Anonym skriver:
Hej piger.
Jeg bor sammen med min kæreste og vores 5 sammenbragte børn (og et lille fælles barn)
det går egentlig rigtig godt at være en sammenbragt familie. Det er først efter vi alle har boet sammen i 2 år at det det går godt og at alle har “fundet deres plads” og trives med hinanden.
Dog synes jeg er mega hårdt de uger vi har alle børnene 7/7.
Jeg ved ikke om det er den dårlige samvittighed overfor mine egne børn der gør at jeg hele tiden føler at jeg skal være på. Sidde med dem, lave ting med dem og hygge med dem. Jeg elsker tiden med dem og savner dem når de ikke er her.
MEN, jeg er konstant stresset og træt når de alle er her. Min kæreste står tidligt op hver morgen og tager på Job, og det er derfor mig der står med alle børn. Alle sæsonhalvdele morgenmad, og få sendt alle afsted og afleveret før jeg selv møder på job. Når jeg får fri skal der hentes og laves mad og ryddes op og lige hænges en vask op , for ikke at tale om alle fritids interesserne de også skal til. Min klreste er hjemme kl 16. Som regel rammer jeg først sengen kl 23, hvor jeg er færdig med madpakker og pakke tasker, ja bare forberede alt til næste morgen.
Er det bare sådan det er?
Vil gerne have min kæreste mere på banen . Men han er jo også træt.
Børnene kommer i dag og jeg får hjertebanken og ondt i maven fordi jeg ved at jeg nu i en uge skal stresse rundt.
Vil gerne nyde tiden mere med ungerne og også gerne få lidt mig tid i løbet af den uge.
Hvordan gør jeg?
Vh mig
Hej
Hvor gamle er børnene? Tænker at de vel sagtens kan hjælpe med at tømme opvasken, hjælpe med vask/at hænge tøj op, dække bord, tage ud af bordet.. Hvis de er store nok, kan de hjælpe med at lave deres egne madpakker..
Og så må din mand enten lave aftensmad eller madpakker? (Ja, han er sikkert træt, men jeg kender da en der kommer hjem kl. 16 hver dag, og han laver da aftensmad)
Og så have ALT klar til morgenmad.
Snak med din mand, I arbejder begge to, så at han er træt er ikke en undskyldning, han er også far. Og hvis I nu hjalp hinanden, kunne du komme i seng før 23.
Og du kan have kvalitettid med børnene, når du laver noget "husarbejde" som tøjvask, oprydning, mad..