Hvordan deler i ferie op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2019

Cvbn

Må jeg spørge hvorfor du ikke gider SFO?

fordi jeg er ikke mega for det Selv nemlig 

Ja selvfølgelig. Jeg gider skam godt SFO, det er mine børn, der ikke vil 

Vores Sfo er udemærket, men jeg tror primært det handler om, at de bare trænger til at slappe af og have tid væk fra skolen. Vi brugte sfoen i 0. og 1. klasse, men kun af nød. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2019

Carina:-)

Før jeg blev selvstændig arbejdede jeg aften så der var det bare som det plejede - rollingerne var hjemme hele ferien.

Nu hvor jeg er selvstændig der forsøger jeg at passe mit arbejde ind så de kan holde fri og når det ikke kan passe sammen har jeg to barnepiger jeg trækker på .

Her går de i privat inst og privatskole og skolen har lukket i alt der hedder skoleferie

Kender flere der holder ferie forskudt så børnene kan være mest muligt hjemme - men der er jo nødpasning i mange inst /skoler . 

Så måske det var en mulighed? 

Anmeld Citér

9. februar 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

så skal søn i 0.klasse til sommer, og jeg sidder og tænker hvordan skal vi få det at gå op, med ferie?!

De har heldigvis så meget ferie mens vi forældre kun har 6 uger ( brokker mig ikke) 

Vi har kun et par bedsteforældre der kan passe børnene i 3 dage 

hvordan får i det at gå op?!

Manden siger vi skal kun holde 2 ugers sommerferie hvorfor sig så gemme de andre 4 uger til resten af året men det bliver kun til 1 måned  

hvordan får i det at gå op?!

De kommer i SFO. De går på en god folkeskole. Og der er nogle lækre aktiviteter i ferierne. Som cykelture til parken, bål, madlavning, dage hvor de øver cirkus numre som de opviser for hinanden osv. Så her er det ren hygge at gå i SFO. De vil meget gerne i SFO og spørger selv efter det. Men ellers er de med på arbejde eller på ferie hos bedsteforældre. 

Anmeld Citér

9. februar 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg holder tre ugers sommerferie og min mand de to sammen med os. de andre uger er der sfo eller de er med mig når det lige passer ( arbejder selv på en lille landsbyskole) jeg har fri mellem jul og nytår og dagene  før påske. i efterårsferien er de enten i sfo eller med mig de 2 dage jeg skal arbejde og så holde vi resten fri. i Vinterferien er de i sfo 3 dage og holder 2 dage fri

Anmeld Citér

9. februar 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi holder 3 ugers ferie sammen, som familie og resten af tiden, står den på sfo, for hende på 6 år og veninde hygge hos andre eller os, for hende på 10 år. 

Jeg er så heldig at ha ugenlige fridage, da jeg har skiftende arbejdstider i hverdagene og hver anden weekend. Så når jeg har fri, holder ungerne self fri. 

Min mor har aften arbejde, så hun ka måske ha den nogle formiddage eller en enkelt overnatning. 

Min svigermor og hendes mand, havde dem på 3 dags ferie sidste sommer, og der er snak om, at det ska de igen i år. 

Min svigerfar og hans kone, ka evt ha dem en enkelt dag, hvis det "kniber"

Min søster er under ny udd, så måske de ska på forkælelstur derom et par dage. 

Ungerne har altid elsket, at være i pasningstilbud i ferien, fordi der er færre børn og spænde aktivister. 

Og desværre er vores samfund jo skruet sådan sammen, at man ik altid ka holde helt fri i feks 6 uger, men man finder en løsning og man er bare nød til, at lægge den dårlige samvittighed væk. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. februar 2019

Vik

Vi holder 3 uger hver sommer. En uge i september , i efterårsferie kommer vores pige på ferie hos farmor og farfar men vores søn er i bh. Juleferie holder vi sammen. I år har jeg ingen vinterferie, men min mand holder det med ungerne, og jeg snupper påskeferie med dem til april.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.