3 synes godt om
18. februar 2019

Anonymor

Gad vide om nogen har nogen råd?

Arbejder som psykolog i psykiatrien, og jeg elsker som sådan mit job. Problemet er at jeg bliver fysisk dårlig af det. Det er skærmarbejder der gør mig skidt, tror jeg. Muligvis er der også noget med luften på sygehuset, men fornemmer det er skærmen. Nogen dage ser jeg en del patienter og har ikke meget skærmtid, men andre dage har jeg primært dokumentation, research, rapportskrivning og den slags. 

De fleste dage er en ca 50/50 balance mellem de to. Men det der sker er, at jeg allerede op af formiddagen begynder at blive ør i hovedet. Jeg får hovedpine, føler jeg må knibe øjnene sammen, og over middag begynder mine øjne at løbe i vand og være irriterede, jeg får svært ved at kigge på skærmen. 

Jeg forsøger at gå udenfor at få frisk luft i løbet af dagen, men det hjælper ikke. Jeg har ikke brug for briller, det har jeg undersøgt, mit syn er perfect. 

Jeg er ved at bliver idiot, for det spolerer arbejdsglæden så meget for mig. Jeg har ingen af de slags problemer de dage jeg har fri og er derhjemme. Derudover er det også pinligt fordi jeg ligner noget der er løgn overfor de patienter jeg ser sidst på dagen, fordi mine øjne er røde, jeg blinker løs og har øjne der løber i vand.

Jeg har også prøvet med øjendråber uden det hjælper. Ja og så er der hovedpinen. 

Hjælp en desperat kvinde der gerne vil kunne nyde sit job! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonymor skriver:

Arbejder som psykolog i psykiatrien, og jeg elsker som sådan mit job. Problemet er at jeg bliver fysisk dårlig af det. Det er skærmarbejder der gør mig skidt, tror jeg. Muligvis er der også noget med luften på sygehuset, men fornemmer det er skærmen. Nogen dage ser jeg en del patienter og har ikke meget skærmtid, men andre dage har jeg primært dokumentation, research, rapportskrivning og den slags. 

De fleste dage er en ca 50/50 balance mellem de to. Men det der sker er, at jeg allerede op af formiddagen begynder at blive ør i hovedet. Jeg får hovedpine, føler jeg må knibe øjnene sammen, og over middag begynder mine øjne at løbe i vand og være irriterede, jeg får svært ved at kigge på skærmen. 

Jeg forsøger at gå udenfor at få frisk luft i løbet af dagen, men det hjælper ikke. Jeg har ikke brug for briller, det har jeg undersøgt, mit syn er perfect. 

Jeg er ved at bliver idiot, for det spolerer arbejdsglæden så meget for mig. Jeg har ingen af de slags problemer de dage jeg har fri og er derhjemme. Derudover er det også pinligt fordi jeg ligner noget der er løgn overfor de patienter jeg ser sidst på dagen, fordi mine øjne er røde, jeg blinker løs og har øjne der løber i vand.

Jeg har også prøvet med øjendråber uden det hjælper. Ja og så er der hovedpinen. 

Helt lavpratitisk, så kan du justere farven på din pc. Det hjælper tit mig, hvis jeg har perioder med hovedpine pga meget skærm arbejde.

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonymor

Mom skriver:

Helt lavpratitisk, så kan du justere farven på din pc. Det hjælper tit mig, hvis jeg har perioder med hovedpine pga meget skærm arbejde.

Er det besværligt? Vi har ikke faste pladser og skifter derfor ofte plads/skærm i løbet af dagen

Anmeld Citér

18. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonymor skriver:

Er det besværligt? Vi har ikke faste pladser og skifter derfor ofte plads/skærm i løbet af dagen

Nej, det tager ikke mere end 1 minut. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

L-mor

Anonymor skriver:

Måske har du brug for skærmbriller?

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonymor

L-mor skriver:

Måske har du brug for skærmbriller?

Men hvordan det hvis min syn er fint? Undskyld hvis jeg spørger dumt 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonymor

Mom skriver:

Nej, det tager ikke mere end 1 minut. 

Men altså ændre farverne til hvad? 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonymor skriver:

Men altså ændre farverne til hvad? 

Man kan skrue ned for dem, og man kan så vidt jeg ved også sætte et gult filter til. Jeg har bare skruet ned for farve styrken og det har hjulpet mig.

Anmeld Citér

18. februar 2019

serinasmor

Anonymor skriver:

skærmbriller er ikke til dårligt syn

https://www.louisnielsen.dk/brillerpaajobbet/skaermbriller

Det ser faktisk ud til at det lige kunne være det, der var løsningen  

Og faktisk så skal din arbejdsgiver vist endda betale noget af dem  

Anmeld Citér

18. februar 2019

Lililili

Anonymor skriver:

Da jeg for mange år siden startede på kontor havde jeg samme problem. Jeg fik skærmbriller og det hjalp. Jeg bruger ikke briller eller linser normalt. Ofte betaler arbejdspladsen en del af dem. Snak evt.med din sikkerhedsrepræsentant om hjælp til det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.