Bolig køb på SU med barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2019

MLuppen

Hej. 

Til at starte med, ved jeg godt at der er andre tråde med sammen emne, men de er mellem 6-4 år gamle, leder efter nye erfaringer 

Vi har møde med banken, er bare først om 14 dage og vil gerne vide mere.

Håber i kan hjælpe! 

Her kommer det så!

Min kæreste og jeg vil gerne flytte i hus. Vi bor i en andelslejlighed som vi nemt kan sælge. 

Jeg er på SU og min kæreste arbejder (pt. Barsel)

jeg få 10.000.- ca udbetalt (SU + forhøjet lån)

Min Kæreste får 19-20.000.- udbetalt. 

Vi har gæld for ca. 170.000.- (bil + SU lån)

Vi har en opsparing på ca. 100.000.- (ink. Salg af andel) 

vi har en datter på 3 måneder. 

Nogen der kam genkende det? Og kunne låne for et beløb de ønsker at dele? Eller andre erfaringer på området? 

Glæder mig til at høre fra jer, alt vil hjælpe

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2019

Anonym

De fleste banker siger i skal have et rådighedsbeløb der hedder 5000 kr pr voksen og 2500 pr barn. Dette er efter alle regninger er betalt osv. Nogle steder kan i rende ind i det hedder 9500 pr par og 2000 pr barn. 

Anmeld Citér

27. januar 2019

MLuppen

Anonym skriver:

De fleste banker siger i skal have et rådighedsbeløb der hedder 5000 kr pr voksen og 2500 pr barn. Dette er efter alle regninger er betalt osv. Nogle steder kan i rende ind i det hedder 9500 pr par og 2000 pr barn. 

Okay. Det lyder heller ikke helt tosset, når alt er betalt lige nu har vi ca. 12.000.- så det lyder okay 

tak����

Anmeld Citér

27. januar 2019

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen

Foruden et vis rådighedsbeløb, så skal I have 5% af huskøbet til udbetaling og I må ikke ligge med en gældsfaktor på over 4 (4 x jeres årsindkomst) dette er inklusiv eksisterende gæld. Skal der dispenseres fra den regel, skal I lægge 10% i udbetaling og kan kun vælge fastforrentet lån med fast afdrag 

Anmeld Citér

27. januar 2019

MLuppen

Foruden et vis rådighedsbeløb, så skal I have 5% af huskøbet til udbetaling og I må ikke ligge med en gældsfaktor på over 4 (4 x jeres årsindkomst) dette er inklusiv eksisterende gæld. Skal der dispenseres fra den regel, skal I lægge 10% i udbetaling og kan kun vælge fastforrentet lån med fast afdrag 

De 5% har vi i de 100.000 i opsparingen. 

Vi håber at kunne låne mellem 1,5-2. Så der er til de 5%

Den med gældsfaktoren var ny for mig! Tak for det 

Er det før eller efter skat? (Gældsfaktoren)

Anmeld Citér

27. januar 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman
MLuppen skriver:

De 5% har vi i de 100.000 i opsparingen. 

Vi håber at kunne låne mellem 1,5-2. Så der er til de 5%

Den med gældsfaktoren var ny for mig! Tak for det 

Er det før eller efter skat? (Gældsfaktoren)

Før skat

Anmeld Citér

27. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg får 17.000udbetalt og min kæreste får ca. 20.000 udbetalt. Vi havde 600.000 vi kunne ligge i udbetaling og 100.000 til evt. forbedringer i huset. Vi måtte højst låne 2,4. Det vil sige vi højst kunne købe hus for 3 mil. Det som "trak" ned hos os var su lån.  Vi har ikke andet gæld.

Så for at opsummere så er det ikke meget vi kunne låne på trods af høj udbetaling. De kigger på hvor meget vi har til rådighed når alt er betalt. På det tidspunkt havde vi to børn (idag har vi tre). Så et mindstebeløb når alt var betalt hed for to år siden 14.000 for en familie på 4. 

Jeres rådighedsbeløb pt. er 12.000 når alt er betalt. Men det er ikke jeres nuværende budget der bliver regnet efter men jeres fremtidige. Dvs. hvis I havde købt hus - så kommer der jo ejendomsskat, afbetaling af lånet, forsikringer, vedligholdelse af huset og afbetaling af su-lån osv. 

Men det er godt I snart skal I banken. Vores bank lavede et fiktivt budget og det var rigtig rart at se hvilke udgifter man ville sidde med og derved også selv kunne vurdere om man synes det var realistisk. 

Held og lykke

Anmeld Citér

27. januar 2019

Anonym

På de fleste bankers hjemmeside kan man lave en hurtig meget simpel udregning, som måske kan give et lille fingerpeg.

Men det er klart, at det banken regner til jer er væsentlig mere nøjagtigt. Men det andet kan måske pege i en eller anden retning 

Anmeld Citér

27. januar 2019

God-mor

MLuppen skriver:

Hej. 

Til at starte med, ved jeg godt at der er andre tråde med sammen emne, men de er mellem 6-4 år gamle, leder efter nye erfaringer 

Vi har møde med banken, er bare først om 14 dage og vil gerne vide mere.

Håber i kan hjælpe! 

Her kommer det så!

Min kæreste og jeg vil gerne flytte i hus. Vi bor i en andelslejlighed som vi nemt kan sælge. 

Jeg er på SU og min kæreste arbejder (pt. Barsel)

jeg få 10.000.- ca udbetalt (SU + forhøjet lån)

Min Kæreste får 19-20.000.- udbetalt. 

Vi har gæld for ca. 170.000.- (bil + SU lån)

Vi har en opsparing på ca. 100.000.- (ink. Salg af andel) 

vi har en datter på 3 måneder. 

Nogen der kam genkende det? Og kunne låne for et beløb de ønsker at dele? Eller andre erfaringer på området? 

Glæder mig til at høre fra jer, alt vil hjælpe

Vi købte hus i 2015. 

Jeg var og er stadig på SU. Min mand arbejder og har en svingende løn, som ligger på mellem 27.000-35.000 udbetalt efter skat. Vi havde da vi købte hus 1 barn på 2 år. Vi havde SU gæld på 150.000 kroner og gæld til bil på 150.000. Vi havde 100.000 i opsparing. Vi måtte låne for 1,6 million Vi fandt et hus til 1,5 som der godt nok skulle gøres en del ved, men det har vi gjort løbende, og nu er huset steget 250.000 kroner i værdi på de 3,5 år vi har været husejere. 

Vi havde ikke nogle problemer med at låne. 

Pøj pøj 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.