Er jeg insulinrestens?
Det er ca 1 år siden jeg fik diagnosen pco, min gyn sagde faktisk jeg ikke har, men fertilitetklinik gør. Jeg har bedt min læge om at blive tjekket om jeg er insulinrestens, men hun kigger bare dumt på mig og siger jeg har ikke sukkersyge
de 2 ting er jo ikke det samme, hvilket jeg har forklaret hende, men hendes svar på dette “Jeg er lægen, så jeg ved nok hvad jeg taler om”
Jeg har nu læst og læst både på google, og grupper på facebook for pco. Og hvad jeg forstår er der nogle test som skal være forhøjet i en blodprøver. Jeg har tjekket alle mine blodprøver igennem udredning, og jeg kan se nogle af resultaterne er forhøjet (billeder er med)
jeg fik intet afvide under udredning, og fik kun beskeden af fertilitetklinik at jeg har pco. Så vidste slet ikke alt det der faktisk var skrevet.
Jeg kan også se fertilitet lægen havde taget en prøve ang LH værdi, og LH/FSH- ratio. Dette aner jeg ikke hvad er omkring og måske nogle der kan forklare mig omkring disse blodprøver.
Jeg kan også fortælle jeg er overvægtig, og fedtet er specielt på maven iforhold til resten af kroppen, Jeg spiser pco venligt efter bogen “spis dig gravid”
Jeg havde dengang omkring 25 foliker på hver æggestok. Beskeden på fertilitetklinik var jeg skulle tabe mig inden på begynder noget behandling, og har ikke noget hjælp at hente der før min BMI er under 30.
Jeg har bedt egen læge om henvisning til en gyn som har forstand på pco, da jeg jo gerne vil have lidt mere forstand på det hele og evt få noget behandling imod det. Jeg har regelmæssig mens, så min egen læge mente ikke dette var nødvendig og jeg skulle tage mig for takke for at hun overhovedet gad at tage nogle blodprøver 
Jeg håber der er nogle som ved lidt mere omkring disse prøver og evt hvad er hvad og om der er noget der kan hjælpe mig.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér