Hurtigt svar? Hvad ville i gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg har oprettet en tråd tidligere ift stress. Jeg har været sygemeldt siden torsdag.middag hvor de fysiske symptomer blev så påtrængende, at jeg blev nødt til at tage hjem. Det er blevet bedre herhjemme, men det er bestemt ikke væk. Og lige nu venter jeg på min leder ringer mig op. 

Vi snakkede sammen i fredags hvor vi snakkede om mulige løsninger, fx at gå lidt ned i tid i en periode. Det er bestemt muligt, men jeg skal jo komme med mit input til hvad jeg synes giver mening. Og jeg kan ikke beslutte mig. 

For mit problem er netop at jeg vil gøre alting. Jeg kan sagtens sidde her og tænke jeg skal se bort fra de fysiske ting og starte op med fuldt blus i morgen. Men så knækker jeg nok hurtigt igen.

Jeg er i gang med en udredning hos egen læge. Jeg er svimmel og skal have kigget ekstra på ørerne, tjekke blodtryk hjemme og på mandag skal jeg have taget blodprøver. Jeg har nogle meget insisterende mavesmerter som jeg har haft før, som er kommet tilbage. Vi skal kigge på de blodprøver og hvis det bliver ved, skal jeg have foretaget en kikkertundersøgelse.

Hvad ville i gøre ift arbejde hvis i var mig? Jeg får hjertebanken fordi jeg arbejder med stort ansvar. Jeg har mine egne patienters sager jeg er ansvarlig for. De dage jeg har været hjemme har kunne fungere, fordi jeg tilfældigvis ikke skulle se nogle af mine patienter, men det skal jeg så resten af ugen, og det er ikke sådan at en kollega lige kan gøre det for mig.

Så hvad ville i gøre? Svimmelheden er slem og gør jeg har behov for at lægge mig flere gange dagligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2019

Mullemee

Sygemeld dig i mindst 2 fulde uger - måske en hel måned. Få noget ro på. Du skal passe på dig selv og husk - alle kan erstattes på jobbet men ikke hjemme hos familien. 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Tullepoder

Jeg ville sygemelde mig 4 uger, hvor du får hvilet og gået nogle småture, og generelt bare finder ro igen.

Men som minimum ville jeg sygemelde mig til lægen havde en status over dine symptomer 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Møghe

Al forskning viser, at hvis du er fuldtidssygemeldt i ret meget mere end 2 uger, bliver det sværere at komme tilbage på arbejdet.

Så aftal en delvis sygemelding med dit arbejde, så du bliver ved med at have kontakten til arbejdspladsen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.